Ga naar inhoud

Velgen poedercoaten


IJsbeertje1975
 Delen

Aanbevolen berichten

Goedemorgen,

 

Ik wil de velgen van mijn rode VFR met nu nog zwarte velgen, laten poedercoaten. Liefst zilvergrijs. Heb naar de originele kleurcode gezocht, maar niet gevonden. Kan iemand mij hier aan helpen?

Het betreft de grijze kleur, o.a. gebruikt op het model 2001.

 

Bedankt.

Kirsten

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 30
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Daar ga je geen kleur code van vinden, vrees ik.

Poeder coaten werkt zo wie zo met andere kleur coderingen, meestal RAL kleuren.

Gewoon bij de coater een kleur uit zoeken die er zo dicht mogelijk bij komt.

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Yep, dat was ook mijn kleuren conclusie. Een volledige RAL waaier bevat overigens behoorlijk wat kleuren, dus dat grijze gaat wel ongeveer lukken. Vaak is het wel zo dat alleen de basis RAL kleuren (bijv. 9000, 9001, 9010,...) aanwezig zijn. Voor de exotische RAL kleuren betaal je vaak extra.

 

Spuiten en moffelen zou je ook kunnen doen, maar dat is minder hard dan poedercoaten, maar wel flexibeler. Het is maar net waar je het meeste baat bij hebt. Mijn velgen beginnen ook helemaal te bladderen, maar gelukkig zijn ze zo vuil dat ik het niet zie ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ondanks dat ik zelf alle spullen heb om spuitwerk te doen heb ik bij mijn vorige VFR gekozen voor poeder coating. Het is niet alleen veel sterker, maar ook veel voordeliger.

Om het aluminium goed te gronden was ik een speciale primer nodig en dat gecombineerd met de rest van het materiaal was al duurder dan het laten stralen en coaten in zijn geheel.

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt heren! Dan stop ik met zoeken. Ik zoek een mooi kleurtje van de waaier uit!

De prijzen van het coaten vallen me erg mee! En ik heb geluk. Er zit hier een goede coater op steenworp afstand.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Denk eraan dat je de vlakken waar de remschijf op komt en waar de lagers inkomen dus alle raakvlakken niet laat coaten anders gaat dat niet meer passen

 

 

We verwachten natuurlijk wel een paar :photoqj9: als het zo ver is

Link naar reactie
Delen op andere sites

Denk eraan dat je de vlakken waar de remschijf op komt en waar de lagers inkomen dus alle raakvlakken niet laat coaten anders gaat dat niet meer passen

 

 

We verwachten natuurlijk wel een paar :photoqj9: als het zo ver is

 

Bedankt Klein. Ik zal de tip doorgeven. Zet m'n motor namelijk bij een motormaatje neer. Hij regelt verder alles voor me.

Wielen eruit, banden eraf, de boel afplakken etc... En als hij klaar is, ga ik hem weer ophalen. Het enige wat ik zelf aan m'n motor doe, is poetsen en rijden, ha,ha.

Uiteraard plaats ik tegen die tijd wat foto's.

 

@Deadly

Ik denk dat ik voor één of twee tintjes lichter ga....

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Deadly

Ik denk dat ik voor één of twee tintjes lichter ga....

Heb toevallig (ahum) een RAL kleurenwaaier in m'n la liggen en ik denk dat Deadly wel aardig in de buurt zit met z'n RAL 9007 (Graualuminium). Deze benadert vrij aardig het grijs van een VFR velg.

Welke RAL zou jij kiezen dan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb toevallig (ahum) een RAL kleurenwaaier in m'n la liggen en ik denk dat Deadly wel aardig in de buurt zit met z'n RAL 9007 (Graualuminium). Deze benadert vrij aardig het grijs van een VFR velg.

Welke RAL zou jij kiezen dan?

 

Heb even naar de RAL9007 gekeken omdat Deadly hem noemde, maar ondanks dat het dicht bij de originele kleur komt, vind ik hem iets te donker.

Ik heb me, om eerlijk te zijn, verder nog niet verdiept in de RAL kleuren.

Ben gister op het web iets tegengekomen wat me wel lijkt. Geen RAL kleur. Het wordt " Bengal Silver" genoemd.

Zie link: http://www.powderperfect.com/samples.asp

Het geeft de VFR een frisse uitstraling (vind ik).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Absoluut nooit conclusies verbinden aan een kleur die je ziet op een monitor, hoe goed die ook is.

Een beeldscherm is ten hoogste in staat om het verschil tussen rood groen en blauw weer te geven.

Zelfs een kleuren waaier is al riskant om een kleur te kiezen, want het uiteindelijke resultaat kan best nog anders ogen.

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wielen eruit, banden eraf, de boel afplakken etc...

@the experts:

Kan dat zomaar bij poedercoaten? Het zaakje gaat toch na het aanbrengen van de coating de oven in?

Of kun je gerust het afplakmateriaal weghalen voordat dat gebeurt? Of gaat het 'afplakspul' mee de oven in?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goeie vraag, ik denk dat de tape er af gaat alvorens de boel de oven in gaat.

VFRikus

p.s. ik denk dat de tape anders wel weg is als het uit de oven komt :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij de voorbeelden die ik gezien heb werden pasvlakken niet zozeer afgeplakt als wel afgedekt met stukken multiplex of iets dergelijks. Een ervaren coater zal je kunnen vertellen hoe je dit het beste kunt doen. Ik geloof niet dat je de afdekking kunt verwijderen voordat de coating gebakken is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga eerst een weekje skieën. Daarna zal ik "de heren Coaters" eens vragen hoe het afplakken in z'n werk gaat, om vervolgens bij de coater zelf een kleur uit te kiezen. De ervaringsdeskundigen daar, zullen me ongetwijfeld kunnen vertellen hoe een kleur na behandeling uitvalt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien


×
×
  • Nieuwe aanmaken...