Ga naar inhoud

Motor pakt niet goed op


Olliebol
 Delen

Aanbevolen berichten

Nog wat vraagjes van deze kant..

 

Als ik mijn motor koud start draait hij niet meteen lekker. Net rond of onder de 1000 toeren. Als ik wat gas geef zakt hij min of meer in.. Als ik daarbij de koppeling ook nog gebruik om weg te rijden valt hij zelfs uit soms. Als ik hem dan herstart draait hij opeens hogere toeren en rij ik zo weg.

 

Daarnaast vind hem ik redelijk lui tussen de 4 en 5000 toeren.. het lijkt wel of hij inhoudt.. Als ik meteen regematige snelheid rond de 5000 zit voelt het alsof hij steeds inhoudt en dan weer oppakt.. (schokkerig rijgedrag). Iemand een idee of dit verband heeft met de ' startproblemen' ? Ik heb pas een nieuwe K&N luchtfilter en een PC III gemonteerd. Deze laatste stond wat te ' arm' en hebben ze beter afgesteld. Is dit echt zo of zit daar het euvel?

 

Veel vraagjes realiseer ik me.. dus bij voorbaat dank voor de energie die in de antwoorden gestoken wordt.. :worshippy:

 

Goed weekend,

 

J

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lijkt mij een mapping fout in de PC.

Ik zou persoonlijk eerst weer terug gaan naar de situatie zonder PC en de boel dan in orde maken.

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lijkt mij een mapping fout in de PC.

Ik zou persoonlijk eerst weer terug gaan naar de situatie zonder PC en de boel dan in orde maken.

VFRikus

 

 

hmm, zou kunnen , de motor knalde eerst veel bij gas los, toen hebben ze de pc armer gesteld en was het nagenoeg weg.. alleen nu is er een ander probleem bijgekomen dus..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het moeilijk starten; je weet dat je volgens handleiding de eerste 15 seconden niet eens aan het gas mag zitten bij de vtec he? Dan stopt hij bij mij ook meteen. Niks geks, is zelf regelen van verhoogt stationair toerental, duurt ca. 10 seconden. Bij erg koud weer iets langer (de 15 sec uit handleiding).

 

Wat betreft dat schokkerige rijden, kan aan je mapping liggen zoals Rikus zegt. Helpt dat niet, misschien een synchroniseren die machine. Als die niet goed staat, heeft dat ook deze kwaal tot gevolg. Zou alleen wel denken dat het dan al voor in installatie van filter en PC merkbaar had moeten zijn. Misschien dat deze het gevoel verergeren?

 

Sterkte met opzoeken van probleem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het moeilijk starten; je weet dat je volgens handleiding de eerste 15 seconden niet eens aan het gas mag zitten bij de vtec he? Dan stopt hij bij mij ook meteen. Niks geks, is zelf regelen van verhoogt stationair toerental, duurt ca. 10 seconden. Bij erg koud weer iets langer (de 15 sec uit handleiding).

 

Wat betreft dat schokkerige rijden, kan aan je mapping liggen zoals Rikus zegt. Helpt dat niet, misschien een synchroniseren die machine. Als die niet goed staat, heeft dat ook deze kwaal tot gevolg. Zou alleen wel denken dat het dan al voor in installatie van filter en PC merkbaar had moeten zijn. Misschien dat deze het gevoel verergeren?

 

Sterkte met opzoeken van probleem.

 

1e 15 sec niet aan het gas zitten?!.. oeps dat wist ik niet! :1241emule: :smileystupid:

toch die handleiding nog maar eens lezen..

 

Maar hoe vind ik de juiste mapping dan? Ik heb het progje wel op de pc staan..

Link naar reactie
Delen op andere sites

1e 15 sec niet aan het gas zitten?!.. oeps dat wist ik niet! :1241emule: :smileystupid:

 

Hmm, jij niet alleen dus :mellow:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het moeilijk starten; je weet dat je volgens handleiding de eerste 15 seconden niet eens aan het gas mag zitten bij de vtec he? Dan stopt hij bij mij ook meteen. Niks geks, is zelf regelen van verhoogt stationair toerental, duurt ca. 10 seconden. Bij erg koud weer iets langer (de 15 sec uit handleiding).

 

Dan heb ik vast een héééél andere VTEC... Ik start en rij gewoon weg. Niks aan het handje hoor. Mijn handboek heeft het niet over 15 seconden wachten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar heeft de handleiding (va pag 71) het over?

 

STARTPROCEDURE:

 

Deze motorfiets met een benzine-inspuitingsmotor met een automatische snelle stationairloop. Volg de onderstaande aanwijzingen:

 

Ongeacht de buitentemperatuur

* Druk op de startknop terwijl het gas volledig dichtgedraaid is.

 

De motor zah niet starten als het gas volledig opengedraaid is (de brandstoftoevoer wordt dan namelijk door het elektronische regelapparaat afgesloten).

 

Dus niets over 15 seconden.

 

Het starten met dichtgedraaid gas in combinatie met aanraken van gashandel is afslaan gedurende 15 seconden doet mij vermoeden, dat het in latere handleidingen wellicht WEL staat :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar heeft de handleiding (va pag 71) het over?

 

 

 

Dus niets over 15 seconden.

 

Het starten met dichtgedraaid gas in combinatie met aanraken van gashandel is afslaan gedurende 15 seconden doet mij vermoeden, dat het in latere handleidingen wellicht WEL staat :)

 

Nee hoor. Ik héb een latere handleiding...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt hoor bij mij staat er ook niets over in de handleiding.Alleen starten zonder gas.

 

Maar dan moet het wax element wel in orde zijn anders doet ie't echt niet zonder hengelen aan het gas :bugerit:

Bovendien kunnen de SV dan niet in de goede stand staan tijdens het rijden, met alle gevolgen van dien.....

Nieuw wax element en alles loopt weer zoals het hoort. :yes:

 

 

Viffer 800

Link naar reactie
Delen op andere sites

Starter valves bewegen niet tijdens het rijden, sterker nog: die bewegen alleen als je er tijdens afstellen aan draait. Het zijn namelijk alleen maar een soort stelschroeven die de lucht doorlaat af regelen.

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee hoor. Ik héb een latere handleiding...

Ik heb vorige week helemaal nieuwe handleiding ontvangen door ontbreken van de orginele. Heb verkeerd gelezen. :blush: Staat alleen maar stukje in over de startknop, niet gashendel (pagina 70 laatste stukje). Had snel zitten lezen in combinatie met uitleg van dealer over het onregelmatig lopen en zelf regelen hiervan de eerste 5/10 seconden. Hij vertelde me dat aan de gashendel zitten dit zelfregelen in de war kan schoppen met afslaan tot gevolg. Dus poste dat vlug hier, denkende dat ik het na een week nog wel uit mijn hoofd wist...... Weet nu weer waarom er naslag werken zijn.

 

Persoonlijk is het ook dat ik meestal start, handschoenen aan doe en wegrij. Dus heb ik er nooit last van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ja, 't IS wel zo :) Zodra je de eerste 10-15 seconden ook maar wijst naar de gashandel slaat-ie af. Daarna kun je alles doen mits je stationair is afgesteld boven de 900 toeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...