Ga naar inhoud

Contactslot repareerbaar?


Thunderbird
 Delen

Aanbevolen berichten

Het hiss-onderdeel kan ik laten zitten. Alleen de cylinder moet vervangen worden. Het liefst laat ik een cylinder maken voor mijn bestaande sleutels. Anders moet ik nieuwe sleutels kopen en deze laten inleren op mijn huidige ontstekingsunit; rekent de gemiddelde dealer 50 euro per sleutel voor :o . óf een complete set aanschaffen inclusief ontstekingsunit. Maar dan wel met 2 sleutels...

 

Zodra ik meer weet dan plaats ik de info hier. Kan voor anderen ook leerzaam zijn.

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 97
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

€50 per sleutel? :shock:

 

Yep, meeste dealers rekenen dat soort bedragen. Zelf doen kan alleen als je weet wat je door moet verbinden. Als het mis gaat zijn ALLE sleutels die je had niet meer te gebruiken. Dus ik zou daar niet snel aan durven te beginnen. Al lijkt het niet moeilijk; de clou zit hem in het doorverbinden. De special tool schijnt slechts een connector te zijn die 2 draden met elkaar verbindt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het mis gaat zijn ALLE sleutels die je had niet meer te gebruiken. Dus ik zou daar niet snel aan durven te beginnen.

Zoals in het documentje staat blijft de sleutel waarmee je de de ECM in programmeer mode zet wel bewaard. Affijn, je kan nu je weet hoe het werkt misschien met de dealer onderhandelen over de prijs van deze ingewikkelde procedure voor een tweede of derde sleutel (insteken van de sleutel, deze omdraaien, terugdraaien en weer uitnemen).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals in het documentje staat blijft de sleutel waarmee je de de ECM in programmeer mode zet wel bewaard. Affijn, je kan nu je weet hoe het werkt misschien met de dealer onderhandelen over de prijs van deze ingewikkelde procedure voor een tweede of derde sleutel (insteken van de sleutel, deze omdraaien, terugdraaien en weer uitnemen).

 

 

Als dat nu eens zou lukken dan hoef ik niet naar de dealert :pompomdown:

Vandaag zowel kruipolie als slotspray gehaald; morgen maar eens proberen of het werkt.

Vanavond de slotspray er goed in gespoten maar zo in eerste instantie had het geen effect; misschien moet de boel nog losweken hoop ik dan maar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En...Ron? Succes met het slot vandaag? I'll keep my fingers crossed!!! :)

En anders ben je met dat rode rolwagentje zondag ook welkom hoor! :tease:

Caro

aangepast door cake
Link naar reactie
Delen op andere sites

:angry: Nope, na sloten WD40, kruipolie en slotspray zit er geen verbetering in. Om eerlijk te zijn geloof ik er niet (meer) in dat het met smeren op te lossen is.

Heb eens zitten kijken en denk dat als ik de bovenste kroonplaat er af krijg het slot er wel uit krijg. Dan kan ik door de kroonplaat ondersteboven op de werkbank te leggen beter bij de bouten. Dan moet het toch mogelijk zijn die krengen er uit te krijgen?

 

Iemand een idee of ik zonder problemen de bovenste kroonplaat er af kan halen? clipons er af, middelste moer op de kroonplaat los en dan mbv een blok hout van onder af de kroonplaat omhoog tikken.

Levert dat risico op voor bijvoorbeeld het balhoofd?

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iemand een idee of ik zonder problemen de bovenste kroonplaat er af kan halen? clipons er af, middelste moer op de kroonplaat los en dan mbv een blok hout van onder af de kroonplaat omhoog tikken.

Levert dat risico op voor bijvoorbeeld het balhoofd?

Ja hoor, dat kan zonder meer. Dit is onder meer nodig om bij de ringen voor het stellen van het balhoofdlager te kunnen. In het kort: clipons eraf, klembouten waar de vorkpoten mee in de kroonplaat worden geklemd lossen (niet helemaal eruit draaien), centrale moer eraf en je tilt de kroonplaat er zo af. Tikken met wat dan ook is niet nodig. Aan het contactslot zit een stukje kabel wat met een connector aan de kabelboom vast zit. Connector losmaken en je staat met de losse kroonplaat in je handen. Simpel :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je een krikje onder het blok zet zodat het voorwiel net op de grond rust zou je dat idd best kunnen doen lijkt me. Belangrijkste is dat er geen gewicht op de vork rust bij demontage.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je een krikje onder het blok zet zodat het voorwiel net op de grond rust zou je dat idd best kunnen doen lijkt me. Belangrijkste is dat er geen gewicht op de vork rust bij demontage.

Maakt dat krikje wat uit als ik de onderste kroonplaat vast laat zitten? de vork verschuift dan toch niet?

 

En hoe lijn ik de bovenste kroonplaat weer uit tov de onderste kroonplaat?

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou je even moeten kijken of onder de bovenste kroonplaat nog een ring of moer op de vorkpen zit die het lager op zijn plaats houdt. Zo niet, dan kan de vorkpen verschuiven maar als zoals gezegd het wiel op de grond rust kan er volgens mij niks gebeuren. Uitlijnen is dan ook niet nodig omdat alles gewoon op zn plaats blijft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad, onder de bovenste kroonplaat zitten de stelmoeren voor het balhoofdlager, en die houden de stuurpen op hun plek. Lekker laten zitten allemaal, dan hoeft de bovenste kroonplaat ook niet uitgelijnd te worden. Je monteert 'm gewoon in omgekeerde volgorde van demontage. Krikje onder het blok lijkt me niet nodig, maar kwaad kan het ook niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thanks heren; denk dat ik dat dus ga proberen. Was even bang dat de kroonplaten tov elkaar scheef zouden komen te staan.

Als de kroonplaat er af komt dan kan ik het verwijderen en terugplaatsen van het slot makkelijk zelf doen schat ik zo in.

 

To be continued....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan kan ik door de kroonplaat ondersteboven op de werkbank te leggen beter bij de bouten. Dan moet het toch mogelijk zijn die krengen er uit te krijgen?

 

Iemand een idee of ik zonder problemen de bovenste kroonplaat er af kan halen? clipons er af, middelste moer op de kroonplaat los en dan mbv een blok hout van onder af de kroonplaat omhoog tikken.

Levert dat risico op voor bijvoorbeeld het balhoofd?

 

Ron

 

Geen enkel probleem; inderdaad de juiste manier die je beschrijft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien


×
×
  • Nieuwe aanmaken...