Ga naar inhoud

Tips bij verzopen motor


Bluebird
 Delen

Aanbevolen berichten

Zit dat ding niet gewoon ergens rechts in een gat in de kuip? Alle honda's die ik tot nut toe heb gehad, zit-ie daar. Eventueel onder de kuip, maar dan bij de rand bereikbaar. Heb nog nooit meegemaakt dat de kuip er voor af moest. Kijk eens in het handboek?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 88
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Yup, gevonden. Zit linksonder tussen kuip en frame. :oops: Je moet er maar opkomen als je t niet weet. :schater:

 

Blijft nog wel over de startkwestie en das het meest irritante op dit moment. Tom zal het wel nooit geweten hebben want die zette hem weg als het koud werd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Denk dat dat bij 73k wel meevalt als mijn ouwe bikkeltonner er geen enkele moeite mee heeft. Blijf het toch in het mengsel zoeken, misschien heeft dat geplof er ook wel wat mee te maken. Iig bedankt voor de morele steun tot zover. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

die stationairafstelling is niks anders dan de aanslag van de gashendel.

een klein beetje gas bij het starten heeft hetzelfde effect.

 

@ TS: ik heb nog een gebruikt dynojet setje liggen voor de RC36-II, voor als je van tweaken houdt.

maar stationair sproeiers zitten daar niet bij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aan gaskabels kom ik nooit, stationair toerental is af te stellen d.m.v. een aanslagschroef op de gasklepmanetbediening. Kon alleen het knoppie ff niet vinden. :smileystupid:

 

Dat getweak hou ik nog even achter de hand, ben al blij als ie normaal zn werk doet. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

aanslagschroef ja.

hoe dat ding heet waar hij op zit weet ik niet, maar die bedoelde ik.

hij houdt de gasklep open dus doet niks om je mengsel rijker te maken.

maar jij zegt dat hij warm prima loopt, maar koud te arm, doe je niet gewoon de choke te vroeg terug?

dat is namelijk geen echte chokeklep, maar verrijkt gewoon je mengsel door via een klein kanaaltje extra benzine toe te laten in de venturi.

dat lijkt precies te zijn wat jij nodig hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met choke start ie al beroerd. Lijkt wel of de cilinders pas na elkaar oppakken. Hoe lang die open blijft staan maakt in dat geval weinig uit lijkt me. Na de eerste 100 meter moet ie er normaal gesproken afkunnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Nu het weer boven nul is start ie weer als een zonnetje terwijl ik er niks aan veranderd heb. Het zal dus zeker de accu zijn geweest i.c.m. de winterstop en de vrieskou. Nog nooit zulke grote gele vlammen en zoveel zwarte rook uit een knalpijp zien komen, het leek wel oorlog. Er moet aardig wat benzine in die pot hebben gezeten. :rolleyes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog nooit zulke grote gele vlammen en zoveel zwarte rook uit een knalpijp zien komen, het leek wel oorlog. Er moet aardig wat benzine in die pot hebben gezeten. :rolleyes:

Volgende keer graag de camera erbij hè!

 

Fijn dat je weer gewoon kunt rijden, en starten!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Krijg je als je boven de 50 bent :P ...

 

Zonder gel*l, mooi dat ie het weer goed doet Blauw Vogeltje :closedeyes: ...

 

Nelis ;) ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Krijg je als je boven de 50 bent :P ...

 

Nelis ;) ...

 

Dan weet je wat je over een paar jaar te wachten staat met die vier in lijn, afvallige overloper! :tease::P

 

:D;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien


×
×
  • Nieuwe aanmaken...