Ga naar inhoud

VFR gesneuvelt


dreamer
 Delen

Aanbevolen berichten

Wat zijn motoren gevaarlijke dingen :closedeyes:

 

Dreamer sterkte met je herstel en ik hoop dat je niet weer hoeft mee te maken dat je motor dingen op zijn eentje doet. Ik neem aan, dat het niet je eerste km's waren van de rit? (ivm "choke"). Je probeert natuurlijk van alles en nog wat en hebt er zo te lezen het beste van gemaakt, maar was koppeling inknijpen nog iets geweest? (ook klote om met een onaangedreven voertuig te zitten, maar ja)

 

Anyway nogmaals sterkte met je herstel! Dat je er maar niets van over mag houden! ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 125
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

De run/stopknop is voor dit soort dingen uitermate geschikt maar denk daar eens aan op zo'n moment :unsure: ... denk niet dat er veel zijn die dat doen.

Het meeste gevaar is ingecalculeerd en ook een beetje de charme van motorrijden maar niet het gevaar dat de motor een eigen mening krijgt :pompomdown:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Shit (sorry voor mijn taalgebruik!) Dreamer, nu doe je me even schrikken!!! Die foto's! :shock:

Gelukkig is het "maar" je enkel en waarschijnlijk nog wel wat andere pijnlijke plekken, maar je kan het navertellen...

Veel beterschap en geef dat engeltje op je schouder maar een dikke knuffel! Van mij krijg je er ook een bij!

Nog goed dat je zo helder gedacht hebt op dat moment en geen extra mensen meegenomen hebt. Wel verschrikkelijk klote dat je bike TL is!

 

Veel beterschap en hopelijk is het niet te erg gesteld met je enkel!

 

Greetz,

Caro

aangepast door cake
Link naar reactie
Delen op andere sites

Sterkte met het verwerken en genezen van je enkel.

Ik ben benieuwd of er nog elektrische delen te controleren zijn, want ik vermoed dat de SR hier best wel de schuldige kan zijn.

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vaak als je dit soort foto's ziet dan vraag je je af of de berijder nog leeft of niet... in dit geval weten we het resultaat...

Natuurlijk je enkel is klote maar als ik die bike zo zie kom je er goed vanaf!

Heel veel sterkte en succes met de operatie man, ik hoop voor je dat alles goed komt!

Gr.

DaV4d

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch wel link dat de gas plotseling vol open gaat liggen! :wacko:

Beterschap toegewenst.

 

m.vr.gr. Johans VFR :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch wel link dat de gas plotseling vol open gaat liggen! :wacko:

Dat is onmogelijk, de gaskabels worden mechanisch door de berijder zelf bediend. Enige mogelijkheid die ik kan verzinnen is dat de SR een dermate hoge spanning op het systeem zet dat de spanningregeling in de ECU geen kans meer ziet om daar de gewenste exacte 5 volt van te maken die via referentie weerstanden naar de diverse sensoren en actuatoren gaan.

Een MAP sensor geeft, afhankelijk van de gemeten druk een signaal spanning af van 0.5 tot 4.5 volt. Echter deze spanning is afhankelijk van de voedingspanning en als die hoger word dan 5 volt zal het signaal ook omhoog gaan met alle gevolgen van dien.

Ik zal dit een voorleggen aan een vriend van me die in deze materie nog veel meer thuis is.

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

:o Dacht dat de klap van Sparky al een wonder was vwb overleven/schade aan de berijder maar jij hebt zo mogelijk nog meer mazzel gehad. Wat moeten dat angstige momenten geweest zijn op dat dijkje.

Je hebt ontzettend goed gehandeld waardoor je voorkomen hebt dat anderen ook geraakt werden; vet :respect: daar voor.

 

Wat de storing betreft in de motor: zou dat zeker laten onderzoeken voor zover dat nog mogelijk is. Hopelijk kun je Honda er van overtuigen dat onderzoek noodzakelijk is ter voorkoming van dit probleem bij andere vtec's. Defecte SR's zijn welliswaar een zeldzaamheid op de Vtec maar ergens moet er toch iets mis gegaan zijn en na het voorval bij HansjeHonda moest ik hier ook gelijk aan denken.

 

Wens je veel sterkte met operatie en revalidatie! Een andere motor volgt dan vanzelf weer wel.

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je weet niet wat je overkomt Roodrunner: je fiets gaat zomaar ineens een stuk sneller, het hoge toerengeluid blijft ook als je je gas direct dichtgooit – dan heb je zeker al een halve seconde te pakken.

 

Op een recht stuk weg, geen auto's en fietsers in de buurt en een keurige droge berm zonder bomen/sloot... ik had die andere seconde wel om m'n koppeling te gebruiken en de berm in te crossen

 

Dreamer zat in een scherpe bocht, auto's voor – fietsers daarnaast – hij heeft goed gereageerd vind ik t2009.gif – vette pech dat het gras nat/glad was en er een sloot achter lag

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allemachtig!! Wat een poeier man! Wat een schrik op zo'n moment.

Sterkte met herstel aan jezelf, da's nummer een.

Het is wel vaak raak de laatste tijd met de

VFR forummers?!

 

Groeten,

 

Edwin

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien


×
×
  • Nieuwe aanmaken...