Ga naar inhoud

Trackjack ideale alarm installatie?


 Delen

Aanbevolen berichten

Heij Mensen,

 

Ik was net even aant rondneuzen op de site van Deadly Paradox, daar staat een nieuws item over de trackjack ik heb even wat info gezocht op http://www.trackjack.nl en het is weer eens zo´n hebbe hebbe hebbe ;) apparaat!

 

Nu ben ik heeeel benieuwd wie zo'n ding heeft en welke ervaringen er zijn. en dan heb ik ook een vraag,

Er staat dat je een veilige zone in kunt stellen (bijvoorbeeld je woning) Als de motor zonder dat je het weet (hij wordt gestolen) uit deze zone komt dan krijg je een sms/mail. Ik vraag me af of het dan ook mogelijk is om meerdere locaties in te stellen zoals bijvoorbeeld; thuis EN op je werk (want daar staat de motor ook wel eens een tijdje stil)

 

Als dat het geval is....... hebbe hebbe heeeeebbbbbbbeee dat ding!!!! ;) ;) ;)

 

Greetz Bob

aangepast door Vtec Bob
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 32
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Er zijn een hoop van dit soort dingen. Je moet er natuurlijk wel rekening mee houden dat het ding ook gevoed moet worden.

Je kunt ze ook voor een stuk minder krijgen, (kopen) hier een leuk voorbeeld die ik zelf wel interessant vond: klik

(met eigen voeding dmv accu, en 12v aansluiting) Onder het ding zie je veel vragen en antwoorden, wellicht kun je er iets mee.

 

Hier nog een stel van dit soort apparaten, zowel voor inbouw of voor persoonlijk gebruik.

 

Succes!

 

Dave

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi systeem en technisch best heel leuk.

Toch een paar kanttekeningen.

GPS werkt alleen met een vrije zicht verbinding. Dus als je motor in een bestelbus wordt getilt zie je niks meer.

In een garage of loods dito.

Veel "beroeps" figuren weten en kennen deze apparatuur ook en gaan gericht zoeken. Er zijn zelfs figuren die zgn. sniffers hebben.!! Om deze apparatuur te zoeken.

In een auto, caravan of boot enz. is dit "kastje"makkelijk te verstoppen en moeilijk terug te vinden . Maar in een motor?

 

En dan het meest frustrerende van de zaak.

Stel... stel je bike wordt gestolen en je kan hem traceren. Wat dan?? Politie bellen en dan zeggen waar die staat.

Nou veel succes.

 

Dit zijn ervaringen van mij uit de praktijk. Ik werk in de beveiliging en we hebben dit soort apparatuur getest.

Veel komt er uit Engeland en USA. Maar daar werkt met name de Politie mee. Mijn ervaring was hierin heel teleurstellend.

 

Maar eerlijk technisch is het best goed en prima spul.

aangepast door Qwerc
Link naar reactie
Delen op andere sites

GPS werkt alleen met een vrije zicht verbinding.

Gelukkig is er bij GPS sprake van een radio-verbinding (en geen zichtverbinding)

Dat scheelt weer met het inbouwen.

 

Zelf heb ik een losse GPS logger; dat ding gebruik ik (wel eens) om foto's te kunnen voorzien van een GPS tag. Zit gewoon in een jas of tas, en ook in verschillende auto's gaat dit prima. (in het vliegtuig dan weer niet, trouwens) Ik verwacht dat deze apparaten (dus ook de Trackjack) net zo veel/weinig moeite met ontvangst hebben. Maar je bent natuurlijk wel afhankelijk van de beschikbaarheid van het signaal; in een volledig metalen bestelbus zal de ontvangst inderdaad een stuk minder zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De tracer moet GPS kunnen ontvangen om z'n positie via GSM door te kunnen geven. Het krijgen van een lock kan, waneer het te beveiligen object lang uit het GPS zicht is geweest, wel 5 minuten duren.

 

Stel je motor staat in garage ( geen GPS ontvangst ) wordt gestolen en binnen een paar minuten in een metalen bus geladen ( geen GPS ontvangst ) en wordt vervoerd. De logger ziet de verplaatsing niet. Je krijgt dus geen melding van verplaatsing.

 

De echte slimme dieven hebben dan ook een GPS jammer bij zich. Die zorgt er voor dat de GPS logger geen lock krijgt. Ze zijn vrij het beveiligde object te vervoeren.

 

Vooral het stelen van dure auto's dmv een vrachtauto is zo een eitje. Ik ben er in monaco een keer getuige van geweest.

