Ga naar inhoud

welke verzekering


jidema
 Delen

Aanbevolen berichten

  • Reacties 31
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Volgens mij scheelt het alleen in het eigen risico als hij daadwerkelijk gestolen wordt maar ik kan het mis hebben. Verder als je na 3 jaar onderuit gaat zijn de kuipdelen dan opeens goedkoper of verzeker je alleen all-risk tegen diefstal.

 

Nee, lees de voorwaarden motorverzekering maar eens puntje 2.5 Er zit echt een aardige premiekorting op.

 

Na 3 jaar worden de kuipdelen niet goedkoper, maar is de waarde van de motor zover gedaald dat ik de premie van All-Risk niet meer acceptabel vind.

 

Je moet altijd kijken bij een verzekering hoe de verhouding premie uitgekeerd bedrag ligt.

 

Dit is voor iedereen anders, ik zou bv een motor met een dagwaarde van 6000 eur nooit All-Risk verzekeren, die schade vang ik zelf wel op wanneer er iets gebeurd.

 

Een ander heeft bv 6000 eur geleend of heeft het gewoon niet, maar kan de All-Risk premie wel betalen, dan snap ik dat hij het risico niet wil lopen en toch voor All-Risk gaat. Dan kan hij blijven rijden.

 

Dus zeer persoonlijk, verzekeren blijft een risico afweging. In mijn geval zou ik bij 3 jaar de 1200 naar WA+ (extra) overzetten.

 

Er is een gouden regel: kun je het risico lopen, moet je je niet verzekeren.

De 1200 zit na drie jaar vast niet boven de 10.000 eur, dus dan wil ik het risico van zelf vallen eraf, diefstal vind ik natuurlijk wel nodig

 

Het blijft ALTIJD een persoonlijke afweging die voor iedereen anders is!

 

Op mijn oudje de CBX 6 pitter zit een oldtimer verzekering van 48 eur p/j dat is alleen WA.

Lekker goedkoop en een keuze, aantal km's per jaar is laag, staat meestal achter slot en grendel en de dagwaarde is wat de gek er voor geeft (ik zie ze tussen de 3500 en 6000 eur) Mochten ze die jatten heb ik pech. (vallen ook natuurlijk) Hij is nu leuk om erbij te hebben alleen 48 eur per jaar en geen wegenbelasting. Op de oldtimer verzekering zit geen noclaim regeling, dus bij een schade door mijn schuld heeft dat ook geen effect op de andere verzekering. Deze geeft verder alleen benzinekosten en onderhoud.

aangepast door frank_b
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bekijk de site www.zlm.nl eens voor een goede verzekering tegen scherpe premie.

 

mvgr. Johans VFR :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja als jij 10000 euro neer wilt tikken omdat je je motor total-loss rijd dan is dat je goed recht (ook makkelijk denk als je hem op de zaak rijdt) maar ik zou het voor 500 euro in een jaar niet gokken. Ik zal je eerlijk zeggen ik heb mijn 800 nog steeds all-risk verzekerd gewoon omdat ik geen zin heb om het bedrag neer te tellen als het mis gaat en ik heb ze al een keer nodig gehad dus balans valt de goede kant op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja de zaak heeft een groot voordeel geeft ik toe, die 10.000 eur zullen er dus in de praktijk niet meer dan de helft zijn. (afschrijving en geen btw) Daarnaast is de buffer op de onderneming genoeg om dit op te vangen.

 

Ik adviseer ook iedereen die de mogelijkheid heeft om zakenlijk te rijden. Scheelt echt flink, nog wel, we weten niet wat er allemaal bedacht gaat worden om die 18 miljard op te brengen natuurlijk, nu is het nog woest aantrekkelijk

 

Toen ik in 1988 mijn eerste nieuwe CBR1000 kocht liep ik daar ook helemaal leeg op en dan wil je wel All-Risk blijven rijden, omdat ik eenvoudig het geld niet voor vervanging had.

 

En ik ben maar eenmaal onderuit gegaan, toen ik 3 maanden mijn rbw had, dus altijd voor niets premie betaald, bij mij staat de balans wel verkeerd. (al 29 jaar gereden nu)

Helaas geen garantie voor de toekomst weet ik.

 

Ik begrijp je ook volledig, zoals ik het al gezegd heb, het is voor iedereen anders. Je moet echt naar je eigen situatie kijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja als jij 10000 euro neer wilt tikken omdat je je motor total-loss rijd dan is dat je goed recht (ook makkelijk denk als je hem op de zaak rijdt) maar ik zou het voor 500 euro in een jaar niet gokken. Ik zal je eerlijk zeggen ik heb mijn 800 nog steeds all-risk verzekerd gewoon omdat ik geen zin heb om het bedrag neer te tellen als het mis gaat en ik heb ze al een keer nodig gehad dus balans valt de goede kant op.

 

 

:withstupid: VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alleen voor Zeeland en Noord-Brabant...

Inderdaad! :sleep:

En met de scherpste premie als je in Zeeland woont? B)

 

met vriendelijke groet , Johans VFR :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi, allemaal, :welcomeax0:

 

Ik sluit mij aan bij Bubblemaker. Univé heeft prima voorwaarden voor de motorrijder. Voor mij was het van belang om als je een circuit rijvaardigheids test doet, je motor is verzekerd. Niet alle maatschappijen denken hier ook zo over, of je hebt een groot eigen risico. De premie is voor mijn VFR1200 415 euries per jaar all-risk. Dat komt mede doordat je korting krijgt als je een tweede object mee verzekerd. In mijn geval een Honda Accord. Ik heb nu 75% no-claim. En volgens mij 10% extra korting voor het feit dat je een goedgekeurd ABUS slot gebruikt scheelt ook, alsmede een VRO training. Ik heb op die manier best wel 'voordeel' verdient.

Univé stelt ook geen rare eisen inzake afsluiten en afsluiten van de motor. Ik weet dat er maatschappijen zijn die eisen dat je gigantisch slot, geborgd in de vloer van je garage b.v., gebruikt, alleen onder een lantaarnpaal kunt parkeren, etc.

 

Afgelopen jaar nog 12 euro teruggekregen omdat Univé zonder winstoomerk operereert.

 

Groetjes, ErJo

Link naar reactie
Delen op andere sites

HISS word over het algemeen geaccepteerd als afdoende beveiliging, maar ik geloof inderdaad dat je het wel zelf moet aankaarten.

VFRikus

 

Rikus,

 

Ik weet van (4 jaar geleden alweer) dat het Honda HISS systeem wel wordt geaccepteerd. Alleen het HISS systeem heeft geen veiligheids keurmerk. Ik heb dat aangekaart bij de aanschaf van mijn VTEC. Of dat moet inmiddels wel zo zijn. Maatschappijen weten het over het algemeen wel, maar het keurmerk is de trigger.

 

Groetjes,

 

ErJo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Unive accepteerde het onmiddelijk als goed gekeurd. De reden hiervoor is heel simpel, het is een af fabriek systeem.

Voor je auto hoef je ook niet met een certificaat bewijzen dat er een start onderbreker in zit.

SCM certificaten worden alleen vereist bij achteraf inbouw, omdat daar veel knoeiwerk geleverd werd/word en er ondeugdelijke systemen op de markt waren/zijn.

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien


×
×
  • Nieuwe aanmaken...