Ga naar inhoud

Sneeuw...


dude-nl
 Delen

Aanbevolen berichten

Heeft iemand nog het adres van die aftermarket kuipenset *EDIT* www.kuipdelen.com *EDIT8...................... :1241emule: :bawling:

 

Ik ben gistermiddag dus ook op de moto heen en weer gegaan naar Amsterdam

Ik ben samen met een collega om 15:30 weer op huis aan gegaan, hij op zijn Beemer K75 en ik op de Banaan.

Hele weg ging het helemaal goed tot ik in St Pancras (Bij Kenneth wel bekend) op de Bovenweg een koekblikker tegenkwam.

Ik reed stapvoets, stationair in de eerste versnelling met de voetjes aan de grond, remmen alleen door de koppeling wel of niet in te knijpen.

 

Komt er een koekblikker tegemoet, hij wilde absoluut niet van zijn lijn afwijken en ik kon niets anders doen dan een heeeeeeeeel klein beetje naar rechts te gaan.

Gevolg de banaan komt in een soort van goot terecht, en ineens stond ik op mijn benen en lag de banaan op zijn linkeroor, +/- een halve meter gegleden.

 

Schade: Knipperlicht door de topkuip gedrukt, dus topkuip stuk, en schuifschade op mijn linkerkuipdeel.

 

Koekblikker is uiteraard niet gestopt, waarschijnlijk bang om zijn warme blikje uit te komen en in de sneeuw te gaan staan......helaas. Ook heb ik geen kenteken kunnen noteren...

 

Dus helaas binnenkort de banaan maar weer eens repareren....

 

Vandaag thuis aan het werk, en morgen waarschijnlijk met het blik naar mijn werk.

aangepast door CassiusZ
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij wilde absoluut niet van zijn lijn afwijken en ik kon niets anders doen dan een heeeeeeeeel klein beetje naar rechts te gaan.

 

Ook heb ik geen kenteken kunnen noteren...

 

knap vervelend natuurlijk. en het stoere van in de sneeuw rijden gaat er wel een beetje af zo.

maar ik vraag me af of je er wat aan gehad zou hebben als je zijn kenteken had.

hij wou niet van zijn lijn afwijken, maar jij duidelijk ook niet.

Was hij uitgeweken en de sloot in gegleden dan zou jij waarschijnlijk wel gestopt zijn, maar of je je aansprakelijk gevoeld had...

ik ben eigenlijk wel benieuwd naar jurisprudentie hierover, want simpelweg 'hij reed op mijn weghelft' gaat bij smalle dijkjes natuurlijk niet op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sja van slootjes of smalle dijkweggetjes is hier geen sprake, gewoon een smalle hoofdstraat door het dorp heen, hiero ongeveer:

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is echt balen cassius,

 

je hebt wel gelijk nu er weer wat sneeuw ligt lijkt het net of de meeste auto rijders het idee hebben dat hun rijbaan in het midden van de weg is. Ze gaan niet aan de kant omdat daar een beetje sneeuw ligt. Dus zoals het een goed koekblikker beoogt zetten ze oogkappen op en durven je niet eens aan te kijeken als je ze je voorbij komen.

 

Maar het belangrijkstte in dit alles is dat je er gelukkig zelf niets aan hebt overgehouden

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heij Cassiusz,

 

Vervelend zeg! ik hoop dat je de banaan snel kunt herstellen

Heij Gerwin, je hebt me gequote, volgens mij was dat niet de bedoeling hehe

 

greetz Bob

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, wat dacht je van doorrijden bij een ongeval, hoppa, gelijk de gevangenis in, haha!

 

Is het doorrijden bij een ongeval als het een eenzijdig valpartij is? Wellicht heeft de bestuurder het door verblinding en slecht zicht niet eens gezien dat er iemand gevallen was.

 

Ik denk dat verzekeraars dit zouden afhandelen als ieder zijn eigen schade betalen aangezien er geen weg markering is om een rijbaan aan te geven. De weg is van beiden. Het zal heel moeilijk te bewijzen zijn (vooral zonder foto's) wie er niet uit is geweken van zijn lijn. Daarnaast is dan ook de vraag wie MOET er uitwijken?

 

Maar goed, wie er ook goed of fout zit, feit blijft dat je schade hebt. Gelukkig heb je er zelf niks aan overgehouden...

 

Succes met het herstel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heij Cassiusz,

 

Vervelend zeg! ik hoop dat je de banaan snel kunt herstellen

Heij Gerwin, je hebt me gequote, volgens mij was dat niet de bedoeling hehe

 

greetz Bob

Nee, inderdaad, zal het ff weghalen. O, potvr, heb ik je weer geciteerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar goed, wie er ook goed of fout zit, feit blijft dat je schade hebt. Gelukkig heb je er zelf niks aan overgehouden...

 

Succes met het herstel.

 

Thanks, ik heb zojuist het slachtoffer nog eens even nader bekeken en de schade blijkt toch minder erg dan gedacht.

Ja mijn knipper is naar binnen gedrukt, ja mijn topkuip is beschadigd, maar als ik de knipper weer naar buiten krijg is de schade niet eens heel groot.

Ook zit er inderdaad schuifschade op mijn linker zijkuip, maar die is ook minder als dat ik in eerste instantie dacht.

 

Maar goed om de banaan weer helemaal in zijn oude glorie te herstellen gaat er evengoed een paar honderd euro inzitten.

 

Maar om "snel" weer de weg op te kunnen heb ik voldoende om de knipper naar buiten te buigen.

 

Verder heb ik er zelf inderdaad geen schade aan over gehouden, omdat ik dus al met beide voetjes aan de grond reed, en toen die eenmaal ging bleef ik eigenlijk gewoon staan en ging de banaan liggen, en schoof misschien nog een cm 30 - 50 door, dus ja dan heb je ook schuifschade....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik reed gisteren stapvoets over de A8 naar huis, en stopte even bij de benzinepomp, en daar stond een groepje motorrijders een bakkie te doen. Eentje met een VTR 1000, en dat is natuurlijk ook de ideale motor in de sneeuw :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Balen dat je gevallen bent CassiusZ. Gelukkig valt de schade nog mee, maar elke kras is er 1 te veel.

 

Gisteren heb ik er maar 3 uur over gedaan om met het koekblik vanuit Utrecht in Haarlem te komen. Is toch een kilometertje of 60 van deur tot deur. In de parkeergarage bij kantoor zijn 2 motoren blijven staan, die bestuurders hebben een andere methode gevonden om thuis te komen. Onderweg kwam ik op de A2/A9 een BMW R1200RT tegen. Hij reed tussen de auto's op de normale rijstrook. Op de A9 werd ik ingehaald door een "sport" motor en een motorscooter. Die reden gewoon tussen de file door over de gevallen sneeuw.

 

Vandaag stond er een derde motor in de stalling op kantoor.... De bikkel!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik reed gisteren stapvoets over de A8 naar huis, en stopte even bij de benzinepomp, en daar stond een groepje motorrijders een bakkie te doen. Eentje met een VTR 1000, en dat is natuurlijk ook de ideale motor in de sneeuw :)

Was het een witte VTR1000 bij een witte pomp...? Wow, had je een piccie kunnen schieten - kant en klare kerstkaart :)~

(beter dan deze t07152.gif ongein)

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...