Ga naar inhoud

Motor pakt niet goed op


Olliebol
 Delen

Aanbevolen berichten

Maar hoe vind ik de juiste mapping dan? Ik heb het progje wel op de pc staan..

Die vind je niet, die wordt voor jouw motor speciaal bepaald. Het is vrij nutteloos om deze te downloaden, hoewel je hierdoor 'per ongeluk' best een goed rijdend gebakje kan krijgen.

 

Gewoon laten afstellen bij iemand die er echt verstand van heeft: Paul Ritzen (Weert)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ja, 't IS wel zo :) Zodra je de eerste 10-15 seconden ook maar wijst naar de gashandel slaat-ie af. Daarna kun je alles doen mits je stationair is afgesteld boven de 900 toeren.

 

Ik geloof direct dat dat bij die van jou zo is, als je dan ook maar gelooft dat die van mij er toch echt géén last van heeft...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geloof direct dat dat bij die van jou zo is, als je dan ook maar gelooft dat die van mij er toch echt géén last van heeft...

Ik denk dat ik daar wel een (mogelijke) verklaring voor heb. Jij hebt een Vtec van na 2006 (donker rode uit je afbeelding is toch van jou?). Die zijn in het management nog wat verandert. Waarschijnlijk is er iets verandert waardoor nieuwere Vtec's dit niet meer hebben. Enkel mijn simpele gedachten erover hoor. Heb er namelijk op 4 testritjes gemaakt voordat ik eindelijk de juiste voor mij gevonden had. Allemaal bouwjaar 2002-2005 en allemaal met die eerste paar seconden van onregelmatig lopen. Zou me niets verbazen als het daarmee te maken heeft.

aangepast door dreamer
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat ik daar wel een (mogelijke) verklaring voor heb. Jij hebt een Vtec van na 2006 (donker rode uit je afbeelding is toch van jou?). Die zijn in het management nog wat verandert. Waarschijnlijk is er iets verandert waardoor nieuwere Vtec's dit niet meer hebben. Enkel mijn simpele gedachten erover hoor. Heb er namelijk op 4 testritjes gemaakt voordat ik eindelijk de juiste voor mij gevonden had. Allemaal bouwjaar 2002-2005 en allemaal met die eerste paar seconden van onregelmatig lopen. Zou me niets verbazen als het daarmee te maken heeft.

 

Die van mij is van 2008, dus dat zou best kunnen. Kwestie van navragen bij bezitters van de eerste generatie VTEC.

aangepast door L1dert
Link naar reactie
Delen op andere sites

Die vind je niet, die wordt voor jouw motor speciaal bepaald. Het is vrij nutteloos om deze te downloaden, hoewel je hierdoor 'per ongeluk' best een goed rijdend gebakje kan krijgen.

 

Gewoon laten afstellen bij iemand die er echt verstand van heeft: Paul Ritzen (Weert)

 

 

hmmm, Weerd is best een stukkie rijden vanaf Hoofddorp ;)

Laat ik het anders zeggen: hoe weet je (hoor je?) of hij goed draait? het programma voor de pc III bestaat immers niet voor niets.. Als hij mooi stationair loopt?en welk toerental moet hij lopen? ik dacht zelf net onder de 1500...

 

15 seconden dagelijks geduld kan ik overigens wel aanboren :P

 

Zo ff rijden trouwens, tis super weer! :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een te schraal mengsel, vlak voor je kleppen verbranden, hoor je niet.

Stationair zal ronde de 1100 - 1200 moeten zijn.

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Starter valves bewegen niet tijdens het rijden, sterker nog: die bewegen alleen als je er tijdens afstellen aan draait. Het zijn namelijk alleen maar een soort stelschroeven die de lucht doorlaat af regelen.

VFRikus

 

Vreemd mij is verteld dat de SV mede door het wax element bediend worden.Ik zal het wel verkeerd begrepen hebben.

In ieder geval werkt alles weer naar behoren :yahoo:

 

Viffer 800

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een te schraal mengsel, vlak voor je kleppen verbranden, hoor je niet.

Stationair zal ronde de 1100 - 1200 moeten zijn.

VFRikus

 

 

Toch nog ff een update; ik heb de standaard mapping erop gezet en het euvel is verholpen,,, wel voel ik de vtec minder erin komen rond de 7000 rpm..

 

Iedereen bedankt enne die 15 sec wachttijd hielpen ook wel... :whistle:

 

Nu ff wat proberen te vinden hier voor de meest geschikte banden, thans versleten bridgeston BT014 R erop

 

:zwaai:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch nog ff een update; ik heb de standaard mapping erop gezet en het euvel is verholpen,,, wel voel ik de vtec minder erin komen rond de 7000 rpm..

 

Ga eens met je PCIII naar Ruud Fredriks (tovami.com) in Goes. Die heeft je optimale mapping zo voor elkaar.

Elk najaar (november) is hij met zijn testbank trouwens ook bij Motoport Wormerveer. Handig voor een tussentijdse run.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...