Ga naar inhoud

E-10 benzine


VFRikus
 Delen

Aanbevolen berichten

Wist u dat!:..................................................de VW FSI motoren er ook niet blij van worden? :schater:

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 102
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Per wanneer zou dit eigenlijk ingaan want ik heb nog nergens vermeld zien staan bij de pomp dat het E10 betreft?

 

E10 wordt al verkocht bij BP en Texaco. Dit staat dan ook op de relevante pomp vermeld. Hoe dat precies zit met Shell Fuelsave weet ik niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En het lulligste is, dat het milieu er ook niet beter van wordt, maar zelfs slechter. In de productie van bioethanol in Europa gaat ook veel energie zitten. Dit werd in de reportage op de ZDF zelfs door de Duitse overheid toegegeven. De Duitse autofabrikanten hebben flink gelobbyd, voor de invoering, omdat ze anders de CO2 normen niet gaan halen. Voor Mercedes dreigt een Europese boete die richting de miljard kan gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb er een vraag over gesteld op het Duitse forum. Zij zouden ergens wel een lijst moeten kunnen produceren of alle VFR's het doen op die rommel. Hebben we het nog niet over auto's. Ofschoon daar ook een lijst van schijnt te zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De laatste keer dit jaar heb ik 95 getankt bij een Total pomp...... gisteren was ie aan reserve toe bij nog geen 300 km........... dat scheelt 50 km bij vorig jaar. :pompomdown:

 

Met het koekblik heb ik hetzelfde geconstateerd waarbij die stationair erg onrustig is gaan lopen. Wat mij betreft mag die rotzooi zo snel mogelijk verdwijnen. (die E10 dus) :pfft:

 

Wordt bij twijfel alleen nog 98 getankt hier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb er een vraag over gesteld op het Duitse forum. Zij zouden ergens wel een lijst moeten kunnen produceren of alle VFR's het doen op die rommel. Hebben we het nog niet over auto's. Ofschoon daar ook een lijst van schijnt te zijn.

 

 

Ik heb begrepen uit een lijst, dat alleen het eerste VFR model (86-87) er niet op mag lopen. De andere modellen schijnen er wel tegen te kunnen. Echter ik geef geen garantie. In Duitsland schijnt een opmerking van een BMW ingenieur, dat alle BMW auto's er eigenlijk niet geschikt voor zijn, voor nog al wat commotie te hebben gezorgd. Er wordt met name gesproken over versnelde slijtage van de motor.

De BMW fabriek schijnt heel snel die uitspraak tegen te hebben gesproken.

 

Nu heeft BMW samen met Mercedes en Volkswagen (Audi) groot belang bij de invoering van E10 want anders halen ze de CO2 uitstoot reductie niet en krijgen ze hele hoge boetes aan hun broek. Ik vond de ZDF reportage heel verhelderend.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wist u dat!:..................................................de VW FSI motoren er ook niet blij van worden? :schater:

VFRikus

Tsi motoren evenmin. Injectoren vervuilen met euro 95. Met kans op motorschade. Aldus mijn VW dealer. Hoe dat met E10 ga zal de tijd leren. Mijn dealer adviseerde een flesje forte tussen de beurten in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn dealer adviseerde een flesje forte tussen de beurten in.

En laat ie dat spul nou toevallig verkopen ook.

 

 

Ik denk dat de automobiel en brandstof lobby's hun werk weer goed gedaan hebben.

Met het milieu heeft het allemaal geen flikker te maken anders zouden milieuorganisaties er ook wel bij betrokken zijn geweest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

STerker nog, die zijn er op tegen.... wat in benzine wordt gestopt daar kunnen hele stammen van worden gevoed.... En je hebt veel meer areaal nodig voor die E10 dan voor voedsel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zal idd de honger in de wereld niet doen verminderen...... regenwouden worden gekapt t.b.v. akkerland en die wordt vervolgens gebruikt om alleen suikerriet te verbouwen...... Welke gek heeft dit experiment er doorheen weten te drukken? :oops:

Link naar reactie
Delen op andere sites

We moeten nu dus eerst net zo lang bewerkt worden, totdat we de vlag gaan uithangen als het opnieuw wordt ingevoerd. Het laatste stukje tekst vind ik helemaal fraai, elke motor staat wel eens een keer een periode van 4 weken stil.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hoop iig wel dat je kunt blijven kiezen tussen ''alcoholhoudend'' en ''gedestilleerd''..... :rolleyes: Die paar stuiters extra heb ik er dan ook nog wel voor over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tsi motoren evenmin. Injectoren vervuilen met euro 95. Met kans op motorschade. Aldus mijn VW dealer. Hoe dat met E10 ga zal de tijd leren. Mijn dealer adviseerde een flesje forte tussen de beurten in.

 

 

Mijn dealer gooit bij een beurt ook injectie reiniger in de tank, De mitsubishi GDI blokken zijn ook gevoelig voor vervuiling. Doordat er geen benzine in het inlaattraject komt, vervuild het gasklephuis ook. Deze moet bij elke beurt schoongemaakt worden en ik doe het zelf ook af en toe tussendoor. Er zijn gevallen bekend, waarbij het inlaatraject van GDI blokken verstopt dreigde te raken door vervuiling. Dit komt vooral voor bij auto's, die niet bij de dealer worden onderhouden. Meestal weet men simpelweg niet, dat de vervuiling bij directe brandstof injectie optreed. Mijn GDI is bedoeld om op 95 te rijden, maar als ik de fora afstruin, lees ik telkens weer, dat de GDI blokken het beter op 98 doen. In Duitsland gooi ik er af en toe aral of BP 100 in en dan flink de gang er in. Het blok loopt daarna veel mooier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

het leuke is dat oliemaatschappijen de verplichte bijmenging van bio brandstof als een van de redenen noemen dat de benzine nu duurder is bij lagere olieprijs tov vorig record, terwijl er door anderen (doorgaans niet gehinderd door enige kennis van zaken) biobrandstoffen juist als oplossing aangevoerd wordt tegen hoge benzineprijzen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien


×
×
  • Nieuwe aanmaken...