Ga naar inhoud

E-10 benzine


VFRikus
 Delen

Aanbevolen berichten

Wat ik me ook afvraag in deze discussie, of oude auto's zonder problemen er mee kunnen rijden.

Over onze oude VW bus bijvoorbeeld, is geen zinnige info hier over te verkrijgen.

Wel dat hij op bijna alles kan rijden, als het maar naar benzine ruikt :D

Maar over de E10 benzine wordt nergens over gesproken.

Ik denk dan zo, ook in een auto zitten rubbers die aangetast zouden kunnen worden.

Of zie ik dat niet goed, en hebben motoren speciale rubber soorten in gebruik?

 

Groet,

Theo

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 102
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Of zie ik dat niet goed, en hebben motoren speciale rubber soorten in gebruik?

 

Groet,

Theo

 

gewoon effe aan je buurman vragen :1210:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik me ook afvraag in deze discussie, of oude auto's zonder problemen er mee kunnen rijden.

Over onze oude VW bus bijvoorbeeld, is geen zinnige info hier over te verkrijgen.

Wel dat hij op bijna alles kan rijden, als het maar naar benzine ruikt :D

Maar over de E10 benzine wordt nergens over gesproken.

Ik denk dan zo, ook in een auto zitten rubbers die aangetast zouden kunnen worden.

Of zie ik dat niet goed, en hebben motoren speciale rubber soorten in gebruik?

 

Groet,

Theo

Ik denk dat ik je daarvoor moet verwijzen naar een ander forum, het 'oude VW-bussen"-forum of zo ;)

We zitten nu in De VFR: Techniek, laten we het daarbij houden.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mede omdat ik in de veronderstelling ben dat wij in nederland voor normale benzine (euro) 95 gebruiken en dat de super wordt aangeduid met 98 octaan gehalte in plaats van de 95 die in het artikel wordt vermeld

Normaal in Duitsland is RON 91, Super RON 95 en Super plus RON 98.

De Premium brandstoffen zoals Excellium, Ultimate en V-power zijn RON 99 à 100.

(RON is dus octaangetal om de vergissingen van gehalte en getal te mijden :39: )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thanks Deadly is dit voor mij in ieder geval weer opgehelderd.

 

Blijf nog wel met de vraag zitten wat er volgend met de rubbers van de Viffer gaat gebeuren. De tijd zal het wel leren of we voortaan de duitse berichtgeving of de nederlandse moeten geloven als het om onze mooie viffers gaat.

aangepast door Newfie
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...
  • 1 maand later...

Het is mij nog niet helemaal duidelijk. Begrijp ik nu goed dat in Nederland in alle benzines(RON91, RON95, RON98 en RON99/100) 5% ethanol zit en met ingang van dit jaar alleen in RON95 10%? Of zit er in de RON99/100 benzine ook al 10% en is er nog een benzine te koop zonder ethanol?

 

Ik ben als bezitter van een motor met carburateurs helemaal niet zo blij met al deze berichtgeving. Vreemd dat het helemaal onmogelijk lijkt gemaakt die brandstof te kiezen die in geen geval schade aan de motor kan veroorzaken.

 

Het lijkt, gezien de nu aangeleverde informatie, toch wijs RON98 benzine te gaan tanken als ik wat langer plezier wil beleven van mijn RCII. Hoe minder van het schadelijke spulletje hoe beter, denk ik dan. En alvast gaan sparen voor een carburateur revisie setje..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben benieuwd hoe de duitse politiek gaat reageren op deze ontwikkelingen. Als er vervolgens in duitsland "normale" benzine in de verkoop blijft heb ik naast de prijs nog een reden om een stukje om te rijden voor een tank benzine.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Per wanneer zou dit eigenlijk ingaan want ik heb nog nergens vermeld zien staan bij de pomp dat het E10 betreft?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoorde van de week al wat op BNR, het schijnt dat de meeste Duitsers die E10 niet vertrouwen en nu massaal 98 tanken, de E10 tanks zitten vol en aan 98 is er nu gebrek.

 

Als het hier ook zo wordt ingevoerd, dat alle 95 wordt vervangen door E10, dan heb ik een probleem. Oude viffer mag er niet op lopen en het koekblik van vrouwlief ook niet. Alle Mitsubishi's lopen op E10, behalve de GDI blokken :bugerit: Laat ik nu een groot fan zijn van dit potente blok, met verbruikscijfers, waar een Prius jaloers op wordt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Per wanneer zou dit eigenlijk ingaan want ik heb nog nergens vermeld zien staan bij de pomp dat het E10 betreft?

Dat vraag ik mij nou ook af; ik heb het ook nog nergens zien staan.

 

Overigens verbazingwekkend dat dit allemaal zo geruisloos is verlopen, zonder(iig door mij opgemerkte) maatschappelijke discussie. Je zou toch verwachten dat belangenvertegenwoordigers als bv ANWB, Bovag, politieke en andere partijen in het veld hierover meegedacht en gepraat hebben en oa via de media hun achterbannen hebben geïnformeerd. Ik heb nu het gevoel dat de samenleving voor een voldongen feit wordt geplaatst zonder enige vorm van discussie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat men een discussie heeft willen vermijden, denk aan alle commotie rond de kilometer heffing.

 

De commotie komt nu wel als de ene na de andere auto er op kapot loopt. en dat gaat geheid gebeuren, want het zal per ongeluk worden getankt en auto's die er volgens de fabrikant tegen kunnen, gaan toch stuk. Metalen gaan corroderen. De vochtaantrekkende werking gaat voor andere problemen zorgen. En de versnelde motorslijtage maak je de gemiddelde autobezitter niet blij mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien


×
×
  • Nieuwe aanmaken...