davey400 Posted October 15, 2010 Share Posted October 15, 2010 Denk ook eens aan VROII, dan leer je nog meer om je motor te beheersen. En je bent verbaasd wat je allemaal met je motor kunt doen. Bij de II ga je ook de waterbak in. Was voor mij bijzonder leerzaam om te merken hoe veel grip je dan nog hebt! (ook grappig om te zien dat sommige vooroordelen waar zijn: in een andere groep zaten 8 HD's. Van die 8 hebben er 3 de waterbak-oefening om technische redenen niet af kunnen maken...) Link to comment Share on other sites More sharing options...
GerwinVFR Posted October 15, 2010 Author Share Posted October 15, 2010 Bij de II ga je ook de waterbak in. Was voor mij bijzonder leerzaam om te merken hoe veel grip je dan nog hebt! (ook grappig om te zien dat sommige vooroordelen waar zijn: in een andere groep zaten 8 HD's. Van die 8 hebben er 3 de waterbak-oefening om technische redenen niet af kunnen maken...) Haha, bij ons werd ook al de opmerking gemaakt dat HD's minder in de ongeluk statistieken voorkwamen dan supersports, terwijl ze geen beste remmen hebben. Of wij dan wisten hoe dat kwam. Je kunt het antwoord dat ik gaf wel raden... Link to comment Share on other sites More sharing options...
michaeln Posted October 27, 2010 Share Posted October 27, 2010 Vorig jaar de vro 1 gedaan. Met zeer slecht weer door de regen, maar daar leer je veel van. In het voorjaar ga ik vro 2 doen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dutchgixxer Posted November 4, 2010 Share Posted November 4, 2010 Ik heb nog een leuke foto gevonden van een VRO2 de laatste 20 minuten vrij rijden ( racen ) sessie op lelystad. Ik rijd de wijde lijn op mijn Hayabusa mijn broer probeert binnen door te steken, wat natuurlijk niet lukte Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jenkins Posted July 7, 2014 Share Posted July 7, 2014 Ik heb een paar jaar geleden de VRO1 gedaan. Daarna pas ADAC Grevenbroich ontdekt. Wat een enorm aanbod aan verschillende soorten en niveau's aan cursussen ze daan aanbieden! En wat een bescheiden prijskaartjes ze er aan hangen...! Link: http://www.fsz-grevenbroich.de/kursangebote/motorrad/intensiv-training/#c63 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jenkins Posted July 20, 2014 Share Posted July 20, 2014 (edited) vandaag de Intensiv Kurs gevolgd bij de ADAC.Ik wilde wel eens weten hoe ze zich zou gedragen tijdens noodstops, uitwijken en haarspeldbochten en zo.Omdat ik de motor rustig aan wil kennen leren had ik deze beginnerscursus geboekt.Toch wel weer grappig om je als beginneling te moeten voortbewegen.De stapvoets oefeningen vallen me vies tegen.Rechtdoor is geen probleem.Stapvoets links afslaan gaat ook wel.Maar rechtsaf is toch weer wat uitdagender...!Mat de gashand tegen de tank is het nog moeilijker om voorzichtig gas te geven!Toch wel een paar keer goed benauwd gekregen!(en het was 's middags al 29 graden in de schaduw....)Bij de noodstops weinig nieuws te melden.Honda's remmen zijn gewoon errug goed!En die van onze VFR nog een stapje beter dan van m'm vorige CBF!Uitwijkoefening daarentegen blijkt een ander nadeel van DCT.Je kunt niet ontkoppelen!Daardoor is ze in het grensbereik minder agieler dan de handgeschakelde versie.Wel iets om van bewust te zijn.Al met al weer een erg leuke, spannende en leerzame dag geweest.Volgende keer PerfektionsTraining I of II . Edited July 21, 2014 by Jenkins 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jenkins Posted July 21, 2014 Share Posted July 21, 2014 Eén van m'n weinige "Knee-downs" van gisteren... 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Barthuys Posted August 6, 2014 Share Posted August 6, 2014 Best helemaal geen knee-dows doen, je mist je sliders ;-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jenkins Posted August 8, 2014 Share Posted August 8, 2014 Nou... missen... Daar ben ik zuinig op; die liggen thuis in een la nieuw te wezen... Knee downs doe ik eigenlijk alleen maar tijdens het poetsen van m'n Töf... En tijdens fotosessies. Link to comment Share on other sites More sharing options...
André Posted September 19, 2014 Share Posted September 19, 2014 VRO is altijd nuttig. Kost een beetje geld, maar veiliger op weg is ook wat waard. Je gaat bewuster rijden en ook voertuig beheersing wordt op een hoger plan getild. Ik was een wat "luie" rijder geworden. Nu hou ik het draaien en rijden van bochtlijnen, remmen bewuster bij, zodat de techniek niet verwaterd. Ik zeg DOEN ! 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts