Ga naar inhoud

Sneeuw...


dude-nl
 Delen

Aanbevolen berichten

Net mijn vuurdoop gehad met motor rijden in de sneeuw.

 

Conclusie: Niet doen...!

 

Ik moest uit Den Haag komen.

In Den Haag lichte sneeuw, gene probleem.

Snelweg op (A12) goed vallende sneeuw. Sneeuwophoping tussen de rijbanen in waardoor het voor mijn beleveing niet meer veilig was om er tussendoor te rijden aangezien remmen bijna niet mogelijk was... Wellicht is dit slechts mijn gevoel, maar het was spekglad...

Na 50 min file rijden (achter de auto's aan dus ipv tussendoor) kwam ik in mijn dorp.

1 witte vlakte...

Geen asfalt meer te zien. Spekglad wat zelfs resulteerde dat als ik iets te enthousiast mijn gas losliet de achterkant al gleed (misschien alleen voor mijn gevoel maar toch...)

Stapvoets de motor in de tuin gezet.

Morgen maar overwegen om de auto te pakken.

 

Stel ik me nu aan? Kan een motor meer in de sneeuw dan ik denk?

 

En ja, ik moet mijn gevoel volgen maar de vraag is meer heeft mijn gevoel gelijk of kan je gewoon vrij normaal door de sneeuw rijden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je bent heel thuisgekomen :)

Laat maar lekker staan als je gevoel dat aangeeft

Een motor zal best meer sneeuw aankunnen, maar geen slippende koekblikken

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de Motorpolitie niet meer rijdt, laat hem dan maar staan.

Verder is de leidraad: ALTIJD je gevoel volgen!!

 

Er zijn altijd lieden die een hogere grens hebben, maar dat moet ieder voor zich bepalen.

 

Als je een geschikte motor & banden hebt, lijkt het me wel avontuurlijk. Is inderdaad wel link door de koekblikken...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook ik ben maar eerder van me werk gegaan.

Op het moment dat het begon te sneeuwen heb ik mijn spulletjes gepakt en glijdend naar huis gegaan.

Toch maar met het koekblik morgen, en dan wachten tot de ergste sneeuw/gladheid weer weg is zodat we weer met de Viffer naar werk kunnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik durf heel veel, maar onnodige risico's lopen doe ik liever niet.

Heb ze vandaag/net ook zien rijden, ook op scooters met kleine wielen. (Delft-Katwijk) Zij liever dan ik. :sleep:

 

Pak gewoon het koekblik zolang er sneeuw ligt, je leven en gezondheid zijn belangrijker dan die paar keer niet motorrijden. :wijsneus:

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb ze in finland bij min 20 en stevig aangereden sneeuw wel met crossmotoren met spikes zien rijden.

 

Als je echt in twijfel bent kun je even wat slaloms en noodstops met de fiets proberen. leer je gauw af denk ik.

 

Overigens zat de filevoorspelling van de ANWB er ongeveer 800 km naast voor de avondspits.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanochtend twijfelde ik om toch maar wel met de motor te gaan, zo koud was het nou ook weer niet.

Om 15:00 naar huis, wat was ik blij dat ik ingeblikt zat.

Wat een drama op de weg, petje af voor de "die hards", maar motor rijden nu is gekkenwerk.

 

(Ook een drama --> file, om jezelf op te vreten, wat ben ik blij met mijn motor !!)

Link naar reactie
Delen op andere sites

(Ook een drama --> file, om jezelf op te vreten, wat ben ik blij met mijn motor !!)

Alles went, ook een file.

Lekker muziekje erbij, rustig aansluiten en je komt vanzelf waar je zijn moet.(vroeger of later) Vroeger kon ik me ook mateloos opwinden als het niet snel genoeg ging.

Nu moet je het gewoon accepteren of je wilt of niet, zeker als je veel op de weg zit. :shit:

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb ook winters doorgereden, maar met (kans op) sneeuw altijd laten staan,

je hebt gewoonweg te weinig grip en teveel koppel, dat gaat nooit werken,

tenzij je inderdaad met spikes gaat rijden..... gewoon met het blik gaan rijden en de file nemen voor wat het is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sneeuw betekend motor in de schuur laten. Dat gaat gegarandeerd niet goed. Met nat wegdek en vorst blijft de mijne al snel binnen. Vorst en mist trouwens helemaal.

 

Vanavond terug naar huis met het koekblikje twee en een half uur over gedaan terwijl het toch echt maar 30km is.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben absoluut niet bang aangelegd, eerder iemand die teveel risico neemt.

 

Echter zei mijn gevoel vandaag: Laat de motor maar staan tot de sneeuw weg is.

 

Auto is wel een optie maar een vervelende.

Met de motor doe ik er 35 a 40 minuten over.

Me de auto ongeveer 1,5 uur, vooral bij slecht weer (Lees: stilstaand verkeer)

 

Ach, als het moet dan moet het.

Liever heel thuis komen... :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag alleen naar mijn VFR gekeken. Optimate 4 aan de accu en vooral laten staan ;) ;)

 

Ik zag vanmiddag op de autoweg nog een tweetal motoren Reskept! ik doe het je niet na!

 

Het is november het seizoen eindigd vrrrroeg! idd eens met deadly in Limburg was alleen de autoweg redelijk tot matig gestrooid in de dorpen was het gewoon een glijbaan

 

Greetz Bob

aangepast door Vtec Bob
Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...