Ga naar inhoud

Sleuteldag (en ontmoetingsdag) Delft april 2011


Veefer
 Delen

Aanbevolen berichten

Handboek staat trouwens vast wel op de laptop van Veefer.

VFRikus

En als ie er niet op staat, kan dat geregeld worden :wijsneus:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 376
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik heb wel een PDF bestand van het handboek geloof ik.

Voelermaat moet ik even regelen.

 

Verder nog bepaald gereedschap voor nodig (anders dan standaard...)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb wel een PDF bestand van het handboek geloof ik.

Voelermaat moet ik even regelen.

 

Verder nog bepaald gereedschap voor nodig (anders dan standaard...)

Het is wellicht niet zo handig om dat daar te doen. Stel voor dat de kleppen gesteld moeten worden. Heb je dan de passende shimms?

Zoniet, moet je alles weer in elkaar zetten en mag je later weer alles uit elkaar halen om daadwerkelijk te stellen tenzij je daar je VFR even laat staan. Thuis kun je eerst bepalen en dan shimms bestellen. Ik weet niet of de dealers in de buurt de shimms op voorraad hebben. In de PDF staat het redelijk goed beschreven, inclusief het benodigde gereedschap. Just my 2Cents.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is wellicht niet zo handig om dat daar te doen. Stel voor dat de kleppen gesteld moeten worden. Heb je dan de passende shimms?

Zoniet, moet je alles weer in elkaar zetten en mag je later weer alles uit elkaar halen om daadwerkelijk te stellen tenzij je daar je VFR even laat staan. Thuis kun je eerst bepalen en dan shimms bestellen. Ik weet niet of de dealers in de buurt de shimms op voorraad hebben. In de PDF staat het redelijk goed beschreven, inclusief het benodigde gereedschap. Just my 2Cents.

 

Dat is een tip waar ik wat aan heb...

 

Had er nog geeneens over nagedacht of het stelbare kleppen waren... :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Hi, Hi,

 

Ik heb mijzelf 'stiekem'op Wim's lijst gezet, maar ik ben er ook. Leuk een leerzaam.

 

Groetjes,

 

erJo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is er trouwens ook iemand aanwezig die de cockpit ledjes kan omsolderen?

Ik ben zelf geen soldeer wonder (zeg maar helemaal niet).

 

Volgens mij is dat bij de 800 een heeeeeeeel stuk makkelijker dan bij de V-tec.

Staat er niet ergens een how-to voor de 800?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ps: over kleppen stellen op een sleuteldag: Ik vraag me af of je dat redt op een dagje.

 

Na de ervaring die we afgelopen week hadden met mijn RC36-I, schat ik dat alleen speling controleren ongeveer 2 uur werk is, en dan nog weer klepdeksels etc terugbouwen, dus zeg eens 3 uur werk. Maar dan heb je nog geen shimmetje vervangen.

 

Als uit het meten blijkt dat je daadwerkelijk shims moet vervangen, dan moeten de nokkenassen eraf, etc. Dan uitrekenen welke shims waar kunnen, en welke nieuwe je moet kopen. Dan alles weer terug monteren, speling nameten. 4 uren werk?

 

En dan natuurlijk nog weer het uur dicht bouwen.

 

Dit alles als alle gereedschap voorhanden is, in een fijne werkplaats, en met vakkundige mensen. (Zonder dagelijkse VFR sleutelervaring als motormonteur, dat dan weer wel.)

Al met al een dag flink doorwerken, dan zou het net moeten kunnen. Maar dan moet je dus al wel met een koude motor kunnen beginnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar als je nu eens om te beginnen een, hele acceptabele, tolerantie van 0.05 als richtlijn neemt zal je zien dat er vrij weinig te stellen zal zijn. Om ze binnen een 0.01 te krijgen is leuk als je werkelijk niet meer weet waar je je vrije tijd mee moet op maken, maar technisch gezien slaat het helemaal nergens op. :D

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien


×
×
  • Nieuwe aanmaken...