Ga naar inhoud

Waar kan ik de kleurcode vinden?


McFly
 Delen

Aanbevolen berichten

Ik gok dat je aan de kleurcode niets hebt als je bij de lokale verfboer gaat bestellen.

Ik heb verf besteld voor die van mij en de code op het stickertje was PB257-M met als naam Lapis blue met.

Na zoeken zijn we met de Honda kleurkaart naar de motor gegaan en de 2 Lapis blue varianten gecontroleerd en toen was het dus HON212.

Kortom... als je niet bij japarts besteld dus even met de motor naar de verfboer gaan ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gok dat je aan de kleurcode niets hebt als je bij de lokale verfboer gaat bestellen.

Dat ben ik niet met je eens. In de kleuren database van Spies Hecker kan je op die code zo het recept op zoeken.

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan denk ik toch dat het aan de verfleverancier ligt want ik had zelfs dat recept wat je voor me had opgezocht meegenomen en daar konden ze helaas niets mee.

Er zullen vast verfboeren zijn die het wel kunnen maar om verrassingen te voorkomen en je bent in staat om de motor of een (ik noem maar wat) duoseatcover mee te nemen dit denk ik beter wel kan doen zodat ze dan de aanwezige kleurenwaaier te gebruiken om het alternatieve nummer te achterhalen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat recept wat ik voor je had op gezocht is specifiek voor de Spies Hecker meng kleuren lijn. Overigens ook voor Standox, want dat komt uit de zelfde fabriek, maar dan in een ander potje. Als je geen mengmachine hebt met die kleuren lijn er in heb je niets aan het recept.

Echter elke fabrikant heeft zo zijn eigen lijn met kleuren en recepten om kleuren te kunnen maken. Ik denk ook dat niet iedere fabrikant motorfiets kleuren kan maken, want de markt daarvoor is natuurlijk erg klein.

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op deze website kun je elke kleurcode omzetten naar een kleurcode of RAL-kleur waar de plaatselijke verfboer wel iets mee kan. Ik weet niet precies hoe het werkt maar ik heb de link een keer gekregen om de kleur van mijn motor om te zetten om mijn kofferrek te laten poedercoaten maar ben nog niet zover gekomen.

 

http://www.easyrgb.com/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vriend van me gebruikt het voor zijn poedercoatstraat. Wat ik een beetje gezien heb is dat een kleur is opgebouwd uit een R B en een G groep en hij zegt als ik die 3 weet kan ik elke kleur poedercoaten. Oftewel een goede mengmachine zal met deze gegevens elke kleur kunnen mengen. En je moet op die site volgens mij het honda nummer om kunnen zetten naar deze code. En kleurverschil heb je altijd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik dit zo lees was al lang even langs een verfboer geweest om de lak telaten opmeten.

zie ie zo minder verschil in kleur.

zeker als je motor al wat ouder is de kans groot dat ie al wat verkleurt is.

Mv groeten Sander

aangepast door VFRSander
Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...