Ga naar inhoud

De nieuwe Bridgestone battlax BT-023...


 Delen

Aanbevolen berichten

Tot voor kort had ik de Bridgestone battlax BT-020. Mijn ervaring met deze band is als zo velen... Bij nat weer gaven ze mij geen prettig gevoel. Deze banden zaten op de motor toen ik hem gekocht heb.

Gelukkig waren ze vorig seizoen nagenoeg aan vervanging toe. Na enig onderzoek en recenties op het forum, was ik eigenlijk snel uit... De Michelin Power Road 2 zou mijn volgende keus worden tot dat ik de aankondiging van de nieuwe BT-023 zag.

Helaas heb ik nog niet veel ervaringen gelezen over deze band... Jammer, want het is echt een toppertje. :worshippy:

 

Heb ze nu een aantal weken onder mijn VFR800 VTEC en ik moet zeggen, een Wereld van Verschil met mijn vorige band (BT-020).

Grip bij droog weer is formidabel en bij nat weer voelen ze lekker vertrouwd. Insturen is een genot...mooie strakke lijnen dus... en het gas kan gewoon open in de bocht.

 

Tja.. ik las ergens dat ze wel vergeleken kunnen worden met de MPR2, zij het niet dat de MPR2 inmiddels al weer een paar jaar op de markt is.

Je zou dus verwachten dat Bridgestone de lat weer wat hoger heeft gelegd om de concurrentie aan te gaan.

 

Tot slot kan ik over de levensduur helaas nog niks vertellen. Het is een sport-tour band en volgens Bridgestone

moet hij een lange levensduur hebben. Kortom hiervan zal ik jullie op de hoogte houden.

 

Ik kwam op internet overigens het volgende plaatje tegen over bridgestone banden. Misschien wel handig... :scratchchin:

 

Groetjes Maarten

 

post-3825-1271363699.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 91
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Het plaatje vind ik wat vaag. Wat niet wil zeggen dat deze banden niet voldoen onder verschillende omstandigheden. Ik ben ook aan het oriënteren, want ik krijg binnenkort geld van de belastingdienst en mijn banden zijn kort gezegd toch wat baggerig. Ben daarom benieuwd naar je ervaringen en naar wat deze banden kosten.

Bas

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het plaatje vind ik wat vaag. Wat niet wil zeggen dat deze banden niet voldoen onder verschillende omstandigheden. Ik ben ook aan het oriënteren, want ik krijg binnenkort geld van de belastingdienst en mijn banden zijn kort gezegd toch wat baggerig. Ben daarom benieuwd naar je ervaringen en naar wat deze banden kosten.

Bas

 

Ik zou eerst de testen in de grote duitse bladen afwachten voordat je besluit wat je koopt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tot voor kort had ik de Bridgestone battlax BT-020. Mijn ervaring met deze band is als zo velen... Bij nat weer gaven ze mij geen prettig gevoel. Deze banden zaten op de motor toen ik hem gekocht heb.

Gelukkig waren ze vorig seizoen nagenoeg aan vervanging toe. Na enig onderzoek en recenties op het forum, was ik eigenlijk snel uit... De Michelin Power Road 2 zou mijn volgende keus worden tot dat ik de aankondiging van de nieuwe BT-023 zag.

Ter informatie: de Michelin Power Road 2 bestaat niet. Jij bedoelt ongetwijfeld de Pilot Road 2.

Michelin heeft (in volgorde van sportiviteit) de volgende banden:

- Pilot Road 2

- Pilot Sport (oud)

- Pilot Power

- Pilot Power 2ct

- Power Pure 2ct

- Power One

- Power Race

Zeer verwarrend, maar we moeten het ermee doen......

 

 

Of de Dunlop RoadSmart, die krijgt ook goede kritieken de laatste tijd.

Sterker nog, deze wordt in alle bladen al 2 jaar als beste sport/toerband getest (mits ze op wat zwaardere motoren testen).

De eerste verslagen van de BT023 zijn ook goed, maar dat was bij de BT021 ook het geval. Pas in vergelijk vielen ze ontzettend tegen.......

aangepast door AFS Motorparts
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan me vergissen maar dit topic gaat over de BT023.

In no time hebben we het weer voor elkaar, de andere merken vliegen me rond de oren.

Daar hebben we al een topic over, dus ........... hier alleen over de BT023 please.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of de Dunlop RoadSmart, die krijgt ook goede kritieken de laatste tijd.

 

:withstupid:

Ben zeer nieuwsgierig naar hoe ze rijden in de regen.

 

Ik heb degene die hierboven staat vermeld, en die rijden top in de regen.

Geven me veel zekerheid.

Groet Remco.

Link naar reactie
Delen op andere sites

:withstupid:

Ben zeer nieuwsgierig naar hoe ze rijden in de regen.

 

Ik heb degene die hierboven staat vermeld, en die rijden top in de regen.

Geven me veel zekerheid.

Groet Remco.

 

 

Hoi Remco,

 

De BT-023 rijden zeker top in de regen. Dat is ook de reden waarom ik ze heb genomen.

Zoals gezegd twijfelde ik tussen de MPR2 en de BT023 omdat beide goed presteren in de regen.

De bridgestone is goedkoper dan de MPR2 en tja, iemand moet ze toch proberen hA hA hA...

 

Groetjes Maarten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb gisteren, na de sleuteldag bij VFRikus, tijdens de pitstopdag bij Ten Kate een setje BT-023 laten monteren. Zoals eerder gemeld ben ik supertevreden over de MPR-2 (qua grip en 17.000 Km), maar toch besloten om deze te proberen. Gedachtengang was hierbij als anderen ook beschreven: nieuwere technologie dan MPR-2, Bridgestone moet lat wel hoger leggen..., eerste pos. bevindingen en kosten. Ik rijd over 2 weken in de Pyreneeën dus zal daarna hier feedback geven over deze band.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Was en mooie aanbieding bij Ten Kate. Ik ben benieuwd hoe ze bevallen en presteren tov de PR2s.

Mag ik vragen wat Ten Kate nu rekent voor de BT023? Dit ter vergelijking met onze prijzen.......

Als je het niet wilt zeggen, ook geen probleem hoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Frank, dat was een aanbieding tijdens de Pitstopdag van €299 all-in voor een set BT-023 en MPR-2 kostte als set €319 all-in.

Zijn reguliere prijzen ken ik niet, maar jij bent dan ongetwijfeld goedkoper.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien


×
×
  • Nieuwe aanmaken...