Ga naar inhoud

reflectievest voor motorrijders


Sjouke
 Delen

Aanbevolen berichten

Ik denk dat je eerder de vraag kunt stellen bij het onderzoek hoeveel gele auto's er rond rijden. Als ik in onze buurt rond kijk is er eentje en die werkt bij Rijkswaterstaat :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 105
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Zoals gezegd was er bij de becijfering een correctie tav aantallen toegepast. Blijft natuurlijk wel zo dat kansberekening in het voordeel van geel uitpakt wanneer er maar een gele auto rondrijdt..

Bas

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus komt het er op neer dat je er vanuit moet gaan dat ze je niet zien en dus defensief moet rijden.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus komt het er op neer dat je er vanuit moet gaan dat ze je niet zien en dus defensief moet rijden.....

Waar. Dat doe ik 27 jaar op motor(met tussenpozen motorloos) en in auto(ook met tussenpozen autoloos). Met beide nog nooit brokken gehad op een noodzakelijk tochtje door een maisstoppelveld na.. In dit geval reed iemand 50/60 op een 80 weg met 2 autoos erachter. Dat duurde een tijdje zonder ook maar 1 tegenligger en toen wilde ik er op een gegeven moment wel langs met 70/80. Een koekblik dus ook. Volgende keer blijf ik er maar achter hangen.

Bas

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zeker nadat ik eergisteren bij een inhaalmaneuvre(ongeveer 70-80km/u) bijna van de weg ben gereden door een dikke witte mercedes die mij totaal over het hoofd zag en besloot ook maar even een inhaal actie te ondernemen op het moment dat ik al bijna naast hem reed.

Hetzelfde geval zag ik onlangs vlak voor mij gebeuren en daarbij werd een motoragent in al zijn opvallende kleuren bijna de vangrail ingedrukt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zag vandaag een groene motor, groene helm, met fluoriserende groene hanekam op de helm.

 

Viel behoorlijk op... hehe ;)

 

Ik heb zelf een visionvest van macna, prettig is dat deze enig design heeft en past bij de jas. Ik draag deze als het donker is.

 

Op de website zie je een filmpje over het visionvest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

kon geen filmpje vinden , maar de macnavestjes zien er goed uit! Investering 1 voor mij komende zomer. Hanekam ga ik over nadenken. Incident deed zich voor in schemer.

Bas

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hebben de gebruikers van dit soort hesjes echt het idee dat ze beter gezien worden?

Uit ervaring bedoel ik dan?

 

Ik heb het idee dat als ze je koplampen niet zien, ze zo'n hesje ook niet gaan zien toch? (van voren dus, van achter komt niet zo vaak voor ;) )

 

Een gele/fluor helm kan ik mee eerder voorstellen, omdat deze echt hoog zit, en dus meer opvalt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hebben de gebruikers van dit soort hesjes echt het idee dat ze beter gezien worden?

Uit ervaring bedoel ik dan?

volgens mij zijn er al zoveel gele hesjes dat het de auotomobilist inmiddels niet meer opvalt?

 

als je een xenon lamp hebt maakt het overigens helemaal niet uit wat je aantrekt, ik zie dan alleen een enorme lichtvlek in mijn spiegel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is moeilijk te bepalen of je beter gezien word maar ik heb wel vaak in de auto dat ik denk: He daar heb je weer een motorrijder met een hesje dus ik denk dat ik toch ja moet zeggen op de vraag heb je het idee dat je beter gezien word

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb om eerlijk te zijn nooit het gevoel gehad dat ik niet gezien werd en had voor de toerritten van m'n eigen forum een hesje om als voor- of achterrijder herkent te worden maar vond het maar irritant.

Buiten het flapperen (goedkoop geval) wat niet hoeft bij de goeie types vond ik in de zomer het ook erg onpraktisch omdat je toch een laag extra hebt dus meer warmte en de ventilatie openingen in de jas ook nog werden afgedekt.

Dus toen ik een nieuwe jas nodig had ben ik maar voor onderstaande van Hein Gericke gegaan.

Jas.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien


×
×
  • Nieuwe aanmaken...