Ga naar inhoud

japanse opknapper


musli
 Delen

Aanbevolen berichten

Waarbij jouw montage adressen geen ruk aan de band verdienen en dus voor de kat zijn *** bezig zijn.

VFRikus

Klopt.

De reden dat veel bedrijven het wel doen is simpelweg om nieuwe klanten binnen te krijgen. Je weet nooit of ze nog iets anders meenemen of vaker terugkomen voor andere zaken.

Ik heb ook wel eens de indruk dat sommige bedrijven deze inkomsten niet helemaal in de bedrijfsboekhouding verwerken......

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt.

De reden dat veel bedrijven het wel doen is simpelweg om nieuwe klanten binnen te krijgen. Je weet nooit of ze nog iets anders meenemen of vaker terugkomen voor andere zaken.

Ik heb ook wel eens de indruk dat sommige bedrijven deze inkomsten niet helemaal in de bedrijfsboekhouding verwerken......

Dat is een ijdele hoop, want juist de type's die internet afstruinen voor het goedkoopste adresje zullen nooit en te nimmer klanten worden.

Als ze het zwart in de pocket steken hebben ze er nog iets aan, anders is het alleen bezigheid therapie.

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is een ijdele hoop, want juist de type's die internet afstruinen voor het goedkoopste adresje zullen nooit en te nimmer klanten worden.

 

da's niet altijd waar, maar soms scheelt het echt teveel en ben je een dief van je eigen portemonnee.

2 voorbeelden. van de week 2 nieuwe voorbanden op het koekblik. 1e prijsopgave dealer 510 euro stuk incl opzetten en balanceren (Michelin power sport ps3 245/40/19). Op internet vond ik een gemiddelde prijs voor dezelfde band van ± 370 euro.

Gemaild naar de dealer. Kreeg ik ze ineens voor 385 per stuk incl alles. Toen kregen ze wel de order, anders had Profile Tyre Centre de eer gehad. Als je dus niet verder kijkt dan je neus lang is, wordt je dus genaaid.

 

Ander voorbeeld: keukenapparatuur voor onze nieuwe keuken scheelde mij via internet ipv de keukenleverancier 2800 euro voor precies dezelfde set apparaten. Terwijl hij daarvoor ook alleen de dozen schuift. Scheelde mij teveel.

 

Ik ben dus ook zo'n internet type, maar ligt net aan de (mogelijke) meegaandheid van de leverancier of ik wel of niet overstap. :closedeyes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu gaan we snel weer terug naar het topic want via banden omleggen en verzekeringen zitten we nu in de keukenapparatuur en ik wil niet weten waarheen we daarna gaan afdwalen :)

Japanse opknapper dus!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

De reden waarom ik dit schreef:

De kar van sjakie zzr600 heeft in 5 maanden al 12 lekjes gehad, allemaal spijkertjes, dezelfde dus.

Ik vermoed omdat ik om een uur of 6 wegrij en er een 4 in 1 uitlaat op dat ding gemonteerd is mensen uit hun schoonheids slaapje wek, dus opzet, heb ik aangifte van gedaan .

 

De kawa moet nog even mee tot de Honda loopt, maar de achterband is niet meer te proppen, gewoon over, dus nieuwe achterband, in mijn geval de goedkoopste.

En ja ik weet het PROPPEN levensgevaarlijk, maar dat is motorrijden tegenwoordig toch al, en ga eens kijken bij stop & go, prima product, heeft mij nog nooit in de steek gelaten anders zou ik dit niet kunnen schrijven.

Maar goed, bij de motorboer uuhh 130 euries voor een band, moet hij nog gemonteerd worden ook, moet je ook betalen, en die kawa gaat toch weg, allemaal verspilde moeite cq kosten want je krijgt het echt niet terug, dus gewoon de goedkoopste oplossing en dat was dit.

 

Band 90 eurie, omleggen en balanceren 15 eurie 105 euries, vind ik eigenlijk nog te veel , want dat ding gaat toch weg.

De Honda is een ander verhaal, met dat ding ga ik weer rijden dus er moet een goede voorband op want de belangrijkste band is de voorband, en daarvoor ga ik gewoon naar de motorboer, misschien wel naar ASF Motorparts, dus dat er niets meer verdient mag worden flauwekul, allemaal afwegingen .

 

 

Beste mensen

Ik( als nieuw forumlid) ben op dit forum gestuit omdat ik info moest hebben over een benzinepomp van zo`n ding, en de omdat ik mezelf gewoon de tijd niet gun om . en ,te schrijven, nu wel dus, heb ik toch heel wat teweeggebracht, onbedoeld maar toch, en als dit de enigste tekortkoming is van iemand nou nou.

