Ga naar inhoud

Sleuteldag in Delft September 2010


Veefer
 Delen

Aanbevolen berichten

Dat is de mijne, maar ik weet niet of Stein de foto voor, tijdens of na genomen heeft. Ik heb er geen verstand van, maar meende wel begrepen te hebben dat ie ook vooraf niet extreem verkeerd stond. Volgens jou dus toch wel? Hij reageert nu iig wat feller in het middengebied en loopt wat soepeler.

 

Ik weet niet veel van syncen maar ik weet wel dat ze bij een "gewone" 800 niet allemaal gelijk moeten staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 432
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

En waar weet je dat van?

Voor zover ik weet moeten zij bij alle voertuigen zo gelijk mogelijk staan... vandaar de naam synchroon oftewel gelijk B)

Link naar reactie
Delen op andere sites

En waar weet je dat van?

Ik durf te wedden dat hij dat weet uit het werkplaats handboek, daar staat het namelijk in. :1531:

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja en ik heb er naast (echt met de nadruk op naast) gestaan toen mijn motor gesynct werd en ik verbaast was dat ik geloof cilinder 2 een iets andere waarde heeft dan de andere 3.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb die van Knaslelder gedaan met behulp van de Carbtune van Syhoro, maar ik weet niet precies meer welke cilinder lager moet staan. Ik meen me te herinnere nr. -20 en nr. 4 -10

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik durf te wedden dat hij dat weet uit het werkplaats handboek, daar staat het namelijk in. :1531:

VFRikus

 

Ik heb geen FM van een "gewone" 800 omdat ik de niet gewone heb :39: 

Leek me nogal tegenstrijdig met het fenomeen synchroniseren maar zal vast wel een reden hebben en was ook geen aanval op Bubblemaker, het riep slechts vraagtekens op mede doordat hij niet zei dat het uit de FM komt B)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb die van Knaslelder gedaan met behulp van de Carbtune van Syhoro, maar ik weet niet precies meer welke cilinder lager moet staan. Ik meen me te herinnere nr. -20 en nr. 4 -10

VFRikus

 

Ik zag jou ook op de foto er bij staan dus vermoedde wel dat het goed gegaan was maar de foto riep vragen op bij me en die waardes die jij noemt kloppen wel volgens mij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn meerdere foto's gemaakt in de tijd dat ik aan de knoppen zat te pielen en ik heb geen idee wanneer deze gemaakt is.

Ik weet nog wel dat het niet zo heel verkeerd stond, zelfs min of meer gelijk!

Misschien dat het ooit door iemand is gedaan zonder het handboek. :rolleyes:

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze zijn zeker niet gelijk gezet (de afwijkingswaarden die VFRikus hier citeert heb ik in Delft ook gehoord, in verhouding tot nummer 2 die de refentiecilinder zou zijn) en ik heb er alle vertrouwen in dat het met de nodige kennis gedaan is. De motor loopt erg fijn en nog altijd even zuinig (Rijkevorsel-Delft-Rijkevorsel met een effectief gemiddelde van 100 km/h: 1 op 21). Wel is het zo dat die bewuste afwijkingen op de schaalverdeling van de carbtune niet erg groot leken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze zijn zeker niet gelijk gezet (de afwijkingswaarden die VFRikus hier citeert heb ik in Delft ook gehoord, in verhouding tot nummer 2 die de refentiecilinder zou zijn) en ik heb er alle vertrouwen in dat het met de nodige kennis gedaan is. De motor loopt erg fijn en nog altijd even zuinig (Rijkevorsel-Delft-Rijkevorsel met een effectief gemiddelde van 100 km/h: 1 op 21). Wel is het zo dat die bewuste afwijkingen op de schaalverdeling van de carbtune niet erg groot leken.

 

Het synchroniseren van de stationair omloop beinvloed alleen maar de lucht toevoer voor het stationair per cilinder en heeft dus absoluut geen invloed op brandstof verbruik.

Inderdaad is nr. 2 de referentie, die is niet afstelbaar, en 1 staat gelijk en 3 en 4 wijken af als hierboven.

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

In het techniek gedeelte van de website zelf staat een brief van HONDA nl. Ed Tromp en daarin staat over de verschillen en waar beschreven het volgende:

 

In het werkplaatshandboek van de VFR800FIW staat op blz. 5-67 en op blz 5-68 de synchronisatie beschreven en hieruit blijkt dat er zelfs een verschil in onderdruk wordt voorgeschreven voor cilinder 3 en cilinder 4.

Dit als reden, door verschillen in uitlaatpijplengte en ontstekingsvolgorde.

Bij de VFR800A2 wordt geen verschil in onderdruk voorgeschreven.

 

Vrgr Newie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klep afknijpen?? Meer lucht?? :scratchchin:

Gaat ie dan harder??

harder zal wel meevallen denk ik, moet ik nog testen.... :rolleyes:

 

maar hoe adem jij beter, door één of twee neusgaten? :scratchchin:

Link naar reactie
Delen op andere sites

harder zal wel meevallen denk ik, moet ik nog testen.... :rolleyes:

 

maar hoe adem jij beter, door één of twee neusgaten? :scratchchin:

 

Met m'n mond open. Althans dat gaat van zelf als ik weer eens hardloop!!! :yahoo:

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien


×
×
  • Nieuwe aanmaken...