Ga naar inhoud

E-10 benzine


VFRikus
 Delen

Aanbevolen berichten

oké ,dat is één.nu nog 999.999 liefhebbers![lol]

maar terugkomend op mijn vraag.

zijn er compenserende middeltjes voor die E10/E5 benzine?

 

 

98 tanken, of pure nitro, maar dan ga ik wel een flink eind verderop staan als je de motor start :schater:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 102
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

:1210:

 

 

 

De idioten wilden de bevolking wat door de strot duwen, maar willen het zelf ook niet. !!!!

 

De klucht wordt steeds leuker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ze willen is dat iedereen zijn voertuig naar de Fillistijnen rijdt om vervolgens (tegen die tijd) een elektrisch voertuig ervoor terug te kopen. Of is dit complotdenken? ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kan ook een middel zijn om de benzineprijs acceptabel te houden gezien de ontwikkelingen in het midden oosten........ hoe dan ook, jan met de pet is weer proefkonijn zoals gewoonlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alcohol maakt de boel alleen maar duurder en de olieprijs is nog lang niet bij de 150 dollar zoals een paar jaar geleden en toch gaat de benzineprijs door het plafond. Laat ze maar meer uit de Noordzee e.d. oppompen. Daar hebben ze eind jaren 80 ook de olie prijs mee omlaag gekregen. en uiteindelijk Saddam zo in het nauw, dat hij Koeweit binnentrok :glare:

 

Er zit nog geen enkel olieland van betekenis in de shit, ook al kan dat natuurlijk snel veranderen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben er inmiddels ook achter, waarom E10 absoluut niet in mijn Mitshubishi mag. bij de GDI blokken wordt de brandstof rechtstreeks in de cilinder gespoten, onder hoge druk, een beetje vergelijkbaar als bij diesels, de druk kan oplopen tot 100 bar. Laat nu alcohol onder hoge druk ontzettend corrosief zijn voor bepaalde metalen, zoals aluminium. 1 keer dat spul tanken, kan een corrosieproces in gang zetten, dat daarna niet meer te stoppen is.

 

Dit schrijvende, moet ik even denken aan de koperen pijp van de koeler van mijn hobby destilleertoestel. (van fruit kan je nu eenmaal een lekkere borrel stoken :)~ ) Na een dagje gebruik, blinkt de binnenkant van deze pijp, als of er gepolijst is. en de druk in die pijp is nihil.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben er inmiddels ook achter, waarom E10 absoluut niet in mijn Mitshubishi mag. bij de GDI blokken wordt de brandstof rechtstreeks in de cilinder gespoten, onder hoge druk, een beetje vergelijkbaar als bij diesels, de druk kan oplopen tot 100 bar. Laat nu alcohol onder hoge druk ontzettend corrosief zijn voor bepaalde metalen, zoals aluminium. 1 keer dat spul tanken, kan een corrosieproces in gang zetten, dat daarna niet meer te stoppen is.

 

Dit schrijvende, moet ik even denken aan de koperen pijp van de koeler van mijn hobby destilleertoestel. (van fruit kan je nu eenmaal een lekkere borrel stoken :)~ ) Na een dagje gebruik, blinkt de binnenkant van deze pijp, als of er gepolijst is. en de druk in die pijp is nihil.

En maar afgeven op die valse milieurakkertjes! Heeft ie zelf een bio ethanol fabriekje..

Maar gezien het doel.. Is uiteindelijk de enige goeie plek voor het spul; de inwendige mens!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgende keer als ik in België ga tanken eerst eens goed kijken want daar schijnt het ook in gebruik te zijn.

Op de terugweg kwam ik zonder benzine te staan net bij het bord van 600m tot de afslag van waar ik nog 700 meter naar het tankstation moest :s

Dagteller stond op 306 tewijl ik normaal met deze rijstijl makkelijk 320 haal, dan gaat er tussen de 20 en 21ltr in dus ik vermoed dat ik "slachtoffer" ben geworden van de E10 zooi.

In dat geval is tanken in België (3Km voorbij de pomp in NL) ineens niet zo voordelig meer want bij de pomp waar ik normaal kom heb ik net gevraagd en die hebben geen E10 en hebben er ook nog geen berichten van gehad over wanneer zij het daar krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jij valt nog stil doordat E10 je motor dorstiger maakt, als ik het in het koekblik gooi, gaat er e.e.a. aan dure onderdelen naar de gallemiezen en kan ik de auto waarschijnlijk economisch total loss verklaren, dus ik wordt nog steeds niet vrolijk van de E10 chaos in Europa. Vooral niet als het niet overal duidelijk vermeld wordt, dat er E10 uit de pomp komt.

 

 

Net even wat zitten lezen via google, in België wordt sinds 2009 6% ethanol toegevoegd aan de benzine. Dus meer als hier, dit kan het extra verbruik verklaren. (begint wel steeds linker te worden voor mijn benzinevoertuigen :pompomdown: )

aangepast door vroembert
Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien


×
×
  • Nieuwe aanmaken...