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten werk en ongeveer 12 euro handel

Turtle wax velgenreiniger, een andere velgenreiniger mag ook maar deze was de goedkoopste bij halfords.

Spuitbus remmenreiniger om eerst even het vet op te lossen.

Koper borsteltje, deze worden normaal gebruikt om de bougies schoon te maken werkt voor dit doel prima, om de velgenreiniger in te wrijven.

En een plantenspuit met schoon water om de boel af te spuiten

En wat foto’s om de boel helder te maken

post-4631-1301224805.jpg

 

post-4631-1301224742.jpg

 

post-4631-1301224777.jpg

 

post-4631-1301224792.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Werd mij verteld, maakt wat herrie

far beyond the point of repair

Probleem, uitlaat kan er nog niet onderuit, eerst moet hij lopen

post-4631-1301326337.jpg

aangepast door musli
Link naar reactie
Delen op andere sites

Carburateur tuning.

Met een kleine ingreep kunnen we de gas sleuf sneller open laten gaan, waardoor de cilinders sneller wat te eten krijgen, en daarom sneller accelereren.

Op de bovenkant van de carburateurs zit een deksel, deze word vastgehouden door 4 schroeven, draai deze los, en verwijder deze.

Soms blijft het membraan aan de deksel plakken, geen probleem even lospielen , pas op tussen het membraan en de kap zit een veer.

Als je de gas sleuf en het membraan van de deksel los hebt gemaakt, draai de gas sleuf om en je ziet twee gaatjes, en daar gaat het om.

In mijn geval heb ik een 2,4 mm boortje gebruikt, en boor deze twee gaatjes uit, zo ontstaat er sneller een vacuüm boven de gas sleuf en opent deze zich sneller.

En nu de boel weer in elkander zetten.

Let op aan de gas sleuf zit een platte kant, deze moet naar de gasklep wijzen.

Duw het membraan richting gas sleuf, duw de gas sleuf in de carburateur met het membraan naar beneden wijzend, tot de gas naald een klein stukje in de hoofdsproeier valt, houd met je vinger de gas sleuf tegen en leg het membraan weer op zijn plaats, en let op de uitsparing in het membraan, veer ertussen, deksel erop , deze heeft ook een uitsparing, en klaar is kees, jan ineke en weet ik veel wie.

En voor de rest, o-ringen vervangen, invetten met vaseline(even van je vriend lenen), boel in elkaar zetten, de gehele carburateur galerij omdraaien tot je de gas klep ziet, en deze met een schuifmaat afstellen, beginnend met carb 1, deze heeft geen stelschroef maar een stelkabel, schuifmaat op de gasklep, stelkabel draaien tot hij een beetje open gaat, opmeten en de rest naar deze waarde afstellen, later gaan we de boel synchroon afstellen, en als het goed is, naar weet ik veel hoe veel jaar, en de boel is gemonteerd moet hij weer lopen.

Project 1 klaar, blok aan het lopen krijgen.

post-4631-1301766486.jpg

post-4631-1301766499.jpg

post-4631-1301766513.jpg

post-4631-1301766528.jpg

post-4631-1301766550.jpg

post-4631-1301766570.jpg

post-4631-1301766588.jpg

post-4631-1301766612.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uitlaat verwijderen.

Benodigdheden:

S `morgens, kan of twee koffie

Middags, kistje of twee bier, dit ding heeft me al heel wat bier gekost.

En tegen de avond, whisky, een klein flesje, anders vallen we in de schuur in slaap.

En een grote dosis geluk, hopend dat de uitlaatbouten van de kop losdraaien, zo niet, ik wil er niet aan denken.

Wat een !@#$%^&^werk, bij de voorste cilinders geen probleem, kom je gewoon bij, maar wat een gedoe bij de achterste twee.

Swingarm losmaken, accu verwijderen en voorste gedeelte accubak losschroeven, veer verwijderen, proberen de moertjes van de kop los te draaien, alles los, dan motor ondersteunen, middenbok losmaken, kan de uitlaat eronderuit, maar…. hij heeft verloren.

Zal bij de motorboer wel wat kosten, heeft iemand enig idee hoeveel, zonder uitlaat natuurlijk.

post-4631-1301825654.jpg

post-4631-1301825667.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fantastisch, wat een klus. Maar hij loopt wel !!

Dus geen afgebroken bouten van de uitlaat ?

 

:worshippy:

 

Heeft iemand dat al eerder gedaan, dat uitboren van de vacuumgaatjes? Klink wel logisch, maar wist niet dat er een merkbare vertraging standaard was bij de gasrespons van de VFR ??

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...