Ga naar inhoud

HELP....spanningsregelaar kapot??


NiVeK
 Delen

Aanbevolen berichten

:help::help: ....rij ik vanochtend op de uitvoegstrook bij Twello, zie ik ineens dat de snelheidsmeter en toerenteller op nul staan en rythmisch meebewegen met de richtingaanwijzers :wacko: . Toen ik de richtingaanwijzer uit zette deden ze het weer. Ik dacht bij mezelf:"K*T, spanningsregelaar naar de klote :wall:". Aangezien ik nog ca. 10 km moest rijden, was ik bang dat de motor onderweg stil zou vallen...maar gelukkig hield 'ie het vol tot mijn werk. Bij mijn werk aangekomen, motor uit, proberen te starten, niks nada noppes :bugerit: .....

 

Klinkt dit als een kapotte spanningsregelaar of zou het ook wat anders kunnen zijn ??

 

Groeten,

 

Kevin

 

 

PS Ik heb altijd een reserve spanningsregelaar onder mijn zadel liggen, dus die ga ik er in de pauze maar even onder knutselen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deed je display het wel? Zou dit geen massaprobleem kunnen zijn?

 

...mijn display deed het wel, maar toen ik de motor uit had gezet en weer wilde starten, kreeg ik eerst rare tekens en een moment later deed het display (volgens mij) gewoon...alle controle lampjes deden het ook, maar bij het starten werd het display zwakker en deed de startmotor niks.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is dus in ieder geval een lege accu, maar als hij thuis wel startte en onderweg de brui er aan gaf blijft er eigenlijk maar een conclusie over.

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is dus in ieder geval een lege accu, maar als hij thuis wel startte en onderweg de brui er aan gaf blijft er eigenlijk maar een conclusie over.

VFRikus

.....en die conclusie is :blush: ....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je motor startte op de zelfde accu die na een tijdje rijden leeg blijkt te zijn zijn er twee mogelijkheden.

1. De accu is plotseling onder het rijden stuk gegaan. Niet onmogelijk, hoogst onwaarschijnlijk.

2. De SR heeft de geest gegeven en dan moet je accu al het werk doen. Houd hij een tijdje vol, maar met licht aan is dat na een, pak em beet, kwartiertje tot een half uur wel gebeurt.

VFRikus

p.s. zet je backup regelaar er in en proberen. dat is de snelste manier om er achter te komen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je motor startte op de zelfde accu die na een tijdje rijden leeg blijkt te zijn zijn er twee mogelijkheden.

1. De accu is plotseling onder het rijden stuk gegaan. Niet onmogelijk, hoogst onwaarschijnlijk.

2. De SR heeft de geest gegeven en dan moet je accu al het werk doen. Houd hij een tijdje vol, maar met licht aan is dat na een, pak em beet, kwartiertje tot een half uur wel gebeurt.

VFRikus

p.s. zet je backup regelaar er in en proberen. dat is de snelste manier om er achter te komen

 

 

Ok dan..ik schrok al...ik dacht dat je ging zeggen dat de dynamo stuk was ofzo.... ik had ook het idee dat de motor op een gegeven moment een klein beetje begon te hakkelen. Ik heb toen de verlichting uit gedaan en toen was het weg....

 

Bedankt voor de snelle reacties en ik zal nog even laten weten hoe het gaat als ik de spanningsregelaar vervangen heb.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb toen de verlichting uit gedaan en toen was het weg....

Klopt precies. Op he moment dat jij je verlichting uit schakelde kreeg de accu weer wat lucht en werd de spanning weer iets hoger, in ieder geval voldoend voor de ontsteking en brandstofpomp om even weer wat beter te presteren.

Dat ik niet aan de dynamo denk is voornamelijk op basis van ervaring. Als je een VTEC had gehad zou ik die wel genoemd hebben.

Dit is overiens geen garantie dat die het niet kan zijn, maar het is niet waarschijnlijk.

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kevin,

 

Ik heb exact dezelfde problemen gehad die jij beschreef, en bij mij was het indertijd de SR.

Grote kans dat je zodra je de reserve SR eronder hebt geknutseld en je een flinke duw geeft dat ie weer start en normaal loopt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En wil het een beetje lukken.

Is wel ..t

Hopelijk is het het probleem kan je toch weer normaal naar huis.

Succes en geluk gewenst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

.....SR vervangen, aangeduwd en hij doet het :pompom::pompom: ....kan ik in ieder geval weer naar huis met de motor :ride: ...

 

mede viffer-rijders bedankt voor de reacties (is toch verrekte handig zo'n actief forum)....

 

Groeten,

Kevin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je vanuit stationair een beetje gas geeft, zie je dan ook je lampen iets feller gaan branden? Zo ja, dan laad hij weer bij.

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om maar meteen even in te haken.. :offtopic:

 

Is het verstandig als je ver weg (naar noorwegen & zuid frankrijk) op vakantie gaat.. om een SR mee te nemen?.. voor het geval dat?

 

Mijne is met 34.000 vervangen.. alleen heb er inmiddels al 44.000 opstaan =D

 

Zo ja, is dit het enige onderdeel, of zijn er meer zwakke onderdelen waarvan het verstandig is mee te nemen..

 

:offtopic:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn er zat, ik zelf inclusief, die er een bij zich hebben. Probleem is dat er geen maat op die dingen staat, de een gaat 50000 km. mee en de ander geeft na 5000 km. de geest. Andere onderdelen sleep ik niet mee.

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...