Ga naar inhoud

reflectievest voor motorrijders


Sjouke
 Delen

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Heeft iemand ervaring met een reflectievest die je over je jas / pak kan dragen.

Ik zit er over na te denken om er ééntje aan te schaffen voor een betere zichtbaarheid van mijn persoontje.

Ben benieuwd of er rijders zijn die dit dragen en hoe hun ervaringen er mee zijn.

 

 

 

Sjouke

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 105
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Jep, ik heb er eentje gekocht bij Motoport van het merk Kushitani.

 

KLIK

 

Werkt prima en zit goed strak om het pak. Ik heb alleen gemerkt als je met wat 'hogere' snelheden rijdt dat de rits aan de bovenkant naar beneden wil kruipen. Dat was wel eens irritant.

 

Groeten,

Stein

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb er ook één.

Gebruik hem alleen in de winter maanden om mijn zichtbaarheid te verbeteren.

De mijne is van het merk Macna, en zoals hierboven al geschreven werd bij hogere snelheden wil de rits nog wel eens naar beneden kruipen.

Voor de rest zitten die dingen goed en fladderen niet al te veel, mits een goede maat gekozen natuurlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

merk: iets met een katachtige logo, puma ofzo. kosten 30 euro

met de rits heb ik er geen last van. de ritssluiting kan ik naar binnendraaien.

prima spul voor in de wintermaanden, helaas ben ik vergeten dat ik vaak een rugzak draag, dus...... :smileystupid:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bevorderd zeker de factor "gezien" worden.

 

Voor m'n leren pak eentje van Kushanti en voor m'n textiel eentje van Grandcanyonbikes.

De hesjes zijn aardig aan de prijs maar als ik daarmee kan voorkomen dat ik van mijn VFR wordt gereden... dan heb ik het er wel voor over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij hebben ooit van de KNMV hesjes gekregen. Heel erg leuk voor in de auto "voor het geval dat" maar op de motor een stuk minder. Deze ruim vallende hesjes flapperen en klaperen en op termijn scheuren ze gewoon af op het klitteband. Geen succes voor ons dus. Nu hebben we strak aansluitende hesjes van Hyperpro gekocht. Je hebt wel reclame op de rug, maar ze zitten perfect, de rits blijft gewoon zitten en ze reflecteren geweldig.

 

Let alleen wel op als je een topkoffer gebruikt. Dan voegt geen enkel reflecterend hesje iets toe. Dit is praktijk ervaring opgedaan tijdens onze trip naar Ierland. Wat dan wel werkt is goede reflectie op je koffer(s).

 

Als je echt op wilt vallen dan zou je eigenlijk een gele jas moeten kopen van Damen Leathers en een bijpassende gele Schubert helm. Om een of andere reden krijg je dan heeeeeeel veel ruimte van de mede weggebruikers.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat komt omdat de nieuwe kleding van motoragenten er ook zo uitziet :rolleyes:

 

motoragent2a.jpg

 

Overigens denk ik dat het dragen van een reflectievest ook bij rijden met een topkoffer wel iets uitmaakt: je bent in achteruitkijkspiegels van voor je rijdend verkeer wel beter zichtbaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En je komt zeker ook boven een koffer uit, dus het helpt wel degelijk.

 

In Ierland reden wij met 7 motoren. 6 VFR's van 750 tot Vtec. Tussen 11 uur 's avonds en 2 uur 's nachts is het daar best heel erg donker. Van de VFR bestuurders hadden er 4 een reflecterend vest. Wij hebben toen in de praktijk meegemaakt dat een reflecterend vest door het gebruik van een topkoffer niet zichtbaar was. Aan de voorzijde uiteraard wel.

 

Het help dus geen moer!

 

Ja hoor Vfrikus, je hebt helemaal gelijk. Ik zuig het zichtbaarheids verhaal compleet uit mijn duim.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb diegene van de bijgevoegde foto van Arno71. Bevalt mij prima baat het niet dan schaad het niet. Ben met Hans eens dat als er een topkoffer op je motor zit het hesje van achteren niet zoveel dienst meer doet zie ik ook bij andere motorrijders zeker als je in het koekblik nog een beetje schuin omhoog kijkt en dan bijna helemaal wegvalt achter je koffer. Heb zeker het idee dat het helpt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja hoor Vfrikus, je hebt helemaal gelijk. Ik zuig het zichtbaarheids verhaal compleet uit mijn duim.

Scroll even omhoog, kijk naar het plaatje van Piet de motor Politie en dan mag jij me vertellen hoe zo'n topkoffer Piet wel niet op zijn brommer moet zetten om zijn gele jas onzichtbaar te maken! Dat moet er minimaal een van het caliber R1 Sjaak zijn.

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Scroll even omhoog, kijk naar het plaatje van Piet de motor Politie en dan mag jij me vertellen hoe zo'n topkoffer Piet wel niet op zijn brommer moet zetten om zijn gele jas onzichtbaar te maken! Dat moet er minimaal een van het caliber R1 Sjaak zijn.

VFRikus

 

We hebben het hier over reflecterende hesjes VFRikus.. Hesjes... in combinatie met de sportievere voorover zit van de VFR en daar dan een volwaardige 36 (of 45) liter koffer achterop. Niet over een gele reflecterende jas van een agent op een BMW met een compleet andere zithouding. Graag bij het juiste onderwerp van discussie blijven. Maar je hebt van mij al gelijk gekregen, dus waar gaat dit verder over?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ooit statistieken(ik dacht voor heel europa) gezien van autoos die betrokken zijn geweest bij ongelukken in vergelijking tot hun kleur(bron en exacte cijfers ben ik kwijt, dus schiet mij maar lek). Opzienbarend was dat de kleur geel bijna niet voorkwam in deze cijfers. Uiteraard was er bij deze statistieken een correctie uitgevoerd ten aanzien van het aantal autoos van verschillende kleuren die er in die periode rondreden. Of mensen die geel mooi vinden zijn goede(veilige) chauffeurs of geel valt dusdanig op dat de kans op ongelukken sterk afneemt of beide. Toeval speelt natuurlijk ook een rol, maar de cijfers waren opzienbarend. Ik vind het iig niet vreemd dat PolitiePiet voor deze kleur heeft gekozen en overweeg ook zo'n hesje en wellicht helm. Zeker nadat ik eergisteren bij een inhaalmaneuvre(ongeveer 70-80km/u) bijna van de weg ben gereden door een dikke witte mercedes die mij totaal over het hoofd zag en besloot ook maar even een inhaal actie te ondernemen op het moment dat ik al bijna naast hem reed. Daar heb ik de voorpartij en remmen van de vfr al even goed kunnen testen..en zat aan de grens ervan. Het scheelde niet veel of ik had er bovenop gezeten! Een fractie van een seconde maakt dan het verschil tussen gewoon verder kunnen rijden of in de kreukels liggen. Onvoorstelbaar dat deze chauffeur niet uit zijn doppen kijkt als hij van rijbaan verandert. Als hij dat wel had gedaan had hij mij moeten zien. Ik ga dus op verschillende manieren proberen te werken aan mijn zichtbaarheid op de weg.

Bas

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien


×
×
  • Nieuwe aanmaken...