Ga naar inhoud

Motor(zomer)jeans - lastige keuze


Rick_S
 Delen

Aanbevolen berichten

In moto-plus 14 stond een uitgebreide test over motorjeans. De test is echt specifiek gericht op zomer(denim) jeans. De Draggin Silverback, Lindstrands Curtis en Vanucci Estivo werden als zeer goed beoordeeld. Vandaag even bij de Leertent geweest in Amsterdam om eea te bekijken en te passen. Prima zaak overigens. Zij zeggen echter dat Esquad toch veel beter is dan bijvoorbeeld Lindstrands

 

Die Lindstrands is mooi en met rits achter, maar voelt erg warm vanwege een speciale binnenvoering.

 

Draggin vind ik niet zo mooi en erg wijd (= flabberen op de snelweg) en kunnen geen protectors in.

 

Die Vanucci hadden ze niet. Esquad Plynium ook nog aangehad. Die ligt wel boven de EUR 200, maar kunnen wel protectoren in en de beveiliging (armalith) zit in de stof ingeweven, waardoor het minder warm is.

 

Wie kan er ervaringen delen mbt deze merken/modellen? Ben benieuwd!

 

Gr, R

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die boulevardcruisers zitten er toch altijd met korte broek een teenslippers op :rolleyes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik draag zo'n motorjeans (Gialli, met protectoren) al jaren 's zomers op de motor. Afgelopen jaar zijn ze ook grondig getest (in laboratorium-omstandigheden) door Motoren & Toerisme en daar was het besluit dat je een ongelofelijke oen moet zijn om met een normale jeans op de motor te rijden. De betere motorjeans bieden een zeer behoorlijke bescherming (schuurbestendigheid) die die van een gewone kwaliteitsjeans vele malen overtreft. Qua comfort is er bij hogere temperaturen geen vergelijk met een lederen broek. Uiteindelijk moet je altijd een compromis zoeken tussen bescherming en "draaglijkheid" en in de huidige verkeersomstandigheden (met al bij al zeer bescheiden maximumsnelheden die steeds nadrukkelijker afgedwongen worden) is een motorjeans volgens mij geen verkeerde keuze. Ik heb het dan natuurlijk niet over 200+ op de autobahn of scheuren op circuit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uiteindelijk moet je altijd een compromis zoeken tussen bescherming en "draaglijkheid" en in de huidige verkeersomstandigheden (met al bij al zeer bescheiden maximumsnelheden die steeds nadrukkelijker afgedwongen worden) is een motorjeans volgens mij geen verkeerde keuze. Ik heb het dan natuurlijk niet over 200+ op de autobahn of scheuren op circuit.

 

 

Is ook zo. Wij hebben op vakantie doorwaai kleding van Difi bij ons en die heeft m.b.t. bescherming ook net even een lagere klassering, maar die gebruiken we ook niet op de grote weg, maar enkel tijdens toeren in het binnen land.

Bij die kleding moet het ook boven de 25 graden zijn, anders vernikkel je er in.

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

Heb op de beurs een Esquad gekocht voor 180 eu. Flink aan de prijs, maar was al lange tijd op zoek naar een goede spijkerbroek om in combinatie met een leren jas toch beschermd de stad oid in te gaan.

Pasvorm van de broek is (voor mij) prima. De slijtvastheid schijnt beter te zijn dan van leer zelfs.

Ik heb er losse knieprotectoren ingezet.

Moet je eerlijk zeggen dat ik er nog niet mee heb gereden (vind t nog wat te koud voor alleen een spijkerbroek), maar de broek komt erg solide over.

Ff googlen en dan moet je ze vast wel goedkoper vinden dan >200.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een spijkerpak van Vanucci, waar ik blij mee ben (kwam goed uit de test van Motoplus). Heel plezierig om mee te toeren met warm weer. Gaat mee op vakantie, als tweede pak. De beschermstukken (=mouwen) slobberen wel wat te veel, als de voering eruit is, dus dat zou beter kunnen (maar dat heb je meestal ook bij een textielpak).

Als eerste pak hebben we Rev'it Ignition/Gear: leer én doorwaai.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vermoed de jeans. Ik krijg mijn lederen broek in de zomer met veel moeite uit, alles plakt aan m'n benen.

 

Oplossing hiervoor is een thermo onderbroek. Klinkt raar voor als het heet is maar het is echt ideaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

klopt. ik heb er een dunne rukka onderbroek onder ook in de zomer, dan is het goed te doen. zeker het plakken is dan over. maar ik denk er ook over om zo'n motorjeans aan te schaffen, als ik dan een kort stukje binnendoor naar het terras in Nijmegen rij is dat precies goed. en in de volle zon op het terras met een leren broek is echt serieus warm....

nu heb ik weer een ander probleem, bij mij zijn al die broeken veeeeel te kort, de meeste gaan maar tot lengte 34, terwijl ik 40 nodig heb. het schijnt dat maximaat in poeldijk wel extra lange modellen heeft, dus daar moet ik eens gaan sneupen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben 1,93 meter, maar misschien ben jij nog wel een stuk langer. Rev'it heeft van zijn broeken lange uitvoeringen. De Vanucci jeans is door mijn vrouw 'uitgelegd' en is daarmee goed van lengte.

aangepast door Arno71
quote verwijderd, het heeft weinig meerwaarde als je de quote kopieert terwijl het zelfde verhaal direct boven je reactie staat. "Add reply" is daarvoor de manier om te reageren. Bvd!
Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...