Ga naar inhoud

Verbruik VFR 750F


Kuijpie
 Delen

Aanbevolen berichten

Ik heb nu 2 keer getankt met mijn VFR... Natuurlijk ben ik ook de kosten gaan bijhouden om op deze manier een goede kilometerprijs voor mijn motor te kunnen bepalen.

Zie logotje onderaan mijn handtekening...

 

Na de 2e keer tanken was ik EXTREEM verbaasd over de zuinigheid van mijn VFR...

Veefer gaf aan dat hij bijna 1 op 14 loopt... Ik heb nu 1 tank gereden zit gemakkelijk boven de 1 op 17...

Ik heb veel kleine stukken gereden en geregeld lekker door getrokken... Dus niet bepaald gelet op verbruiken...

Als ik meer lange afstanden ga rijden, dan zou de motor zuiniger moeten worden... Ik zie voor mezelf wel een uitdaging in het halen van 1 op 20 (5L op 100km).

 

Zijn er meer mensen die verbruiken bijhouden van de VFR 750F??? En zijn deze motor ook zo zuinig?

Van de VFR1200F zag ik verbruiken van 6,6L per 100km en ik had eigenlijk verwacht dat deze zuiniger zouden zijn omdat ze nieuwere technieken gebruiken...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb voorheen DIT topic gevolgt. Daaruit blijkt al snel dat de meeste VFR's rond de 1:16 tot 1:18 halen. Uitzonderingen daar gelaten. Jou type zit niet in deze poll, maar volgens mij wordt die wel zijdelings in de posts genoemd. Zal vast niet extreem afwijken van de overige types. Rijstijl is belangrijkste invloed op het verbruik.

 

Ter vergelijk: Lange tourritten (in groepje) weet ik een verbruik van 1:19,8 te krijgen. Bij absurt veel volgas rijden (duitse autobahn of circuit) blijft er echter met moeite een 1:13 van over.

 

Edit: De 1200 is niet echt meer te vergelijken met de 750's en 800's doordat er simpelweg veel meer cc's ingaan. Hoe meer cc's, hoe slechter dat is voor het gebruik.

aangepast door dreamer
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb voorheen DIT topic gevolgt. Daaruit blijkt al snel dat de meeste VFR's rond de 1:16 tot 1:18 halen. Uitzonderingen daar gelaten. Jou type zit niet in deze poll, maar volgens mij wordt die wel zijdelings in de posts genoemd. Zal vast niet extreem afwijken van de overige types. Rijstijl is belangrijkste invloed op het verbruik.

 

Ter vergelijk: Lange tourritten (in groepje) weet ik een verbruik van 1:19,8 te krijgen. Bij absurt veel volgas rijden (duitse autobahn of circuit) blijft er echter met moeite een 1:13 van over.

 

Edit: De 1200 is niet echt meer te vergelijken met de 750's en 800's doordat er simpelweg veel meer cc's ingaan. Hoe meer cc's, hoe slechter dat is voor het gebruik.

 

Thnx, daar staat inderdaad af en toe iets gemeldt over mijn type... Onder andere dat iemand er 1 op 20 mee haalt met woonwerk verkeer... Dat is lekker :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

De RC36/2 is absoluut de zuinigste viffer van allemaal..

 

Vanmorgen nog getankt 17.3 liter op 373.8 km...

 

 

:P

Link naar reactie
Delen op andere sites

De RC36/2 is absoluut de zuinigste viffer van allemaal..

 

Vanmorgen nog getankt 17.3 liter op 373.8 km...

 

 

:P

Crap! Dat is zuinig! Niet vergeten om je meter terug naar 0 te draaien?

Dat is namelijk 1 op 21,6...

Link naar reactie
Delen op andere sites

De RC36/2 is absoluut de zuinigste viffer van allemaal

 

 

:P

 

Euh buiten die laatste keer tanken kun je dit niet zo stellig zeggen denk ik (en nogmaals houd het voor langere tijd bij want je hebt best kans dat de volgende tank opeens extreem onzuinig wordt). Vlak de 800 00/01 niet uit die is behoorlijk zuinig en misschien nog wel zuiniger dan de RC36II maar het blijft lood om oud ijzer want de grootste oorzaak van verbruik zit in je rechter hand. 800 km autobaan met een gangentje van 130 loopt mijn 800 1:22 maar met een toerritje hoef ik dit niet te proberen en met woonwerk verkeer ook niet. Verbruik hangt gewoon af van de bestuurder. Kijk maar naar jouw ervaringen en die van de vorige eigenaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb zelfde type als jij, en hou het niet heel nauwkeurig bij, maar zit meestal rond 1:16

je moet inderdaad wel middelen over meerdere tankbeurten om een redelijk beeld te krijgen, maar dat gaat vanzelf goed met die spritmonitor.

ik heb ook een keer na 200 km moeten gaan tanken maar dat was voluit planken in duitsland.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De RC36/2 is absoluut de zuinigste viffer van allemaal..

Is niet mijn ervaring; op de 36II zat ik echt zo rond de 1:13, op de VTEC zit ik aan de 1:17.

Aan de rijstijl zal niet veel veranderd zijn. Wel rij ik met de VTEC vaak met topkoffer, wat niet goed zou moeten zijn voor het verbruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zit met mijn RC36 meestal tussen de 1 op 14 in Nederland met woonwerk.

En met lange toerritten (laatste vakantie richting de dolomieten) rond de 1 op 15-17

 

Maar ook wel eens op 1 op 13,5 gezeten...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik hieruit een beetje begrijp is dat je rechterhand en de afstelling van je motor erg veel invloed hebben op je verbruik...

Wat mij verbaasd is dat woonwerk verkeer minder zuinig is dan een tourtocht... Terwijl ik verwacht dat 90 constante kilometers over de snelweg veel zuiger zouden moeten verlopen dan een tourtocht met veel bochten en kruispunten...

 

Ik ga voorlopig door met mijn verbruik te monitoren...

Link naar reactie
Delen op andere sites

De RC36/2 is absoluut de zuinigste viffer van allemaal..

 

Vanmorgen nog getankt 17.3 liter op 373.8 km...

 

 

:P

 

Klopt helemaal. Ik zit ook aan die waarde. Mijn 36/1 met rvs collector en meer koppel is daarbij iets dorstiger geworden en dat varieert van 1:16 tot 1:14, afhankelijk van rijstijl en temperatuur.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...