Ga naar inhoud

remklauwen reviseren


 Delen

Aanbevolen berichten

Ik ben nog nooit een remzuiger tegen gekomen, ook bij auto's niet, die met de holle kant naar binnen hoort te zitten. Het zou alleen maar onnodig veel remvloeistof kosten.

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 64
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik ben nog nooit een remzuiger tegen gekomen, ook bij auto's niet, die met de holle kant naar binnen hoort te zitten. Het zou alleen maar onnodig veel remvloeistof kosten.

VFRikus

Mee eens, maar of het in de praktijk wat uitmaakt?

 

Nou, misschien is de warmteoverdracht op deze manier groter en daardoor verwarmt je remvloeistof sneller. Dat wil je dus niet. Holle kant naar buiten :crossy:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, misschien is de warmteoverdracht op deze manier groter en daardoor verwarmt je remvloeistof sneller. Dat wil je dus niet. Holle kant naar buiten :crossy:

Met de holle zijde tegen het remblok heb je een veel kleiner overdracht oppervlakte voor warmte

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met de holle zijde tegen het remblok heb je een veel kleiner overdracht oppervlakte voor warmte

VFRikus

Dat zeg ik :scratchchin::worshippy:

 

Niet te veel bier drinken Rikus zo laat op de avond.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hahaha,

overeenkomen hé op deze zaterdagavond! ;)

Caro

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vloeistof is enigzins samendrukbaar. Een zo klein mogelijk volume in het hydraulisch systeem zorgt voor een zo duidelijk mogelijk drukpunt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vloeistof is enigzins samendrukbaar. Een zo klein mogelijk volume in het hydraulisch systeem zorgt voor een zo duidelijk mogelijk drukpunt.

Hydraulische vloeistof wordt net als water bestempeld als incompressible. Dat zal je dus niet merken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, ik zal bemiddelen! ;)

Open zijde tegen de remblokken, naar buiten dus. Heb je minder vloeistof nodig en heb je veel sneller druk bij inknijpen rem!

Voor de rest speelt het allemaal niet zoveel rol toch?! :blah:

 

Lonely, hopelijk staat je bike er nog op het einde van je weekendje weg en gelukkig hebben zij geen nieuw terras nodig ;)

 

Veel succes met het reviseren en als we kunnen helpen!

Caro

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, ik zal bemiddelen! ;)

Open zijde tegen de remblokken, naar buiten dus. Heb je minder vloeistof nodig

Waar
en heb je veel sneller druk bij inknijpen rem!
Zeker niet waar
en heb je minder warmteoverdracht (belangrijkste van het stel)
Waar
Link naar reactie
Delen op andere sites

zo, dekseltjes zijn open. duurde wel even, ben deze keer voorzichtig te werk gegaan. vloeistof bijgevuld en met beetje ontluchten heb ik weer druk. Nu sta het weer thuis te wachten op schroeven. Oh ja, niet vergeten de resten van de schroef die erin zit uithalen. ben benieuwd hoe dat gaat.

 

nieuwe rubbertjes plaatsen doe ik over een tijdje. heb nu even geen zin meer in geklooi en verrassingen. :glare:post-3996-1270725155.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die schroefjes draai je er zo uit. Grip tang er op en dan voorzichtig een beetje heen en weer draaien en als er beweging in zit in een keer er uit.

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die schroefjes draai je er zo uit. Grip tang er op en dan voorzichtig een beetje heen en weer draaien en als er beweging in zit in een keer er uit.

VFRikus

mocht het niet meteen willen kun je er gemakkelijk een moertje op lassen, je hebt ruimte genoeg, alleen wel heel goed alles afdekken met iets waat de laspitjes niet doorheen gaan, een paar lagen karton werkt perfect! succes, we horen het wel!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als deze schroefjes er met een griptang niet uit gaan is het einde oefening. Een moertje er op lassen is volstrekt zinloos, want als de griptang het niet red zal het resterende draad na op lassen van een moertje zo afbreken.

Mocht je al willen lassen gebruik dan geen karton, daar vallen lasspetters zo doorheen.

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hydraulische vloeistof wordt net als water bestempeld als incompressible. Dat zal je dus niet merken.

 

Samendrukbaarheid van vloeistoffen is zeker mogelijk en moet in praktische toepassingen ook vaak rekening mee worden gehouden (het smeden van staal mbv olie, dynamisch gedrag van hydraulische systemen, brandstofinjectiesystemen etc…)

Om de samendrukbaarheid wordt de bulk modules gebruikt:

delta_V/V=delta_P/B

delta_V/V=is de relatieve volume verandering

delta_P= is het drukverschil, dus als V bij 1 bar geldt kun je voor delta_P bij hoge druk gewoon P pakken

B=bulk modules

 

Dus hoe lager de bulk modules, des te makkelijker is de vloeistof samendrukbaar. De B voor:

Alcohol 1,06e9 Pa

Olie (dit is maar een voorbeeld, er zijn zoveel verschillende soorten) 1,5e9 Pa

Water 2,15e9 Pa

Kwik 2,85e9 Pa

 

Voorbeeldje, een druk van 1000 bar op water ofwel 1e8 Pa: 1e8 / 2,15e9 = 0,0465 = 4,7% gecomprimeerd.

 

Maar of je het effect zult merken. Denk het niet. De remleidingen zijn veel meer flexibel dat de remvloeistof.

aangepast door Dutchgixxer
Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien


×
×
  • Nieuwe aanmaken...