Ga naar inhoud

Sleuteldag in Gasselternijveen 7 mei 2011


VFRikus
 Delen

Aanbevolen berichten

kan best, waar gehakt wordt vallen spaanders.

 

ik weet dat mijn dealer er niet heel veel heeft teruggekregen.

ik denk dat het voornamelijk uit usa komt met de bijbehorende claimcultuur.

 

maar goed het schijnt nu veiliger te zijn laten we het daar op houden

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 359
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

dat was volgens mij alleen die hybriede meuk en de boodschappen autotjes als de Yaris

 

met mijn blik heb ik er nooit wat van gehoord

 

 

Een Yaris is best wel een goede auto, er is er 1 die het al ruim 6 jaar volhoud met m'n schoonmoeder als bestuurster brokken piloot en daar heb je hele sterke auto's voor nodig. :1210:

Link naar reactie
Delen op andere sites

met m'n schoonmoeder als bestuurster brokken piloot en daar heb je hele sterke auto's voor nodig. :1210:

 

Als de Yaris het niet meer aan kan, per 09-05 kun je onderstaande aanschaffen:

 

post-3578-1305222020.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eh ....... een redelijke nazit na een sleuteldag en een beetje off topic hoort bijna bij dit forum maar we wijken nu wel erg af.

:focuski9: please.

Misschien kan er ook wel een slotje op, mag Rikus beslissen :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er wordt nog gewacht op initiatieven voor nog een sleuteldag. Als er verder niemand meer reageert met een centraal liggende locatie, gooi ik een paar data op het forum waarop het bij mij kan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even een droom verpesten:

 

Resultaten remtesten op droge betonbaan

 

Voertuig 120 km/ 90 km/uur 50 km/uur

Toyota Avensis 52 m 28 m 8 m

Honda Fireblade 64 m 35 m 8,5 m

BMW R1150RS met ABS 55 m 31,5 m 8,5 m

 

Dit zijn remwegen geen remvertragingen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar er is wel een directe link tussen remweg en vertraging. Dat heeft niets met gewicht of remkrachten te maken.

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar er is wel een directe link tussen remweg en vertraging. Dat heeft niets met gewicht of remkrachten te maken.

VFRikus

 

 

Sterker nog, gewicht heeft geen invloed op de remweg. Hier een mooie test, vond het nogal een eyopener: http://www.youtube.com/watch?gl=NL&hl=...p;v=zWwK0eClp6Y

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit zijn remwegen geen remvertragingen

 

 

IK zou uit deze resultaten anders wel op kunnen maken, dat de auto een grotere remvertraging heeft als de motoren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

maar een Toyota avensis is natuurlijk wel een uitzonderlijk goede auto :closedeyes:

mijn vrouw houdt nu al van je.... :worshippy: (zij werkt bij Toyota)

 

P.S. er is in NL bij de terugroepactie van de Prius niet één fout aangetroffen. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

IK zou uit deze resultaten anders wel op kunnen maken, dat de auto een grotere remvertraging heeft als de motoren.

 

Ja dat wel maar ik denk dat het grootste probleem dat je met een auto harder durft te remmen. Het filmpje verbaasde me eerlijk gezegd

 

@VFRikus: Ja dat begrijp ik hoe groter de remvertraging hoe kleiner de remweg

Link naar reactie
Delen op andere sites

St = V0t-1/2*At^2

En F=M*A

 

Met andere woorden Remweg St = afhankelijk van snelheid en vertraging

Waarbij de vertraging afhankelijk is van de remkracht en de massa.

 

Dat wil dus nog niet zeggen dat een vrachtwagen een langere remweg heeft want veel wielen kunnen een grote remkracht opwekken.

 

Daar ligt ook de zwakte van een motorfiets: weinig rubber op de weg kleinere remkracht. Maar omdat de mass ook laag is kan er toch nog 9 ms^2 gehaald worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zit niet alleen in het aantal wielen en grootte hier van. Kijk maar eens wat voor remschijven er onder een vrachtwagen zitten. Denk ook dat je deze test niet had moeten doen met de de trommelremmen die er 10 a 15 geleden nog onder zaten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bijna goed.

Je remde inderdaad 2450 Nm. er van uitgaande dat de VFR met berijder 300 kg. weegt haalde je een remvertraging van 8.1 meter per seconde kwadraat.

VFRikus

p.s. de oppervlakte van de remplaten is zo stroef dat je daar met de VFR eerder een salto met dubbele rietberger maakt dan dat de ABS in grijpt :lol:

 

Dat betekent dat bij 100 km/h de remafstand 47,6 m is. . . .

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien


×
×
  • Nieuwe aanmaken...