Ga naar inhoud

Schuberth C3


dude-nl
 Delen

Aanbevolen berichten

  • Reacties 35
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ik heb ook een C3, en hij is voor mij ook allesbehalve "de stilste helm". Mijn vorige shark helm van 200€ was zeker en vast stiller.

Uit tests in het lab blijkt dat de C3 wel degelijk de stilste SYSTEEMHELM is......

Echter, de stand van het hoofd is behoorlijk kritisch bij de C3. Iets meer omhoog kantelen van de helm maakt hem de helft stiller (op het eerste gehoor).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uit tests in het lab blijkt dat de C3 wel degelijk de stilste SYSTEEMHELM is......

Echter, de stand van het hoofd is behoorlijk kritisch bij de C3. Iets meer omhoog kantelen van de helm maakt hem de helft stiller (op het eerste gehoor).

 

tests kunnen me wat :)

 

Ik heb nu zoveel helmen geprobeerd op de motor (zelfde motor, zelfde stuur, zelfde ruit)

Alle helmen tot nu toe waren stiller dan de c3.

Hoe ik mijn hoofd ook hou.

Het zou wat zijn, omhoog moeten blijven kijken om geen herrie in de c3 te hebben hahaha...

Het enige wat ik nog niet heb geprobeerd is een jas zonder kraag (ik rij nu in textiel ivm de regen).

Als ik helemaal achter mijn ruit kruip wordt het iets minder, maar dan moet ik echt met mijn kin op de tank liggen...

Boven de kuipruit uit (vol in de wind) is het iets minder maar niet veel.

 

 

Dit zijn trouwens verkoop teksten zoals je ze tegenkomt op het net:

Een nog niet eerder behaald geluidsniveau van 84 decibel bij 100 km/h maakt de C3 de stilste helm ter wereld.

 

De stilste motorhelm ter wereld!

kortom, dan wordt er verkeerd mee geadverteerd als het slechts de stilste systeemhelm is.

 

Ik ben overigens 1,85.

origineel stuur

corbin zadel

double bubble ruit (originele ruit maakt het juist nog erger in mijn geval...)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Ik heb ook een C3, die bevalt prima, maar om nou te zeggen dat 'ie stil is... In ieder geval niet zo stil als ik had verwacht.

Verder bevalt de helm prima, misschien zijn mijn verwachtingen te hooggespannen geweest ;)

 

Ik voel wel veel tubulentie vanaf misschien tempo 110, maar misschien zit mijn hoofd net te laag (1,70 m groot).

Die turbulentie zal de herrie niet laten afnemen :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Ligt het niet gewoon aan de vorm van de helm? Ik merk dat mijn oude RAID II helm een stuk stiller is dat mijn huidige MULTITEC van SHOEI. En het valt mij op dat de RAID II iets kleiner is en een stukje airodynamischer in de VFR zitpositie. Op mijn vorige motor zat ik rechtop, dus was die Multitec echt stil, maar nu veel last van windgeruis.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het opgegeven.

Heb met de c3 al van alles geprobeerd. verschillende ruijtes etc.

Ook oordoppen (aangemeten) maar de C3 drukt vervelend op de oren dus die heb ik ook niet meer in.

 

Ga denk maar weer opzoek naar een andere helm.

 

Hopelijk komen er snel weer helm test dagen aan in de buurt (bijv. Zoetermeer, Zoeterwoude oid)

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien


×
×
  • Nieuwe aanmaken...