Ga naar inhoud

Contactslot repareerbaar?


Thunderbird
 Delen

Aanbevolen berichten

Vanmiddag heeft mijn Viffer met in de steek gelaten. na de pauze van het prachtige rondje Amsterdam stak ik mijn sleutel in het contactslot om weer te kunnen starten. Helaas wilde de sleutel niet draaien; net alsof het de verkeerde sleutel was :scratchchin: . wat WD40 er in gemikt; maar dat hielp ook niets. Dus de ANWB maar gebeld.

 

wegenwacht kreeg het slot ook niet gangbaar. Tikken met een hamertje op het huis van het slot; flink wat morrelen (had ik ook al gedaan om de tijd te doden totdat de wegenwacht er was) mocht niet baten. Uiteindelijk heeft hij McGyver van de wegenwacht een overbrugging gemaakt onder het zadel ( op een zekering van het startcircuit). Voila, ik kon gewoon starten. sleutel moet wel in het contact zitten zodat hij gedetecteerd wordt door de HISS-startblokkering.

 

Thuis gekomen gelijk ff de reservesleutel geprobeerd maar uiteraard doet die het ook niet. Slot is denk ik naar zijn grootje. Hopelijk blijft er alleen een pinnetje hangen of zo. heb er nog wat kruipolie-achtige zooi in gedaan. Hopelijk helpt dat. (al ben ik bang dat ik het antwoord al weet)

 

Weet iemand of het contactslot te servicen is en open kan? Denk dat ik hem er de komende week maar uit haal en kijk of ik er iets aan kan doen. Anders wordt het een nieuw slotset (inclusief tankslot en buddy-ontgrendeling; 1 sleutel voor alles is wel zo handig).

 

Mocht iemand tips hebben voor het gangbaar maken of hier ervaring mee hebben dan hoor ik het graag.

 

Oh ja, er zijn foto;s gemaakt van het vervangend vervoer vanmiddag; maar die komen vanzelf langs denk ik

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 97
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Slot zal vanwege Hiss niet per se duurder zijn. De spoel van de sleutel herkenning zal overgezet kunnen worden, alleen je sleutel zal op nieuw in geleerd moeten worden.

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oei Ron, das minder! :(

Hopelijk kost het niet teveel en is het vlug gemaakt!

Ik heb met de Cb zo'n 10 minuten staan prutsen om de tank open te krijgen aan het bezinestation en ik kreeg hem ook niet meer open. Sleutel ging aan geen kanten meer. Beetje later wou ie in het contact ook niet meer werken.

Dan maar een nieuwe tankdop ingestoken (gekregen van een vriend). En de reservesleutel genomen.

Nu gaat alles terug zoals het hoort, maar wel steeds 2 sleutels bij.

 

Ik hoop echt dat je toch kan komen.

Misschien hadden we het toch beter vóór de grote vakantie gedaan, heb een beetje het gevoel dat niemand nu nog tijd heeft... :huh:

 

Boertjes en RobvanReef kunnen jullie iets laten weten?

 

Greetz,

Caro

aangepast door cake
Link naar reactie
Delen op andere sites

Slot zal vanwege Hiss niet per se duurder zijn. De spoel van de sleutel herkenning zal overgezet kunnen worden, alleen je sleutel zal op nieuw in geleerd moeten worden.

VFRikus

Ik hoop dat ik het contactslot open kan krijgen om te zien of het weer gangbaar te maken is. Ging gewoon van het een op andere moment kapot :bawling: dus wellicht blijft er een palletje hangen ofzo.

Dat zou de goedkoopste oplossing zijn. Anders heb ik het liefst een hele nieuwe set zodat tank, contactslot en zadelontgrendeling met 1 sleutel te bedienen zijn.

 

Weet jij misschien of het slot te servicen is Rikus?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb even een printje gemaakt van een model jaar 2000 en het slot kost geen vermogen, al is de prijs wel verouderd.

Waarschijnlijk is er een sleutel/slot op nummer bij te bestellen.

VFRikus

 

post-1168-1282413205.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat stemt weer hoopvol! Maar aan de tekening te zien denk ik dat het item 2 moet zijn wat ik nodig heb ipv 3? denk niet dat het mechanische deel van de ontgrendeling in dat cyliindervormige stukje van item 3 zit? Dat is eerder de schakelaar die je uiteindelijk bedient.

en aangezien ik het contatslot ook niet zo kan draaien dat hij op het stuurslot staat is het echt het mechanische deel met de palletjes en veertjes wat kapot is denk ik.

Maar sta open voor alle tips!

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou het toch eerst maar met voldoende wd40 en blijven rommelen gangbaar proberen te maken ik heb hetzelfde probleem gehad en bij mij heeft dat geholpen. Probleem met een contactslot is alleen wel vaak dat het niet uit elkaar wilt als de juiste sleutel er niet in zit dus hoe dat werkt als je sleutel dus niet meer passend is weet ik niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hahaha, grappig die foto van Ron!!! :)

Maar ook ocharme, ik leef met je mee!

Caro

Link naar reactie
Delen op andere sites

vandaag nog veel wd40 in het slot gemikt en veel gemorreld met de sleutel: helaas geen resultaat :~

Dinsdag de dealert maar bellen; voordat ik de kuipdelen en topkuip er af haal. Het slot er af halen schijnt lastig te zijn omdat dit vast zit met breekbouten :(

 

wordt vervolgd

Link naar reactie
Delen op andere sites

vandaag nog veel wd40 in het slot gemikt en veel gemorreld met de sleutel: helaas geen resultaat :~

Dinsdag de dealert maar bellen; voordat ik de kuipdelen en topkuip er af haal. Het slot er af halen schijnt lastig te zijn omdat dit vast zit met breekbouten :(

 

wordt vervolgd

 

Heel voorzichtig proberen los te tikken met een centrepunt of klein beiteltje. Vaak zo dat als ze een klein slagje gemaakt hebben je ze met een tangetje wel verder kunt draaien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien


×
×
  • Nieuwe aanmaken...