Ga naar inhoud

hydraulische koppeling lek?


Teus
 Delen

Aanbevolen berichten

Dit weekend weeral niet verder dan de oprit geraakt, de moto viel stil zodra ik hem in versnelling stak. Er zat geen druk meer op het koppelingspedaal.

De vloeistof aangevuld en de koppeling ontlucht, mijn eerste echt doe-het-zelf klusje. Dat lukte goed en de koppeling voelt weer goed aan. Die regel ik binnenkort wat meer af naar mijn wens.

 

Nu, december laatstleden werd de koppeling reeds ontlucht bij het groot onderhoud. Wil dat zeggen dat er een lek is?

Als ik het goed voorheb ligt het aan de slave cilinder die lekt, lokale garage vraagt een kleine 100 euro voor dit onderdeel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ze beweren dat het aluminium ook uitslijt en dat het zelfs kan lekken na een revisie. ze raden dat aan omdat het prijsverschil tussen een revisie en een nieuw onderdeel te klein is.

maarja, revisie is inderdaad mogelijk. of ik haal die van de vfr die ik deze week sloopte.

 

't is een slave cylinder dat ik nodig heb hé?

Link naar reactie
Delen op andere sites

't is een slave cylinder dat ik nodig heb hé?

Als daar de lekkage zit kan vervangen een oplossing zijn. Maar ik zou eerst eens kijken waar het precies lekt, en als het de secundaire cilinder is deze eens uit elkaar halen en grondig reinigen, zie je meteen of de cilinder te veel slijtsporen heeft zodat revisie zinloos is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als daar de lekkage zit kan vervangen een oplossing zijn. Maar ik zou eerst eens kijken waar het precies lekt, en als het de secundaire cilinder is deze eens uit elkaar halen en grondig reinigen, zie je meteen of de cilinder te veel slijtsporen heeft zodat revisie zinloos is.

 

Met een stukje scotchbrite het alu huis uitnemen. Dan de rubber afdichting vervangen en je koppeling werkt weer naar behoren. Koppeling ontluchten klaar. Uurtje werk. Suc6 !

aangepast door Dutchgixxer
Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...