Ga naar inhoud

Schuberth C3


dude-nl
 Delen

Aanbevolen berichten

Ik heb gister van een kennis "tijdelijk"van helm geruild om te kijken hoe het bevalt.

 

Ik rij zelf al een tijdje met een Scorpion Exo 1000 met universele Pinlock erin maar ben niet 100% tevreden over het windgeruis en de pinlock. Ook is de ventilatie nagenoeg niet aanwezig.

Ik wilde eigenlijk gezien alle reviews een C3 maar mijn budget liet het niet toe.

Nu dus 1 te leen om toch te proberen.

 

1e indruk:

Lekker grote pinlock.

Zit goed.

Ik hou van systeem helmen (makkelijk bij het tanken, thuis binnen alvast op zetten en gewoon kap omhoog > wordt toch wel warm om je motor uit de tuin enzo te krijgen met je integraal op je hoofd...)

Lijkt beter af te sluiten rond de hals door bijvoorbeeld de "kin flap"

 

Vol goede moed vanmorgen weg gereden.

Bij 50 km per uur begin ik al wat windgeruis te horen. Dit werd uiteindelijk alleen maar meer en meer.

Op de snelweg begreep ik ineens waarom mensen vaak oordoppen dragen. Wat een geruis zeg.

Ik heb verschillende dingen geprobeerd, hoog zitten, laag zitten. achter mijn windscherm, goed erboven, hand voor het vizier, hoofdintrekken etc etc maar de herrie bleef.

 

Mijn scorpion is aanzienlijk stiller maar helaas dus geen pinlock voor te krijgen en de universele vind ik toch wat smal.

 

Wat zijn jullie ervaringen?

De tests wijzen toch uit dat de C3 stiller zou moeten zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 35
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Zelf heb ik een C3 en een Arai Quantum - mijn Arai is stiller...

Volgens mij heeft dat met de bouw van je hoofd te maken en hoe je oren in je helm passen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zelf ook een C3 en die is heerlijk stil. Wel moet de helm echt goed passen. Daarnaast draag ik altijd oordoppen voor extra bescherming. Dan wordt het muisstil, hoor net aan de V4....

Wellicht is de pasvorm toch niet helemaal goed bij je?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kraag van de helm om zo maar te noemen moet goed afsluiten en mijn ervaring met de VFR800 is dat de ene helm gewoon meer herrie maakt dan de ander en dat dat op een andere motor weer andersom kan zijn

Link naar reactie
Delen op andere sites

De exo 1000 is geen systeemhelm, de exo 900 wel.

 

Maar doet dit ter zake?

 

De c3 zou de stilste helm moeten zijn. Niet alleen tussen de systeemhelmen.

 

Ik merk dat ik ruimte heb bij mijn oren. Voor mijn gevoel sluit de hals wel goed af.

 

Het windgeruis en turbelentie lijkt ook echt bij mijn oren vandaan te komen. gevoelsmatig...

 

Wel ben ik gek op systeemhelmen, daarom wil ik ook een overstap maken. Daarnaast is het grote pinlock vizier echt super.

 

Muziek harder zetten werkt niet haha. Als ik mijn Scala cloon aanzet op het niveau hoe die bij mijn Scorpion stond hoor ik hem niet/amper op de snelweg terwijl ik bij mijn Scorpion letterlijk goed kon horen wat er op de radio gezegd werd.

 

Ik weet het nu ook niet meer.

Bij H van Wijk en motorkledingcenter zweerden ze bij de C3.

Ze hebben bij motorkledingcenter nog wel eens helm test dagen. Misschien maar weer eens langs gaan...

Kan je op de motorbeurs ook ergens testen?

 

Zal voor een winkel misschien eens handig zijn om een windturbine neer te zetten voor het testen :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

En als je nou alleen een nieuwe pinlock voor een c3 besteld en die op je eigen helm zet? (Als dat past teminste)

 

Das nog niet eens zo'n gek idee.

Zitten de gat afstanden bij pinlock altijd hetzelfde? Heb dus al gaatjes in mijn vizier zitten...

 

Alleen kan niet van mijn Exo een systeemhelm maken, daarnaast blijft de ventilatie een probleem, die is er zeg maar niet ondanks de 7 opties...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aangezien je exo een gewone integraal is en de C3 een syteemhelm zal de C3 ook een stukje breder zijn kan net genoeg zijn om met je hoofd in de tubulentie van je kuipruit te zitten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aangezien je exo een gewone integraal is en de C3 een syteemhelm zal de C3 ook een stukje breder zijn kan net genoeg zijn om met je hoofd in de tubulentie van je kuipruit te zitten

 

Ik heb indd wel meer ruimte bij mijn oren dan met de Scorpion, maar is dat niet altijd bij een systeem helm?

 

Nou ja, moet alles nog maar eens laten bezinken...

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien


×
×
  • Nieuwe aanmaken...