Ga naar inhoud

Voorjaarsklussen 2011


Ray
 Delen

Aanbevolen berichten

Gaan we in dit topic over naar de voorjaarsklussen of moet ik een nieuwe topic openen?

Zo ja dan kan dit afgesplitst worden B)

Morgen ga ik de voorjaarsschoonmaak doen en verwacht daar wel een uurtje of 5 mee zoet te zijn.

Als ik eraan denk zal ik wel foto's maken van voor, na en tijdens ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 194
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Morgen ga ik de voorjaarsschoonmaak doen en verwacht daar wel een uurtje of 5 mee zoet te zijn.

Als ik eraan denk zal ik wel foto's maken van voor, na en tijdens ;)

Dat wordt genieten Ray, we willen ook alle poetstips & -trucs van je weten :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou nou... wat een genieten :pompomdown:

Het is pure noodzaak maar dat zal je wel zien aan de "voor" foto :blush:

Ik verwacht geen pekel meer en het is redelijk aangenaam qua weer dus is het gewoon een geschikt moment.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nieuw kuipruitje erop monteren, maar dat is afgelopen dinsdag al gebeurd :)

Voor de rest dit jaar nog even terug naar Ten Kate, vindt de vering erg slapjes staan aan de voorzijde.

 

DSC01338.jpg

 

Voor de rest lekker genieten en hopelijk straks een navigatiesysteem erop te monteren (Alleen nog geen

idee welke ;) )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Motor staat er glimmend bij ! Voor het afstellen van de vering mag je ook in Joure aan wippen Is niet zo ver :)

Je kunt naturlijk ook de owners manal er bij pakken en de vering voor en achter volgens het boekje weer afstellen. Dat is een goed startpunt. Alle opgegeven "klikken" zijn vanaf volledig dicht opgegegeven.

aangepast door Dutchgixxer
Link naar reactie
Delen op andere sites

Joure is om de hoek, mag ik dan ook aanschuiven?

Niet te beroerd om wat bij te leren t.a.v. de veren e.d.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Joure is om de hoek, mag ik dan ook aanschuiven?

Niet te beroerd om wat bij te leren t.a.v. de veren e.d.

 

Ja zeker kom maar langs !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Top! Als de heren onderling een datum hebben dan kijk ik wel of ik kan, anders kom ik separaat een keer langs.

 

M.b.t. voorjaarsklussen,

- vloeistoffen vervangen,

- ingebouwde DG8 perfectioneren,

- kofferbeugels aan elkaar koppelen t.h.v het kenteken.

- af en toe de VFR poetsen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Motor staat er glimmend bij ! Voor het afstellen van de vering mag je ook in Joure aan wippen Is niet zo ver :)

Je kunt naturlijk ook de owners manal er bij pakken en de vering voor en achter volgens het boekje weer afstellen. Dat is een goed startpunt. Alle opgegeven "klikken" zijn vanaf volledig dicht opgegegeven.

 

Toch nog 100km voor mij ;) Maar thanx voor het aanbod.

Ik heb de owners manual er al is op nageslagen. Zal daar binnenkort is mee beginnen. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nieuwe linkpijp gemaakt en Bos uitlaat 7 cm ingekort. Net opgehangen.

 

Nu nog:

Plastic van achterkant opknappen

Kettingsmeersysteem (arme student) afmaken

Olie verversen en filter vervangen.

post-3907-1300020267.jpg

aangepast door tsien_bier
Link naar reactie
Delen op andere sites

Voorjaarsklussen: Beurt geven, Kettingsmeersysteem afmaken, ik heb van Johan een prachtig gemaakt uitloop stukje voor de olie gekregen, dus die moet er op. Een paar onderdeeltjes zoals wiellagers vervangen en het voortandwiel. Er zal wat gepoetst moeten worden (wat een hele opgave is voor iemand die niet van poetsen houdt) en last but not least er moet een nieuwe voorband op, die ga ik zelf plaatsen, over de gebruikte hulpstukken later meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu even een bakkie doen en dan wasbeurt afmaken.

Achterkant is klaar, middendeel gewassen en na de koffie gaat het voorwiel eruit.

Achter de kuipdelen doe ik een andere keer want komende maand moet ik ook olie en filter verversen en dan moet de kuip er toch deels af.

Foto's volgen morgen denk ik want ik ben ze niet vergeten B)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nieuwe linkpijp gemaakt en Bos uitlaat 7 cm ingekort. Net opgehangen.

 

Nu nog:

Plastic van achterkant opknappen

Kettingsmeersysteem (arme studen) afmaken

Olie verversen en filter vervangen.

Mooi om te zien dat zelf een linkpijp maken (heb ik ook gedaan) er erg mooi uitziet.

:respect:

Ben benieuwd naar het geluid van de ingekorte demper.

Johan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb dit najaar een TIG lasapperaat gekocht. Dit was mijn eerste projectje. Vindt het zelf wel goed gelukt. Heb de motor al even gestart. Klinkt volgens mij wel aardig maar moet het op de weg nog even uitproberen. Het is altijd handig als ze je horen aankomen :shock: :shock:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben toch nog een foto vergeten... die van NA terwijl hij weer helemaal in elkaar zit en nog buiten staat :blush: (was er wel weer klaar mee...)

Maar hierbij de foto's die ik wel gemaakt heb :P

Voor:

IMG_1712.JPG

IMG_1713.JPG

IMG_1714.JPG

IMG_1715.JPG

De middelen, S100 totaal reiniger, nog een flacon flink verdunt (1:2 à 3), navulling is een stuk goedkoper, emmer, sponsen (schuursponsje natuurlijk alleen de zachte kant gebruiken oude afwasborstel en een radiatorborstel o.i.d. en de garagekrik om de voorkant los van de grond te krijgen.

Gereedschap voor het verwijderen van het achterwiel ligt droog in de garage ;)

IMG_1721.JPG

Inspuiten met pure S100 en laten inweken.

IMG_1722.JPG

IMG_1723.JPG

Goed schoonmaken met de afwasborstel en water en daarna afspoelen, vanwege de extreme vervuiling door S100 anticorrosie en maanden van vuil en pekel dit 2 maal uitvoeren :39:.

IMG_1724.JPG

 

Zie volgende post.... teveel plaatjes :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien


×
×
  • Nieuwe aanmaken...