Ga naar inhoud

DAM exhaust voor VFR 1200


VFRsmartbart
 Delen

Aanbevolen berichten

Hoi Viffers,

 

Ik ben op zoek naar een andere sound voor mijn VFR 1200. Ik heb nu een uitlaat gevonden van DAM exhausts (made in Belgium). Voordeel hierbij is dat de standaard kofferset gewoon gemonteerd kan worden. Ziet er goed uit en klinkt prima (in het filmpje).

Heeft iemand ervaring hiermee?

 

http://www.damexhaust.com/index.php?lang=nl

 

Groet

Bart

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn derde Blackbird had een highmount DAM-uitlaat erop toen ik hem kocht. Zag er goed uit, was netjes gemaakt, maar niet mijn smaak (geluid, plaatsing en kleur). Ik heb hem snel vervangen door Akrapovics. Denk ook even aan de in sommige landen verplichte (en gecontroleerde) E-keurmerken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan kan ik goed nieuws melden. Voor de VFR is David bezig met de E-keur procedure.

 

Mijn DAM zit er bijna onder. Prijs is echt top, en kwaliteit. :pompom:

Normaal is mijn uitlaat de allereerste met E-keur.

 

DAM is hier maar 6km vandaag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Gisteren telefoon gekregen van DAM dat mijn uitlaat klaar is. :pompom: :pompom:

 

Woensdag pas heb ik zelf tijd om de S-VFR terug te halen. :blush:

 

Hij vertelde me ook dat uitlaten voor de VFR1200 momenteel heel populair zijn. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja vind je het gek met zo'n patatzak

 

Ik heb nog geen bevestiging dat het VFR1200 model een E-keur heeft. Dus nog even wachten.... (met die patatzak...)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...
Ik heb nog geen bevestiging dat het VFR1200 model een E-keur heeft. Dus nog even wachten.... (met die patatzak...)

 

 

Heb je hem al ?

Is er een E-Keur ?

 

Gr Paulo

Link naar reactie
Delen op andere sites

e-keur zou normaal eind juni volledig in orde moeten zijn. :yes:

Hij is vollop bezig met de keuringen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

Ik heb hem er al een jaartje of 2 onder, ondertussen met E-keur (nagestuurd met plaatje wat ik er op moest poppen)

(en een extra db-killer)

 

img0197ns.jpg

 

Ik ben er tevreden over, staat leuk, geen gepruts met de uitlaat wanneer de koffer er op of af moet en een mooi geluid.

 

Kwaliteit is wat minder dan de Akra (Petra heeft een Akra op de Hornet) maar daar is de prijs ook naar, scheelt de helft.

 

Kortom, zeer tevreden gebruiker :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maakt niet veel verschil met de patatzak, je zou zeggen dat de motor wat beter oppakt onderin, maar het lost zeker het dipje niet op.

(Dat gaat sowieso niet lukken, door Honda er bewust ingezet)

 

Dus wel een verbetering maar je moet er niet teveel bij voorstellen.

Dan moet je meer dingen doen zoals een powercommander monteren en/of de 1-2 mod toepassen.

 

Mijn eerste beweging voor de aanschaf was: de looks, vind hem mooier dan de patatzak.

Daarnaast is het geluid ook mooi, rij altijd met de sport db-killer erin, open maakt hij best veel geluid en ik rij vroeg weg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...