Ga naar inhoud

bougie kleur?


vfrcees
 Delen

Aanbevolen berichten

na grondige schoonmaakbeurt van de carburateurs en afstellen daarvan hebben mijn nieuwe bougies na 75km wisselende belasting, een nog krijtwitte isolator,en een lichtgrijze elektrode.

motor staat zelfs wat rijker afgesteld op de hoofdsproeier en de stationaire sproeier staat op 1 3/4 slag uit [mag basis 2 1/4 zijn].

nu hoor ik van verschillende 4-takt kenners dat het verhaal van koffiebruine bougies tegenwoordig niet meer opgaat vanwege, onder andere ,de benzinesoorten.

een schone krijtwitte bougie hoeft niet per definitie te betekenen dat de motor te arm staat.

heeft iemand hier een zinnige mening over?

het gaat om een vfr rc 36-1 met 68.000 km op het klokje,en de klepspeling is nominaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, dat zijn die er in moeten. In de mijne model '94 -'97 zitten CR9EH9. Bij bougiewissel afgelopen winter vond ik de bougies ook wat licht van kleur: grijs, grijs/heel lichtbruin. Ik heb de nieuwe eringeschroefd en er daarna niet meer naar gekeken. Kan er verder dus niet veel zinnigs over zeggen. Misschien zijn er andere mensen met meer vfr bougieervaring.

Bas

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...