Ga naar inhoud

reflectievest voor motorrijders


Sjouke
 Delen

Aanbevolen berichten

Ik heb 3 jaar geleden ,na mijn ongeval er me zo eentje aangeschaft (niet dat het veel verschil uitgemaakt had,met of zonder hesje)

 

Ze lijken allemaal sterk op elkaar, maar ben toch zeer tevreden over dit hesje.

Wapperd totaal niks en rits blijft mooi bovenaan.

De maten zijn wel aan de grote kant , dus een maatje kleiner nemen kan geen kwaad,

temeer omdat de zijkanten zeer rekbaar zijn.

 

 

http://www.louis.de/_204c905f9bb147a0959a8...artnr_gr=208743

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 105
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

op mijn textiel pak heb ik overal reflectieve strepen, handig om te hebben.

reflecterende jasjes vind ik enkel nuttig 's nachts, waar er weinig straatverlichting is.

onze scoutskindjes zijn nu verplicht om 's nachts op de openbare weg ze te dragen. helpt echt énorm wanneer je ver weg van de beschaving zit, zonder straatverlichting.

overdag & binnen de stad vind ik ze belachelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En toch.........als we met een groep motorrijders op pad zijn word ik vaak gevraagd of ik met m'n hesje vooraan of helemaal achteraan wil rijden......want ik ben zo goed te zien....

 

Ik heb afgelopen zomer een bijkomend - niet te onderschatten - voordeel ontdekt (ik heb het hesje ook pas een seizoen)........het is echt zon- en warmtewerend.

Het wordt een stuk minder warm in mijn zwarte pak.......echt waar. Het is zo'n doorwaai-hesje.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

En toch.........als we met een groep motorrijders op pad zijn word ik vaak gevraagd of ik met m'n hesje vooraan of helemaal achteraan wil rijden......want ik ben zo goed te zien....

Veilig?

Heb je zo'n hesje, mag je op de gevaarlijke plekken gaan rijden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

En toch.........als we met een groep motorrijders op pad zijn word ik vaak gevraagd of ik met m'n hesje vooraan of helemaal achteraan wil rijden......want ik ben zo goed te zien....

Als ik een groep voorrij, dan vraag ik dat ook aan iemand met een hesje of met xenon-verlichting. Niet (alleen) omdat ze zo goed zichtbaar zijn, maar vooral omdat ze zo herkenbaar zijn. Je hoeft dan maar kort in de spiegels te kijken om te controleren of iedreen aanwezig is. Dit werkt natuurlijk niet zodra er meer mensen op dezelfde wijze rondrijden.......

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zo'n Honda vest die je afgelopen motor beurs via de club kon kopen. Niet goedkoop, maar van goede kwaliteit, flappert niet en gaat ook niet automatisch open.

 

Hmmm raar, want ik heb er ook zo eentje, maar als je 'iets' harder rijdt op de Autobahn bij onze oosterburen dan waait bij mij de rits wel open en zelfs tot helemaal onderaan. 'Heerlijke' remparachute is het dan... :whistle:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan wordt je automatisch afgeremd naar een veiliger snelheid :D en anders prik je er toch gewoon grootmoeders veiligheidsspeld in. Heb ook het idee dat ze niet helemaal voor dat soort snelheden gemaakt zijn.Koop dan een geel pak zou ik zo zeggen.

Heb zelf een kushitani voor over de combi en een honda vestje(maatje groter) voor over mijn rukkapak (waarvan de mouwen ook al geel zijn dus dan ben je helemaal tweety) en die bevallen beide goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt je ook afvragen: ga je niet automatisch minder berekenend rijden omdat je denkt dat auto's jou toch wel zien omdat je een hesje hebt? Hoe veiliger, hoe nonchalanter zeg maar. :scratchchin:

Tja, ik kan anderen niet in hun hoofd kijken.....maar mijn rijstijl is door het hesje niet nonchalanter geworden......Eerder zoals V4Rosso zegt.....je staat wel even stil bij veiligheid.

 

 

@L1ert: heb voor- of achterrijden nooit gezien als de gevaarlijkste plekken; maar je hebt wel gelijk hoor.....op die plekken loop je wel het grootste risico. Maar in mijn beleving is dat risico niet groter dan wanneer je solo rijdt.......maar goed, dat is misschien voedsel voor een ander topic.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zijn de reflectievesten van Honda ook nu nog ergens los te koop/bestellen? Zou er graag een aanschaffen.

 

Mulder motoren Veendam (Klik), linkt naar de Honda merchandise (Klik) zie pagina 43.

 

Staat ook wel mooie kleding tussen. Bijv zon repsol vest en een hele lijn V4 kleding :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Ik wordt zelfs op de dienstmotor in mijn kanariegele pak met kanariegele helm nog regelmatig over t hoofd gezien..dus ik rijd gewoon zonder vestje, en kijk zelf goed uit. Gewoon een kwestie van defensief rijden en er NOOIT vanuit gaan dat de andere weggebruiker je vast wel gezien heeft :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien


×
×
  • Nieuwe aanmaken...