Ga naar inhoud

Balhoofdlager welk type


Qwerc
 Delen

Aanbevolen berichten

  • Reacties 36
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

@Qwerc: als jij de (binnen en buiten) diameter voor de pijp opgeeft, zorg ik wel dat het hier is, dat scheelt weer meeslepen.

 

ik zal de vriezer ook aanzetten. als je je stuurstang er een uurtje inlegt krimpt ie ook een beetje, heb je net effe meer ruimte

Haaksleutels voor vastzetten van de contramoer neem ik wel mee.

+ dremel met slijpschijfjes om onderste lager schaaltje te verwijderen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haaksleutels voor vastzetten van de contramoer neem ik wel mee.

Heb je niet eens nodig. Kan ook met de hand of je geeft hem een klein tikkie met een schroevendraaier. Klinkt lomp maar ik heb het echt over een heeel klein tikkie. Met conische lagers dan he.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je niet eens nodig. Kan ook met de hand of je geeft hem een klein tikkie met een schroevendraaier. Klinkt lomp maar ik heb het echt over een heeel klein tikkie. Met conische lagers dan he.

Moet je toch de afstelmoer tegen houden (met haaksleutel), anders verloopt de afstelling

Link naar reactie
Delen op andere sites

Moet je toch de afstelmoer tegen houden (met haaksleutel), anders verloopt de afstelling

Beide afstelmoeren draai je gewoon met de hand tegen elkaar en dat geheel draai je met de hand stevig op het lager. De kroonplaatmoer zet uiteindelijk alles vast. Tenminste bij een vfr800. COnische lagers moet je wel nastellen omdat het heel lastig is om de afstelling in een keer goed te krijgen. Het geheel moet eerst wat zetten. Ik heb het twee keer moeten nastellen.

 

Volgens mij is het nastellen ook DE reden voor Honda om kogellagers te gebruiken. Die draai je eenmaal met een momentsleutel aan en klaar. 100% goed.

 

Je hebt absoluut geen speciaal gereedschap nodig afgezien van lager tools (stalen pijpen met de juiste diameter). Momentsleutel voor kroonplaatmoer is wel fijn. Ook de dremel kun je achterwege laten want het onderste lager tik je er met een schroevendraaier zo af. Rustig aan een kant blijven tikken en klaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien


×
×
  • Nieuwe aanmaken...