Ga naar inhoud

japanse opknapper


musli
 Delen

Aanbevolen berichten

Gezien de ramp die zich momenteel afspeelt in Japan vind ik de titel van dit topic niet fijntjes......

 

:withstupid: Je was me ook net een slag voor.

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik mis een paar veertje`s

dus dat ding heeft nooit goed gelopen

die motor is een ramp uit japan ,maar als we overal op gaan letten .

weet je wat ook leuk is

dat er daar ingenieurs die op breuklijnen kerncentrales bouwen ,tsunami`s komen daar al eeuwen voor en er gewoon geen rekening mee houden,

niks over de mensen daar, erg genoeg

heeft de hele wereld last van

maar is niet het onderwerp

kan ook niks meer schrijven ,scheelt me een hoop moeite

is inderdaad de discussie niet.

jammer voor de mensen die wel interesse tonen .ik lees het wel

en over de mengverhouding prima zoals je dat uitlegd

aangepast door musli
Link naar reactie
Delen op andere sites

Topic opgeschoond en off topic verwijderd.

Vriendelijk verzoek verder ook on topic te blijven en een vriendelijk verzoek om het topic leesbaar te houden door het gebruik van hoofdletters, komma's en/of punten etc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Onderdelen besteld zoals:

Veertjes, en omdat er verschillende pijpjes opzitten die de carbs met elkaar verbinden en door O-ringen afgedicht worden (al 20 jaar) ook deze besteld.

Na 20 jaar zijn deze echt uitgeO-ringt

 

Morgen mijn andere huilbui(zzr600) weer oliedicht maken,olielekage interesseert me weinig, maar laat zo`n bende na .

Word vervolgd

aangepast door musli
Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb een keer de politie aan de deur gehad omdat me motor op de openbare weg een beetje olie stond te lekken.

stond al maanden steeds op dezelfde plek dus daar begon zich een vlek te vormen.

kun je dus wel een milieudelict voor aan je broek krijgen.

maar bij mij was het een waarschuwing

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik lig helemaal in een deuk hier om de reacties enzo.

 

En inderdaad was de topic titel totaal misplaatst. Toppie Paula voor het wijzigen.

 

Als de TS vindt dat er niets mis mee was zegt dat meer over hem dan over ons ;)

 

@ ontopic.

Leuk project, alleen snap ik de opmerking niet helemaal waarom er niet gesynct hoeft te worden als hij stationair goed loopt. Ik denk dat er heel wat "afstelbedrijven" het niet eens zijn met deze opmerking...

 

Maar hoe is de vordering? Wanneer komen de onderdelen etc...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je een nieuwe motor hebt is dat in de fabriek gedaan, en met al de milieueisen tegenwoordig, denk ik wel goed

 

Synchroniseren van carburateurs wil niks anders zeggen dat de carburateurs geven wat de individuele cilinders vraagt, en is daarom ook afhankelijk van de staat van de carbs zelf, versleten assen, lekende rubbers ed.

Ook de staat van de kleppen zuigerveren speelt hierin een rol.

En het belangrijkste, als de boel stationair synchroon loopt, wil dat niet zeggen dat hij dat op toeren ook doet, en daar is zo`n ding voor gemaakt, maar op toeren hoor je het verschil niet, stationair wel.

 

Dus als zo’n ding goed loopt overal afblijven.

In mijn geval heb ik die dingen uitelkaar gehaald, schoongemaakt, aan de afstellingen gedraaid dus ik moet wel, om de boel een beetje netjes te laten lopen.

 

En waarom de motorboer verteld dat het moet, liefst in de winter natuurlijk, ben je toch al snel ( in het slechtste geval) een paar uurtjes mee bezig, en heeft de man weer wat verdient.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat bij oudere motoren ook vaak een probleem geeft bij de carburatie zijn ovaal uitgesleten gasmengbuizen.

Bij de meeste types zijn die los te koop en draai je ze er zo in maar bij een enkeling (zoals mijn oude ZXR) zitten ze erin geperst en wordt het alweer lastiger.

Wil je ze optimaal hebben dan moet je ze individueel laten maken voor elke gasnaald maar voor gewoonweg beter lopen is de standaard goed genoeg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Motorboeren

Niet allemaal natuurlijk, het volgende:

Ga ik naar een motorshop om een band onder een achterwiel te laten leggen, en op de vraag ``kwanta Costa`` kreeg ik als antwoord, tussen de dertig a veertig euro, waarop ik vroeg : waarom zo duur, kreeg ik als antwoord, als iedereen banden van het internet afplukt verdienen we niks meer.

Ach is ook een redenatie, niet helemaal een goede maar toch, mag in mijn optiek niet meer dan 15 a 20 euro kosten.

 

Waarom, een band van de velg afhalen, er een nieuwe omheen doen, balanceren is 10 minuten werk, zes in een uur maakt een uurtarief van in de goedkope variant 90 euro.

Wil ik wel een dagtaak van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik betaal bij mijn motorboer (doet alleen raparatie) €15 per los wiel en die mag ik er ter plekke zelf uit halen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Motorboeren

Niet allemaal natuurlijk, het volgende:

Ga ik naar een motorshop om een band onder een achterwiel te laten leggen, en op de vraag ``kwanta Costa`` kreeg ik als antwoord, tussen de dertig a veertig euro, waarop ik vroeg : waarom zo duur, kreeg ik als antwoord, als iedereen banden van het internet afplukt verdienen we niks meer.

Ach is ook een redenatie, niet helemaal een goede maar toch, mag in mijn optiek niet meer dan 15 a 20 euro kosten.

 

Waarom, een band van de velg afhalen, er een nieuwe omheen doen, balanceren is 10 minuten werk, zes in een uur maakt een uurtarief van in de goedkope variant 90 euro.

Wil ik wel een dagtaak van.

Zoals je weet is motorbanden leveren en monteren mijn hoofdproduct. In monteer meer dan 1000 banden per jaar.

Zelfs als ik alleen makkelijke banden zou doen, dan nog haal ik er geen zes per uur (bij losse wielen). Ik moet namelijk ook nog afrekenen, een bon maken etc...... Vier in een uur is een betere schatting.

"Mijn" dealers/montageadressen rekenen prijzen tussen 8 en 30 Euro per losse velg, dus 15 is indefrdaad een leuk gemiddelde (dat reken ik zelf ook).

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...