Ga naar inhoud

Meer vermogen met nieuwe bougies ?


 Delen

Aanbevolen berichten

De kettingspanning heb ik pas nog gecontroleerd en afgesteld, dus dat is wel goed. Hoewel ik hem liever niet al te strak zet.

De ketting/tandwielen zitten er 25.000 Km op nu, en zijn nog goed.

Omdat ook bij stilstand van de vrij naar de 1 schakelen met een behoorlijke klak gaat verdenk ik toch een beetje de koppeling.

Misschien dat de platen niet helemaal vrij kunnen bewegen in het koppelingshuis o.i.d.

Maar het is allemaal niet zo erg dat het vervelend is. Bij normaal rijden heb ik nergens last van, alleen rond de 10.000 toeren is het een beetje met beleid schakelen, maar dan gaat het ook nog wel goed. Vroeg of laat zal er wel eens wat aan de koppeling moeten gebeuren en dan zie ik het wel. Er staat nu 94.000 Km op de teller.

Link naar reactie
Delen op andere sites

25.000 km..... das best wel veel. Smeer jij heel braaf je ketting elke keer of zit er een of ander kettingsmeersysteem op?

Je geeft aan dat je ketting en tandwielen nog goed zijn. Heb je het voorste tandwiel (de kleine) ook visueel gecontroleerd?

Die slijt namelijk een stuk sneller dan het achterste tandwiel.

Wellicht zit daar het 'probleem' wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

25.000 km..... das best wel veel. Smeer jij heel braaf je ketting elke keer of zit er een of ander kettingsmeersysteem op?

Je geeft aan dat je ketting en tandwielen nog goed zijn. Heb je het voorste tandwiel (de kleine) ook visueel gecontroleerd?

Die slijt namelijk een stuk sneller dan het achterste tandwiel.

Wellicht zit daar het 'probleem' wel.

 

 

Ik ben inderdaad een brave smeerder :rolleyes:

Tandwielen zijn niet als nieuw meer, maar toen ik de motor kocht zat er een nieuwe ketting op, en was het eigenlijk al hetzelfde.

Het was m'n eerste motor, en dan weet je niet precies was normaal is, en dat weet ik eigenlijk nog steeds niet.

Maar m'n CB450S schakeld wel wat gemakkelijker, maar dat is ook een veel lichter en kleiner blokje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

25000 veel? De mijne krijgt van de week een nieuwe set. Die zit er al bijna 50.000 onder. De originele kettingset ging er bij 56.000 af. En ja, ook een brave smeerder maar dan wel met van dat dikke heavy duty vet uit de offshore industrie en niet van die spuitrommel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

25.000 km..... das best wel veel. Smeer jij heel braaf je ketting elke keer of zit er een of ander kettingsmeersysteem op?

Je geeft aan dat je ketting en tandwielen nog goed zijn. Heb je het voorste tandwiel (de kleine) ook visueel gecontroleerd?

Die slijt namelijk een stuk sneller dan het achterste tandwiel.

Wellicht zit daar het 'probleem' wel.

 

Veel? De mijne staat nu op 21.000 km en het is nog niet eens nodig geweest om het achterwiel bij te stellen! Wordt uiteraard wel goed gesmeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

25000 veel? De mijne krijgt van de week een nieuwe set. Die zit er al bijna 50.000 onder. De originele kettingset ging er bij 56.000 af. En ja, ook een brave smeerder maar dan wel met van dat dikke heavy duty vet uit de offshore industrie en niet van die spuitrommel.

 

 

Kan je een voorbeeldje gven van die dikke heavy duty vet!? =D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Duckhamms keenol grease. Gaat jarenlang mee en je hebt maar zeer weinig nodig. Grote blauwe pot met gele deksel. Heb deze gekocht bij een motorzaak die nu al jaren falliet is. Daar het bijna op is Heb ik onlangs een potje van Bellray gekocht. Dit wordt ook in de watersport gebruikt. Is kijken of dit ook zo goed blijft zitten. Een groot voordeel is dat een fotorolbusje genoeg is voor twee weken vakantie en je niet ineens in de middel of nowhere met een (nagenoeg volle)spuitbus staat die weigert zoals ik destijds in Noorwegen. Zoek daar maar eens een motordealer! Dit was destijds ook de reden dat ik wat anders zocht. Heb het nog nergens anders bij een motorzaak zien staan maar bij een watersportzaak zou je misschien wel kunnen slagen.P.S: Let wel op dat je direct na een rit smeert! Dan is de ketting nog warm en smelt het vet er goed in. Succes!!

 

Oh ennuhh... Kettingslijtage is ook inherent aan je rijstijl. :crossy:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn originele Honda ketting is er onlangs af gegaan met een grote beurt.

Heeft al met al een ruime 52000km dienst gedaan.

Ook zonder smeersysteem, maar wel braaf zelf smeren met een spuitbus als ik van werk thuis kom. Om de +\-1000km.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...