Ga naar inhoud

Schakelpookje aan de grond


 Delen

Aanbevolen berichten

Gisteren ben ik er op het nieuwe circuit van Mettet in "geslaagd" op mijn schakelpookje meermaals tegen de grond te schuren.

Iemand die een idee heeft of dit op een of andere manier op te lossen is? Ik vrees dat het stilaan tijd wordt voor een extra moto, enkel en alleen voor op circuit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 32
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Goedbezig ! Step verhogers is de meest goedkope oplossing. Verder achter de rijhoogte ( voospanning )maximaal stellen. Of ook nog meer naast de motor gaan hangen in de bochten En als je meer geld wilt uitgeven: een meer sportieve motor :)

aangepast door Dutchgixxer
Link naar reactie
Delen op andere sites

En dan waren er hier pas nog lui die bleven volhouden dat tijdens het rijden van een bocht de motor niet in de veren werd gedrukt.

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren ben ik er op het nieuwe circuit van Mettet in "geslaagd" op mijn schakelpookje meermaals tegen de grond te schuren.

Iemand die een idee heeft of dit op een of andere manier op te lossen is? Ik vrees dat het stilaan tijd wordt voor een extra moto, enkel en alleen voor op circuit.

 

 

Tijd voor een andere achterveer/demper.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan zul je ook de cartridges in de vork moeten aanpakken. De vering van een 800 is voor sportief gebruik zwaar onder dempt. Heeft overigens niet veel invloed op de grondspeling.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En dan waren er hier pas nog lui die bleven volhouden dat tijdens het rijden van een bocht de motor niet in de veren werd gedrukt.

VFRikus

Als dat niet zou gebeuren betekend het dat je hoogstwaarschijnlijk van de weg raakt omdat je aan het glijden bent wegens gebrek aan grip  :scratchchin:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het komt idd doordat de vering ingedrukt wordt, ik heb het slechts op 1 welbepaalde plaats waar het circuit eerst naar beneden afhelt en vervolgens sterk links draait.

Btw: in de voorvork zitten er al ohlins voorvorkveren die me voldoende stug lijken te zijn, de achterdemper is al vervangen door een fireblade exemplaar maar blijkbara nog steeds te zacht.

aangepast door Wittmann
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begin er over omdat een tijdje geleden mijn bewering dat een motor ook tijdens heel plat door een snelle bocht rijden in de veren werd gedrukt te vuur en te zwaard werd bestreden in een ander topic.

Het argument was toen dat de veren niet zwaarder belast werden omdat de helling hoek er voor zorgde dat de kracht niet naar beneden werd gericht.

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo zie je maar weer hoe je heerlijk langs elkaar heen kunt discussieren op een forum.

 

Als je het topic over aquaplaning bedoelt moet je even teruglezen.

Dat je in een bocht in de vering gedrukt wordt waren we het vanaf het begin over eens...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begin er over omdat een tijdje geleden mijn bewering dat een motor ook tijdens heel plat door een snelle bocht rijden in de veren werd gedrukt te vuur en te zwaard werd bestreden in een ander topic.

Het argument was toen dat de veren niet zwaarder belast werden omdat de helling hoek er voor zorgde dat de kracht niet naar beneden werd gericht.

VFRikus

Dan is het misverstand nog groter dan ik al dacht, want zoals ik het las, beweerde jij dat de zijdelingse kracht zou resulteren in een kracht loodrecht naar beneden en dus meer grip. Tenzij je 'loodrecht naar beneden' interpreteert als 'in de richting van je veerweg', is dat nog steeds pertinent niet waar.

Verder is dit wel goed voor onze ego's, maar intussen is Wittman nog niet geholpen met een oplossing. Wel respect trouwens, maar als je zo schuin gaat, heb je dan nog wel een schakelpook nodig? Mij denkt dat je dan zo hard gaat dat je alles wel in z'n hoogste versnelling afkunt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor het opschakelen heb ik ergeen nodig, wel om terug te schakelen ^_^

Ik ga denk ik eens uitkijken voor een circuitmototje, cbr 600 ofzo van begin jaren 90.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Btw: in de voorvork zitten er al ohlins voorvorkveren die me voldoende stug lijken te zijn, de achterdemper is al vervangen door een fireblade exemplaar maar blijkbara nog steeds te zacht.

Of de veren de juiste veerconstante hebben kan je bepalen door de statische en dynamische inzakking eens te meten. Je hebt voor de circuitdag de middenbok verwijdert? Lijkt me dat je die nog eerder aan de grond hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien


×
×
  • Nieuwe aanmaken...