Gone in 60 seconds.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gelukkig is er bij GPS sprake van een radio-verbinding (en geen zichtverbinding)

 

Natuurlijk zijn er mensen die het beter weten.

Maar geloof mij nou GPS heeft Zichtverbinding nodig. Nog steeds. Hoewel de ontvangst chips steeds gevoeliger worden, toch wel.

Zelfs bij een "bladerdak" (veel bomen denk aan een bos) wordt de ontvangst al minder.

Waarom werken soms de losse nav apparaten niet in auto met een gecoate voorruit. Afscherming.

De GPS moet de satelliet kunnen zien. Dus zicht verbinding. En dat heeft miks met radio verbindingen enz.te maken.

Maar doe me een plezier en koop er een en ga er mee aan de rol. Je verwacht zaken, en gaat er aan voor bij dat ik ze getest heb. Maar dat is voor sommige mensen moeilijk aan te nemen.!

aangepast door Qwerc
Link naar reactie
Delen op andere sites

een beetje een intelligent systeem ziet vervolgens zoveel verschillende GSM masten langskomen dat hij alarm slaat.

 

Klopt. Je telefoon is via de mast en het netwerk te traceren. JA.

Maar in Nederland wil men dat niet opengooien voor commerciële activiteiten.

Ik heb een systeem getest waarmee je tot 300 mtr. nauwkeurig de GSM(toestel) kon traceren. Ideaal voor het volgen van ontvreemde Containers enz.

Ook in een loods enz. Maar men (in dit geval Vodafone Maar ook KPN) wil het net niet open gooiren voor dit soort diensten.

En natuurlijk kunnen ze het zelf wel en wordt dat ook door Justitie gebruikt. Maar dan gaat het om Ernstige misdaden.

En het ontvreemden van een motor valt dat niet onder.!

Link naar reactie
Delen op andere sites

GPS systemen welke zijn uitgerust met sirfstar ontvangerchipsets werken wel achter gecoat glas. Zelfs binnenshuis is er ontvangst. Door reflecties gaat de nauwkeurigheid wel achteruit maar er is ontvangst. Voor een goede ontvangst lees nauwkeurige plaatsbepaling is een directe ontvangst het meest voordelig maar niet meer noodzakelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt niet opvragen in welke sector een telefoon zich bevindt, maar je telefoon zelf kan dat volgens mij wel zien.

in elk geval heeft hij het door als hij de grens over gaat.

en in het buitenland krijg je een plaats- of wijknaam in je beeldscherm (in elk geval in denemarken)

de telefoon zou dat soort informatie volgens mij wel kunnen verzenden per sms.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In het buitenland ja. Maar LBS is in Nederland nog steeds een NO NO.

We lopen enorm achter op dit punt. De Telco zien het commercieel nog steeds niet zitten.

In het buitenland kunnen ze met allerlei technieken tot 20 mtr nauwkeurig vaststellen waar een GSM-toestel zich bevind.

Helaas hier niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Natuurlijk zijn er mensen die het beter weten.

Maar geloof mij nou GPS heeft Zichtverbinding nodig. Nog steeds. Hoewel de ontvangst chips steeds gevoeliger worden, toch wel.

Zelfs bij een "bladerdak" (veel bomen denk aan een bos) wordt de ontvangst al minder.

Waarom werken soms de losse nav apparaten niet in auto met een gecoate voorruit. Afscherming.

De GPS moet de satelliet kunnen zien. Dus zicht verbinding. En dat heeft miks met radio verbindingen enz.te maken.

Naast een zumo heb ik ook een simpele tomtom voor in de auto (of bij wandelingen)

Die tomtom doet het ook prima vanuit de rugzak tijdens het skiën. Echt veel zicht heeft ie dan niet.

Met aparte coatings kan natuurlijk wel het een en ander geblocked worden maar direct zicht lijkt me niet nodig.

 

motoren worden overigens maar zelden in rugzakken gestolen. :scratchchin:

aangepast door koekum
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het weggegooid geld: stel je weet met de GPS ontvanger tot op een paar meter nauwkeurig vast te stellen waar je motor staat. Je komt dan bij een rij garageboxen uit. Vervolgens ben je uitgepoept en ook de politie. Immers die zullen nooit toestemming krijgen van de OvJ om even in alle garageboxen te kijken. Naast dat die er niet zijn vingers aan brandt, kun je van buitenaf alleen maar aantonen dat waarschijnlijk je apparaat daar aanwezig is. Of de motor daar is, is dan ook nog mar de vraag.....

 

Zo'n apparaat is prima voor je demente opa, oma of om je kinderen mee te geven. (in bijv. een pretpark).

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien


×
×
  • Nieuwe aanmaken...