Ga naar inhoud

vlotterhoogte meten zonder demonteren?


Paliasco
 Delen

Aanbevolen berichten

omdat ik nog steeds bij warme motor een stotterende motor heb onder 3500 toeren heb ik laatst een dynojet kitje geinstalleerd.

nu bleek er dus al een dynojet kitje inzitten, maar met een andere sproeier en anders afgestelde naald.

maar de vorige eigenaar had geen open uitlaat en ik nu wel dus toch maar nieuwe setje gemonteerd.

bij koude motor rijdt hij iets soepeler, maar bij warme nog net zo beroerd.

 

nou is mij verteld dat dit aan de vlotterhoogte kan liggen en dat dat te meten is met een doorzichtig slangetje.

nou meet je daar volgens mij niet perse de vlotterhoogte, maar de brandstof hoogte mee, maar daar is natuurlijk wel een verband tussen,

maar hoe hoog moet het niveau dan zijn om goed te zijn?

 

en hoe kom ik in vredesnaam bij de mengselschroef van de cilinder rechtsachter?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klinkt als versleten gasbuizen ( dus waar de naald in schuift ). Wat is de km stand van de motor ?

 

Mmm, das een beetje vroeg voor versleten gasbuizen. Maar toch ff checken ( zijn ze aan de inlaat klepzijde ovaal uitgesleten ?)

 

Verder te checken;

komt de choke goede terug

Zijn de airjets allemaal open ?

 

Maw carburateurs goed schoonmaken

Alle sproeiers doorprikken en uiblazen en evt weken in schoonmaakazijn

 

of uitlaat temperatuur meten welke cilinder(s) de boosdoender is

 

PS alle vacuumschuiven zijn goed gangbaar

Geen vacuum membraam lek ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ervaring met het meten van de vlotterhoogtes van een kawasaki z650. Een doorzichtige slang aansluiten op de aftapopening van de vlotterkamers met een daarin passende nippel. Je kunt dan het brandstofniveau in de vlotterkamer zien. Voor de kawasaki gaf het werkplaatshandboek van Haynes aan tot welk niveau de brandstof moest staan(volgens mij was dat bij de 650 tot aan de bovenkant van de vlotterbakjes). Ik weet niet of Haynes of andere werkplaatsboeken dit soort gegevens voor de vfr ook opgeven. Je kunt met deze methode iig wel zien of de vlotterniveaus van alle carbs hetzelfde zijn. Is dit niet zo; is er iets mis met de afstelling van de vlotterniveaus.

Bas

Link naar reactie
Delen op andere sites

(volgens mij was dat bij de 650 tot aan de bovenkant van de vlotterbakjes).

 

ja bij de meeste motoren is het tot het pakkingvlak. maar bij een VFR staan die onder een graadje of 45.

vandaar mijn vraag.

maar je hebt wel een punt dat ze gelijk moeten staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mmm, das een beetje vroeg voor versleten gasbuizen. Maar toch ff checken ( zijn ze aan de inlaat klepzijde ovaal uitgesleten ?)

 

hoe beoordeel ik dat? ik heb niet de indruk dat ik ze los kan schroeven.

of is dat een kwestie van een waterpomptang erop??

 

post-4145-1286397593.jpg

post-4145-1286397605.jpg

post-4145-1286397648.jpg

verbazingwekkend scherpe fotos met zon nokiaatje trouwens

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op de foto kan ik niet de onrondheid goed beoordelen. Het is mischien handiger de gas naald uit de vauum schuif te halen en die in de gas buis te doen. Dan beoordelen of je een onrond gasbuis hebt.

 

stotteren rond de 4000 toeren is precies het overgangs gebied tussen stationair en naald.

-> stationair rijk + rijk op de naald geeft stotteren.

 

BTW is het inhouden of stotteren ?? zwart roken ?

werken alle choke circuits goed ?

 

Ps gasbuizen zijn in het huis geperst. Dus niet demontabel.

aangepast door Dutchgixxer
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op de foto kan ik niet de onrondheid goed beoordelen. Het is mischien handiger de gas naald uit de vauum schuif te halen en die in de gas buis te doen. Dan beoordelen of je een onrond gasbuis hebt.

 

stotteren rond de 4000 toeren is precies het overgangs gebied tussen stationair en naald.

-> stationair rijk + rijk op de naald geeft stotteren.

 

BTW is het inhouden of stotteren ?? zwart roken ?

werken alle choke circuits goed ?

 

Ps gasbuizen zijn in het huis geperst. Dus niet demontabel.

 

het stotteren is bij warme motor met weinig gas, maar ook bij het wegrijden, alles onder de 3500 toeren. daarboven is het over.

de choke gaat in elk geval op elke carburateur terug, wat kan ik daar verder aan zien / testen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...