Ga naar inhoud

welke verzekering


jidema
 Delen

Aanbevolen berichten

ik ben meerdere verzekeringen met elkaar aan het vergelijken. knmv . unive. interpolis. je motor verzekeringonline. enz.

wat nu opvalt is dat de verzekering online ongeveer 5 euro pm goedkoper is als bijv interpolis.

 

wat is jullie ervaring met de verzekeringen zoals hier beschreven.

zijn de verzekeringen die nu zo veel adverteren in bijv het blad moto73 en motor echt wel zo goed?

 

gr jurjen

aangepast door jidema
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 31
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik heb geen idee maar ik ben zeer tevreden over Unive. Ook omdat zij toen ik maar net mijn rijbewijs had mij eigenlijk als enige wilden verzekeren omdat ik op een supersport motor ging rijden. Andere verzekeringen vonden dat ik eerst maar 2 jaar op wat anders moest gaan rijden. Daarbij komt dat je bij Unive je no-claim korting van je eerste voertuig over kunt zetten op een tweede en dat was voor mij zeer interessant en scheelt/scheelde honderden euros per jaar en ik heb al mijn verzekeringen bij unive dus dat geeft ook nog eens extra pakket korting. 1 maal schade gehad en prima afgehandeld door hun.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ben meerdere verzekeringen met elkaar aan het vergelijken. knmv . unive. interpolis. je motor verzekeringonline. enz.

wat nu opvalt is dat de verzekering online ongeveer 5 euro pm goedkoper is als bijv interpolis.

 

wat is jullie ervaring met de verzekeringen zoals hier beschreven.

zijn de verzekeringen die nu zo veel adverteren in bijv het blad moto73 en motor echt wel zo goed?

 

gr jurjen

 

Mijn ervaring is dat het heel veel per motortype verschilt. Bij de ene verzekering valt de VFR800 - VTEC onder de sportmotoren en bij de ander onder de toermotoren bijvoorbeeld. De een heeft een grens van 100 pk en de ander weer niet. Bij het overstappen naar de VFR ben ik geswitcht van verzekering naar de KNMV, terwijl we voor de nieuwe motor van mijn vrouw juist zijn vertrokken bij de KNMV... Het wel of niet met 1, 2 of 3 ART4 sloten zekeren vind ik ook nogal heftig, laat staan het 's nachts in een garage moeten stallen (en dan nog het liefst aan 2 ankers of zo).

 

Kortom: goed uitzoeken dus en er meerdere vergelijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik kan het nog wel 1000 keer vertellen, maar premie is absuluut niet het enige criterium wat telt bij het vergelijk van een verzekering

 

ja op WA gebied zijn ze allemaal gelijk door de WAM strik, maar op casco gebied zijn er zeer grote verschillen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het verhaal van die ART sloten een wazig verhaal. Je hebt een bon van een slot je motor wordt gejat en je flikkert als je motor niet op slot stond het slot in de sloot en er wordt gewoon uitgekeerd. Ik denk dat vaak overstappen je verzekering goedkoper houd maar ik hou ook van een stukje gemak.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb mijn WA + beperkt casco verzekering on-line afgesloten via De Poliscounter. Kwam een erg goede premie uit en in de polisvoorwaarden staan geen rare dingen voor zover ik dat heb kunnen beoordelen. Gaat dan wel om een 16 jaar oude motorfiets met een niet zo heel hoge dagwaarde, dus bij diefstal geen groot risico voor de verzekeraar.

 

Deze verzekering is ondergebracht in een "pool" met de volgende maatschappijverdeling:

-Europeesche NV 60%

-Aegon Schadeverzekering NV 20%

-De Goudse Schadeverzekeringen NV 20%

De rechtsbijstandsverzekering is ondergebracht bij ARAG Nederland NV

 

Totale premie inclusief rechtsbijstand is voor mij op basis leeftijd, no claim en regio 91 euro per jaar. Leek mij een goede deal, maar ik weet natuurlijk niet hoe het loopt als er daadwerkelijk een schade of diefstal wordt gemeld. Maar de verzekeraars in de "pool" zijn bekende gerenommeerde verzekeraars. Hopen dat ik nooit hoef te claimen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik kan je niet helpen. ik doe alleen maar betalen maar eh dat wou ik graag zo houden. :whistle:

 

ik betaal een 10,50 en dan heb ik pak en helm en duo ook meeverzekerd. en 70% no claim.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik kan het nog wel 1000 keer vertellen, maar premie is absuluut niet het enige criterium wat telt bij het vergelijk van een verzekering

 

ja op WA gebied zijn ze allemaal gelijk door de WAM strik, maar op casco gebied zijn er zeer grote verschillen

 

TS zijn motor is minimaal 10 jaar oud.

ik zou zeggen, pak de goedkoopste van independer.nl, of eentje die nauwelijks duurder is als de naam je beter aanstaat.

ik heb 3 voertuigen bij KNMV verzekerd. als je met eentje schade rijd kun je de noclaim korting van een van de andere overzetten en zo ga je nooit omhoog.

snap zelf eigenlijk niet dat ze erin trapten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

daar heb je gelijk in maar hoe vaak ik niet te horen krijg dat verzekeraars alleen maar graaiers zijn en nooit iets willen uitkeren

 

als je dan dieper kijkt blijkt dat ze een schade hebben gehad die niet gedekt was op de polis omdat ze alleen naar de goedkoopste aanbieder hebben gekeken en niet ff naar de voorwaarden.

