Ga naar inhoud

HELP Ik krijg een Inbus bout(je) niet los.


Qwerc
 Delen

Aanbevolen berichten

Ik hoop dat iemand ervaring heeft en derhalve een oplossing weet.

Het volgende, ik wilde mijn Dash verwijderen, voor een klein klusje.

Maar ik krijg 1 inbusbout niet los. De rubberenbus (met de messing schroefdraad) draait mee.

Als ik de inbus draai hoor ik het rubber piepend meedraaien. Achterkant kan ik niet bereiken.

En de boel eerst helemaal vast draaien lukt ook niet, de bus blijft mee draaien!!! :bugerit:

De boel onder spanning losdraaien lukt ook niet. help! Wie weet een list?? :?

 

Zie ook de foto(s)

 

 

aangepast door Qwerc
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 82
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

De moelijkheden die ik kan verzinnen zijn:

Achterkant vasthouden. (moeilijk / onmogelijk)

Lucht sleutel en dan hopen dat dit zo snel gaat dat hij alsnog los komt. (link)

Kop er af boren. (link)

Deel er samen met de toopkuip afhalen (lastig / link)

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, dat krijg je met die 2006 modellen hè. ;)

 

 

Maar er zit toch echt niets anders op dan onderlangs. Zojuist even gekeken, en ik heb het idee dat als je die inbus dichter bij je tank losmaakt er wellicht wel tussen zou moeten kunnen komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb al geprobeerd het zwart afwerkplaatje aan de binnen zijde te demonteren.

Ik kan het gedeeltelijk weg buigen. Maar dan kan ik er nog niet bij! :wall:

Heb al gedacht met iets inspuiten maar dan wordt er waarschijnlijk nog erger.

 

Trouwens zijn die dingen los te verkrijgen in NL. Maar ja eerst maar LOS>>>>>

M'n vingers doel al zeer en de kop van de inbus is ook al beschadigd. En uitboren ??? Ja dat gaat denk ik ook niet

Die bout draait mee en de kop vast houden... dat wordt interessant!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook weleens een paar losse onderdeeltjes voor mijn VFR800 uit 1998 besteld waaronder de rubberjes en inbusbouten. Je kan ze gewoon los bestellen. Heb de mijne bij Motoport besteld. Soms zijn ze ook op voorraad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet precies hoe het zit maar zou je geen stevig draadje (ijzerdraadje oid) onder de kop kunnen krijgen waarmee je de kop omhoog trekt en daarmee ook het rubbertje wat meer wrijving geeft aan de onderkant en hem dan losdraaien? Misschien ook dan even laten "schrikken" door de inbus op een electrische schroevendraaier te zetten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet precies hoe het zit maar zou je geen stevig draadje (ijzerdraadje oid) onder de kop kunnen krijgen waarmee je de kop omhoog trekt en daarmee ook het rubbertje wat meer wrijving geeft aan de onderkant en hem dan losdraaien? Misschien ook dan even laten "schrikken" door de inbus op een electrische schroevendraaier te zetten?

 

Ga ik proberen. Alles ga ik proberen. Helaas is mijn acuuboormachine defect. Althans ik denk de lader. (volgend project!!!)

Link naar reactie
Delen op andere sites

je moet het boutje bovenop tegen de tank aan van je onderkuip losdraaien en dan zit er net om de hoek bij het vastzittende/meedraaiende boutje een zwarte drukclip.

Die ook losmaken en dan zit recht naar beneden als het goed is ook nog zo'n clip.

Als je die los hebt kan je het zwarte kapje weghalen (beetje wrikken maar het is zacht plastic en kan wel wat hebben weet ik uit ervaring) en kan je bij de rubber met messing moer (klemmoer of hoe het ook mag heten).

Link naar reactie
Delen op andere sites

je moet het boutje bovenop tegen de tank aan van je onderkuip losdraaien en dan zit er net om de hoek bij het vastzittende/meedraaiende boutje een zwarte drukclip.

Die ook losmaken en dan zit recht naar beneden als het goed is ook nog zo'n clip.

Als je die los hebt kan je het zwarte kapje weghalen (beetje wrikken maar het is zacht plastic en kan wel wat hebben weet ik uit ervaring) en kan je bij de rubber met messing moer (klemmoer of hoe het ook mag heten).

 

 

Heb ik precies gedaan!!!

Maar..................... ik kan er niet goed bij SHIPS Ga het zo nog eens proberen.

Maar andere suggesties blijven welkom.

Laat maar komen. Ik roep wel als het gelukt is

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet precies hoe het zit maar zou je geen stevig draadje (ijzerdraadje oid) onder de kop kunnen krijgen waarmee je de kop omhoog trekt en daarmee ook het rubbertje wat meer wrijving geeft aan de onderkant en hem dan losdraaien? Misschien ook dan even laten "schrikken" door de inbus op een electrische schroevendraaier te zetten?

 

 

Deze oplossing heeft mij inderdaad ook wel eens uit de brand geholpen; platte brede schroevendraaier voorzichtig onder het imbusboutje wriemelen en zo op spanning houden en de imbus eruit proberen te draaien.

 

succes met wriemelen!

 

mvgr VFRené

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb de zwarte binnen kap nu los, ligt ergens onder. Zie nu de onderkant van de bewuste bout.

Kan dat rubbere ding niet vatten de metalen buis-constructie zit ervoor..

Ga weer verder zo straks

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik stop, heb de neiging om met dingen te gooien. :angry: :angry:

Ga morgen nog een keertje proberen, de inbuskop is ook niet meer wat het was, de de sleutel schiet er ook maar uit!

En dat ding (rubber) kan ik toch niet bij. Heb met een waterpomptang geprobeerd, maar ja we gaan morgen maar weer verder.

Ben ut zat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Spuit er aan de onderkant toch maar een beetje WD40 oid op, kan het vast een nachtje inwerken want zo te horen zit ie toch best vast

 

Goeie opmerking, je gelooft het niet maar heb ik idd gedaan. Voor zover ik erbij kon.

Maar bedankt voor het meedenken, de anderen ook trouwens.

 

Overigens, weet iemand een partnumber van de rubberbus dan kan ik er een paar bestellen. (ik zal ook Google wel raadplegen, maar als iemand het weet... Graag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien


×
×
  • Nieuwe aanmaken...