Ga naar inhoud

Systeemhelm


Gast Fanman
 Delen

Aanbevolen berichten

Er worden de laatste tijd veel "welke helm moet ik nemen" topics geopend.

Nou wil ik niet iemand anders zijn draadje kapen, dus zelf maar even een openen.

 

Een half jaar geleden was ik op zoek naar een systeem helm, echter elke helm welke ik probeerde paste simpelweg niet.

Ik zat bij elke geprobeerde helm, klem met mijn kin tegen de voorzijde van de helm.

De breedte was meestal niet het probleem.

Wat kan ik zeggen, ik heb een grote kop. :huh:

 

Uiteindelijk maar een NZI Vitesse gekozen, welke wel gewoon goed paste.

 

Toch wil ik wel nog een keer een systeem helm hebben, puur voor het makkelijke van een dergelijke helm.

Ik wil geen astronomisch bedrag neertellen.

 

Wie kent dus een systeem helm, welke wat ruimer is dan normaal aan de voorzijde.

Optioneel zou een ingebouwd vizier leuk zijn.

aangepast door Fanman
Link naar reactie
Delen op andere sites

zie voor pasvormen, andere draadje over de helm.

Mijn helm, de Scorpion EXO 900 systeemhelm, is voor mij ruim genoeg bij de kin, de C2 niet. De C3 zat niet lekker.

Is volgens de pastabellen ronder dan die van mij. Is ovaler. :closedeyes:

Daarvoor had ik een Shoei Syncrotec II, die ook goed zat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Elke helm die je hebt gepast zat niet lekker maar als je even opsomt welke dat zijn dan weten we ook of we een zinnige bijdrage kunnen geven, nu kan alleen iedereen een systeemhelm opnoemen terwijl jij die misschien al wel gepast hebt :scratchchin:

Om even een voorbeeld te noemen heb ik een Nolan N103 en die bevalt mij goed maar dit is samen met de Schubert, Scorpion en Airoh toch wel 1 van de meest gangbare Susteemhelmen dus heb je die hoogstwaarschijnlijk al wel gepast.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Elke helm die je hebt gepast zat niet lekker maar als je even opsomt welke dat zijn dan weten we ook of we een zinnige bijdrage kunnen geven,..

Dat is de ellende, dat weet ik niet exact meer.

Bij alle gepaste systeemhelmen, was trouwens in Apeldoorn, zit ik allemaal met mijn kin tegen de voorzijde.

Ik zie altijd maten voorbij vliegen, maar is er ook een uitleg van een dergelijke maten tabel?

Breedte, omtrek etc?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hetzelfde probleem, nu vroeg ik me af, of een helm niet op maat gemaakt kan worden.

Ik bedoel de binnen kant kant er vaak uit dus dat zou dan ook aanpasbaar moeten zijn??

 

gr. Jasper

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is de ellende, dat weet ik niet exact meer.

Bij alle gepaste systeemhelmen, was trouwens in Apeldoorn, zit ik allemaal met mijn kin tegen de voorzijde.

Ik zie altijd maten voorbij vliegen, maar is er ook een uitleg van een dergelijke maten tabel?

Breedte, omtrek etc?

De maat is gelijk aan de omtrek van het hoofd (boven de wenkbrauwen gemeten uiteraard). Dit blijft uiteraard een benadering.

Hierij geldt: M = 58 cm, L = 60 enz.

aangepast door L1dert
Link naar reactie
Delen op andere sites

Binnenkort is de motorbeurs in Utrecht. Daar zijn zo ongeloofelijk veel helmen te koop, dat het mogelijk moet zijn om te slagen.. Ik ben bang dat je met dit specifieke maat "probleem" gewoon veel moet passen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Binnenkort is de motorbeurs in Utrecht. Daar zijn zo ongeloofelijk veel helmen te koop, dat het mogelijk moet zijn om te slagen..

Ik denk inderdaad dat ik daar maar eens ga kijken.

Ik ben bang dat je met dit specifieke maat "probleem" gewoon veel moet passen.

Inderdaad, het nadeel van een grote kop :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

De maat is gelijk aan de omtrek van het hoofd (boven de wenkbrauwen gemeten uiteraard). Dit blijft uiteraard een benadering.

Hierij geldt: M = 58 cm, L = 60 enz.

M'n vrouw net even laten meten....

61 CM

B)

Link naar reactie
Delen op andere sites

post-3552-1296244173.jpg

 

Mijn hoofdmaat is 61-62 en mijn systeemhelm is de Nitro F347 en deze past perfect.

 

 

Groet,

 

Rob

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zat bij elke geprobeerde helm, klem met mijn kin tegen de voorzijde van de helm.

De breedte was meestal niet het probleem.

 

Tsja Fanman,

 

hetzelfde probleempje hierzo, alle merken geprobeerd

de Shuberth C3 is voor mij de oplossing ( en met zonnevizier)

Kost een beetje maar dan heb je ook wat.

 

succes met de speurtocht

 

Sjekkie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je de BMW-systeemhelm wel eens gepast? Naar het schijnt heeft die wat meer kinruimte dan de meeste modellen.

 

off-topic:

Een niet gepaste grap over de gemiddelde kinnebakkes van een bepaalde nationaliteit komt nu bij me op, maar ik doe het niet.

Ik hou me in.

Dat kan ik best.... ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn hoofdmaat is 61-62 en mijn systeemhelm is de Nitro F347 en deze past perfect.

 

 

Groet,

 

Rob

OMG De zelfde brommert.. :worshippy:

Goh, mooie brommert kerel :)

 

 

Tsja Fanman,

 

hetzelfde probleempje hierzo, alle merken geprobeerd

de Shuberth C3 is voor mij de oplossing ( en met zonnevizier)

Kost een beetje maar dan heb je ook wat.

 

succes met de speurtocht

 

Sjekkie

Thx.

Ik denk dat ik op de motorbeurs gewoon het een en ander ga testen.

aangepast door Fanman
Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...