Ga naar inhoud

Klein probleempje


Trunks81
 Delen

Aanbevolen berichten

regen maakt weinig uit in mijn beleving. Je zou met je voet van de bok kunnen schieten, maar zoals ik opbok lijkt me die kans minimaal.

 

Geld voor mij ook, maar ik heb dan wel maat 49 :P

 

/iluvatar

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 53
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

  • 1 jaar later...
Ze hebben bij mijn rijschool speciaal motoren besteld zonder middenbok...als ie er niet op zit is het ook geen examenonderdeel he ;)

 

het onderdeel is er nog wel maar de motor moet op een standaard geparkeerd staan. Welke maakt niet uit. Middenbok gooit wel hogere ogen bij twijfel (net als bijvoorbeeld motorkleding aan te hebben terwijl dat bij AVB niet verplicht is).

 

Beetje een oud topic, maar kwam hier door de verwijzing vanuit een ander topic aangezien ik zelf ook wel problemen heb met de middenbok, en ben nou niet de kleinste, lichtste en slapste...

Link naar reactie
Delen op andere sites

........ aangezien ik zelf ook wel problemen heb met de middenbok, en ben nou niet de kleinste, lichtste en slapste...

 

Mijn ervaring met middenbokken vertelt me dat het met een beetje kracht en veel handigheid met elke motor toch zonder al te veel moeite moet kunnen.

Als het niet makkelijk gaat heb ik de ervaring dat:

- het aan een hele (te) zachte (afstelling van de) vering kan liggen.....(nauwelijks mogelijk bij een ervaren motorrijder als jij);

- de motor verlaagd is....

- de middenbok of de step daarvan ontzet is (nauwelijks mogelijk zonder klapper en dan had je dat zelf allang gezien)....

- je niet de goede techniek toepast......(maar kan me nauwelijks voorstellen dat dat bij jou het geval is.....

 

De logische conclusie zou dan zijn dat je motor verlaagd is ...... :1210: Maar dat zal het ook niet zijn.......Kortom: tooch wel een beetje mysterieus :?

 

Op het gevaar af dat je me als een ouwe wijsneus ziet :wijsneus:

Tip: altijd eerst goed de steunpunten van beide kanten (balans !) goed opzoeken en het stuur goed recht houden....(dat wordt nog weleens vergeten).

vervolgens krachtig op de step gaan staan en tegelijkertijd de motor omhoog trekken bij een punt dat zo dicht mogelijk boven de motorsteun vast te pakken is....bij de VFR is dat de voetsteun van de passagier. Daarmee krijg je elke motor opgebokt.

Sorry als ik als een wijsneus overkom. :wijsneus:

Maar ik kan me herinneren (toen ik nog jong was....) dat ik daar zelf best mee geworsteld heb (en mijn eerste motor woog toch echt een beetje meer dan de Viffer).

Misschien heb je iets aan mijn tip. En anders vergeet het maar gauw...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap niet wat er zo moeilijk is om de motor op te bokken, ik zet de V-tec zelf op slippers nog op de bok.

Ja hij staat meestal op de jiffy maar thuis loop ik meestal op slipper en als ik dan ergens mee langs de motor moet zoals de GFT bak dan bok ik 'm even op voor de extra ruimtewant mijn garage is niet super breed.

Ook met andere motoren nooit problemen gehad, ook niet toen ik nog 64Kg woog dus ik vermoed dat het aan de techniek ligt :scratchchin:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap niet wat er zo moeilijk is om de motor op te bokken, ik zet de V-tec zelf op slippers nog op de bok.

Ja hij staat meestal op de jiffy maar thuis loop ik meestal op slipper en als ik dan ergens mee langs de motor moet zoals de GFT bak dan bok ik 'm even op voor de extra ruimtewant mijn garage is niet super breed.

Ook met andere motoren nooit problemen gehad, ook niet toen ik nog 64Kg woog dus ik vermoed dat het aan de techniek ligt :scratchchin:

 

 

:withstupid:

ik had er alleen wat meer woorden voor nodig.......

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou heb ik natuurlijk niet zoveel ervaring als de dodelijk Paradox. Maar op slipper, ja lukt mij ook echter mijn arme voetjes doen dan wel wat zeer.

Een lesmotor ging veeeeel makkelijker, maar ja was ook veel lichter. En ja een beetje techniek helpt ook idd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toen ik mijn VFR net had (was mijn eerste motor met een middenbok) leek het mij gewoon onmogelijk. Tot ik enkele dingen doorhad, en nu gaat het eigenlijk zelfs vrij gemakkelijk:

- EERST met je volle gewicht op de bok gaan staan en je evenwicht zoeken, en pas als je dat evenwicht gevonden hebt aan het duo handvat beginnen trekken.

- Als je aan het handvat begint te trekken, niet naar achter proberen duwen, gewoon recht omhoog trekken. Hij gaat vanzelf wel naar achter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe krijg ik het voor elkaar een maanden oud topic weer leven in te blazen haha...

 

Maar ik rijd veel motor, ook op motoren van anderen. Bij geen enkele motor heb ik er moeite mee behalve bij de VFR.

 

Als ik op bok wil zetten:

Ik trap hem omlaag

Voel of beide poten op de grond staan

Duw mijn voet omlaag

Til (met volle kracht) de duo handsteun omhoog

Probeer beetje mee te rekken aan het stuur.

 

Het lukt wel maar verdomd zwaar (gebruik het alleen bij sleutelen). Daarom denk ik eigenlijk dat hij niet meer in de originele stand staat ofzo.

Daarnaast doet het gewoon pijn aan mijn voet door de sportschoentjes heen (nee niet tijdens het rijden... dan zijn het laarsjes haha)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet niet trekken. Door de knieen duo-greep en stuur vast en benen recht maken motor komt dan vanzelf mee.

 

trust me,

dat werkt echt niet bij die van mij.

 

We komen elkaar vast nog wel tegen op een dagje, dan mag je het proberen ^^

Ik ga morgen toch weer ff motorzaak rondje maken, ga ik meteen ff kijken bij een andere VFR of er optisch verschil inzit (en ff proberen...)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op badslippers als het moet. Bok onder de motor door trappen en niet de motor over de bok heen willen tillen. Sinds ik nieuwe vering heb lukt het zelfs als ik er nog op zit/overheen sta.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry, maar met trekken rukken lukt het bij mij ook niet.

Gewoon met je gehele gewicht op de bok staan en dan gaat het soepel. Hoef bijna niet aan het stuur te trekken en die duogrepen heb ik er niet eens op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien


×
×
  • Nieuwe aanmaken...