Ga naar inhoud

Waar kan ik de kleurcode vinden?


McFly
 Delen

Aanbevolen berichten

Ik ben net bij de verfboer geweest. Daar konden ze niks met de kleurcode PB215C, of kleurnummer 1448.

Candy Tahitian Blue kenden ze wel en dat komt overeen met hun code HON210. Die heb ik dus besteld.

 

Eens kijken of de kleur klopt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben net bij de verfboer geweest.

Wat is in jouw ogen een verfboer? Een Decorette, Praxis of Gamma?

Met dit soort nummers moet je bij een auto schade herstelbedrijf zijn, of een leverancier die reparatie lakken aan dat soort bedrijven levert.

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat had ik ook Rikus.

En bij een toeleverancier van autoschadebedrijven.

Voor een koekblik is het allemaal geen probleem maar met de nummers van motoren is het een probleem en moet je zoeken naar het HON nummer... in mijn geval was dat HON212 i.p.v. de PB257-M.

Vandaar dat ik ook zei dat ie de motor of een onderdeel in kleur mee moest nemen ;)

Blijkbaar heb jij geluk dat er in jouw omgeving wel een leverancier zit die wat met de gewone nummer kan maar in de praktijk is dat helaas niet overal :angry:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die Hon 212 zal een alternatief recept zijn, waar een kleur bij is gezocht die er zo dicht mogelijk bij komt.

Dat is het systeem van Motip, je noemet een origineel kleurnummer sn dat nummeren zij om naar een standaard kleur uit hun assortiment.

De Spies Hecker recepten zijn fabriekmatig na gemaakt aan de hand van het origineel en handmatig bij gewerkt en getest.

Wil je een beetje een fatsoenlijke kleur moet je iemnd hebben die iets kan met het echt kleurnummer.

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is een verffabriek die lakken en verven voor professionele klanten maar ook voor particulieren maakt (De Beer B.V.).

Dus geen doe-ut-zelf met zaterdaghulpjes achter de balie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan is het ook niet vreemd dat je op een HON nummer uitkomt.

Daar heb ik de verf ook vandaan.

Vanmorgen nog even geweest wat ophalen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is een verffabriek die lakken en verven voor professionele klanten maar ook voor particulieren maakt (De Beer B.V.).

Dus geen doe-ut-zelf met zaterdaghulpjes achter de balie.

 

 

Maar dus blijkbaar geen lijn motorfiets reparatie lakken.

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan is het ook niet vreemd dat je op een HON nummer uitkomt.

Daar heb ik de verf ook vandaan.

Vanmorgen nog even geweest wat ophalen.

 

Klopt, jij stond naast me en je reed weg op een donkerblauwe VTEC.

 

Ik heb zelf een Candy Tahitian Blue VFR800FI.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mocht je nog eens een spuitbus nodig hebben op kleur (of bus verf) dan kun je ze hier bestellen. Geen idee of het professionele verf is. Maar ik heb met een spuitbus wat omvalschade nog heel aardig op kunnen knappen. Professioneel spuiten was me iets te duur B)

 

http://www.twowheelparts.nl/verf/kleurverf/honda/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt, jij stond naast me en je reed weg op een donkerblauwe VTEC.

 

Ik heb zelf een Candy Tahitian Blue VFR800FI.

 

En dat post je niet eens even in het "gespot" topic  :39:

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...