 

basis is nu een keer

 

hoe lager de premie hoe lager de dekking doorgaans ook is

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zit ook bij Unive met de 1200 (dat is de eerste keer dat ik bij Unive zit btw)

 

Reden:

De 1200 zit nieuw boven de 15.000 eur, dan worden de maatschappijen ineens zwak, ziek en misselijk. (de CBF was nooit een probleem)

Inderdaad: Alarm, 2 miljoen ART sloten, afgesloten garages met 2000 grondankers, stroom en constante bewaking met honden erom heen enz enz enz

Ja met uitzondering mag je rijden, maar parkeer hem nergens want dan wordt het weer een uitdaging om hem zo te parkeren dat hij verzekerd blijft tegen diefstal :tease: (OK ik overdrijf licht misschien :scratchchin: )

 

Unive, KNMV en Bikerpolis waren de enige die een beetje normaal zijn.

Ik zat bij Reaal daar werd ik ondanks mijn schadevrije historie gewoon geweigerd zonder Alarm :angry:

 

Ik wil GEEN alarm, pokkedingen, zuigen je accu leeg, gaan om de haverklap af en wanneer ze je motor jatten zit de speakeruitgang vol met pur (dieven zijn helaas niet gek) en hoort niemand wat, daar moet je dan tig pleur voor neertellen want er moet wel een SCM certificaat bij :oops:

 

Lijstje was dus kort:

KNMV viel af, geen zakenlijke polis alleen particulier :? (geen idee wat hier achter zit) (Mijn motor staat op de balans van mijn onderneming)

 

Bij Bikerpolis had ik een ongelofelijke muts aan de lijn waar ik de antwoorden uit moest trekken en ik het idee kreeg dat ze toch met veel belangrijker zaken bezig was? mijnheer.... zucht..... u kunt toch op internet kijken? ja doei (let op, dat kan ook een moment opname zijn iedereen heeft wel eens een slechte dag)

 

Unive, erg vriendelijk, zeer snel in communiceren, goede zakenlijke dienstverlening, nette premie.

Geen alarm, dat kan eigen keuze, premie opslag, kijk dat kan ik begrijpen, ze hebben meer risico dat vertaald zich in de premie, geen probleem, mijn keuze dus. De premie bij Unive is ook goed concurerend.

Alleen 1 ART slot, lekker helder.

 

Ik heb AllRisk ivm de nieuwwaarde, hooguit 3 jaar dan gaat dat eraf. Extra's niet meeverzekerd, uitbetalen doen maatschappijen niet graag en de waarde van de extra's staat in notime op bijna niks terwijl je erwel flink voor betaald.

Dus gewoon kale machine verzekerd. Unive heeft ook een nette nieuwwaarde regeling.

 

Voor elke verzekering geld inderdaad zo mooi als ulco het zegt:

Eerst polisvoorwaarden downloaden of aanvragen en neem de moeite om deze door te lezen!!!!

Dit kan veel ellende voorkomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zit bij ANWB en ben alleen WA verzekering. I.c.m. wegenwachtservice ben ik niet zoveel kwijt, maar volgend jaar vervalt mijn jongerenvoordeel dus dan weet ik niet of ik nog bij ANWB blijf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen alarm, dat kan eigen keuze, premie opslag, kijk dat kan ik begrijpen, Ik heb AllRisk ivm de nieuwwaarde, hooguit 3 jaar dan gaat dat eraf. Extra's niet meeverzekerd, uitbetalen doen maatschappijen niet graag en de waarde van de extra's staat in notime op bijna niks terwijl je erwel flink voor betaald.

 

 

Volgens mij scheelt het alleen in het eigen risico als hij daadwerkelijk gestolen wordt maar ik kan het mis hebben. Verder als je na 3 jaar onderuit gaat zijn de kuipdelen dan opeens goedkoper of verzeker je alleen all-risk tegen diefstal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zit met de VTEC en de auto bij Centraal Beheer. Ondanks collectiviteitskorting via de werkgever

nog steeds niet de goedkoopste maar geen onmogelijke veiligheidseisen voor de voertuigen.

Ik heb WA met beperkt casco en afgelopen zomer kwam de aanvullende rechtsbijstandverzekering

(ook van Achmea) opnieuw van pas; ze hebben alles netjes voor mij geregeld. Jaren geleden ook een

keer gebruik van gemaakt toen de motor omver was gereden. Bij een oude motor mogen de voorwaarden

misschien minder interessant lijken, de persoon (en zijn gezondheid) die op de motor zit is onbetaalbaar !

 

Groeten,

 

Edwin

Link naar reactie
Delen op andere sites

doorgaans blijven die extra's ook heel bij een ongeval en kan je ze er nog af knutselen.

 

geef dit wel door aan je verzekeringsmaatschappij want strik genomen is de waarde net voor het evenement van toepassing

 

bij mijn schade heb ik tegen de expert gemeld dat de dagwaarde die hij op basis van de advertenties heeft vastgesteld zonder de door mij toegevoegde extra's waren.

 

dit heeft hij geaccepteerd en dus heb iok ze er afgeknutseld.

 

 

scheelt dat ik een beetje ervaring met dit soort zaken heb

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zit met de motor bij Erasmus.

Heb daar de andere verzekeringen ook en dus pakketkorting.

Motor is WA+ verzekerd en in eerste instantie was een alarm klasse 3 (als ik het goed heb) en een ART4 slot vereist maar toen ik het HISS aangekaart heb vroegen ze of ik daar wat meer info over had.

Via de site van Honda een uitleg over dit systeem gevonden en door gemaild waarna ik ineens geen alarm EN geen art4 slot hoefde te hebben.

Heb wel een ART4 schijfremslot gekocht voor m'n eigen gemoedsrust als hij ergens staat bij weekendjes weg ofzo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien


×
×
  • Nieuwe aanmaken...