Ga naar inhoud

Oordoppen, otoplastieken


dude-nl
 Delen

Aanbevolen berichten

Aangezien ik een ander topic niet wilde vervuilen ben ik benieuwd wie er allemaal oordoppen hebben besteld, welke en of je ze al hebt...

 

Ik heb bij Audisafe besteld, gewoon transparant (kleur was 10,- extra), met schoonmaak setje voor 85,- geloof ik. Voor 5,- euro extra kreeg je dan een universeel setje erbij (normaal 15-20,-)

Ik hoop ze wel snel te krijgen.

Ging allemaal achteraf wel een beetje raar. Ik kreeg in eerste instantie geeneens een bon mee. toen ik terug ging om de bon te vragen lagen de mallen ook nog op de tafel zonder een naam ofzo erbij. Ik ben benieuwd of het goed gaat.

 

Iemand anders ook bij Audisafe besteld?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb op de motorbeurs doppen besteld van Earmo.

Die waren 75 euro met etui en een schoonmaakpinnetje.

 

Ongeveer 3 weken later kreeg ik ze thuisgestuurd en ze bevallen uitstekend.

Als ik nu een keer zonder doppen rij schrik ik gewoon van het windgeruis.

 

Ik kan ze iedereen aanraden!

 

En ik kan gewoon met iemand praten als ik ze in heb want dat laten ze wel door. (Filteren alleen bepaalde frequenties).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ze een paar jaar geleden bij Schonenberg hoorcomfort besteld. Toen voor ongeveer 75 euries geloof ik.

 

Een van de beste aankopen ooit. Rijdt nooit zonder en communiceren gaat prima.

 

edit: zie dat ze daar nu erg prijzig zijn t.o.v. alpine e.d. (130 euries)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ze bij ALpine besteld en vorige week binnen gekregen. Ik had ze al veel eerder moeten aanschaffen, ben uiterst tevreden! Ik heb de op 1 na hoogste demping erin laten zetten. Bevallen dus uitstekend. Ik kan het iedereen aanraden om ze aan te schaffen. Of het merk uitmaakt daar geloof ik niet zo in denk dat er niet echt slecht aangemeten oorprotectie is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

denk dat er niet echt slecht aangemeten oorprotectie is.

 

Ik merk wel dat ze na een jaar of 4 wat gaan 'lekken' Gehoorgang verandert denk ik toch van vorm in de loop der jaren. De rechterkant irriteert ook af en toe licht. Ga binnenkort eens laten controleren of ik nieuwe moet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb al jaren Earmo (nu mijn derde set).

Indien je de keuze krijgt, bestel ze dan in een kleurtje! Ik heb nu rode, deze zijn makkelijk terug te vinden als je ze laat vallen (en dat gebeurt mij ca. 2-3 keer per jaar).

Het comfort en de demping zijn prima, 16 uur inhouden is geen probleem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan kloppen, maar dat ligt niet aan de doppen ;) Volgens zeggen groeien je oren (en ook je neus :P ) je gehele leven door. Ze geven ook aan dat je dergelijk oorprotectie ca. 5 jaar kan gebruiken voor je ze moet vervangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb eerst een keer Alpine oordoppen laten maken bij een opendag van Nimag. Later op de beurs wilde ik andere filters hebben omdat ik jeuk in de oren kreeg. Ik ben toen bij de Alpine stand geweest en daar bleken het imitatie oordoppen te zijn, wel met de Alpine filters. Ze hebben er toen wel andere ingezet voor mij, gewoon service.

 

Later kwam Comfoor op mijn werk om oorafdrukken te maken en kregen wij mooie nieuwe (harde) oordoppen aan een touwtje. Op een zeker moment begonnen die ook te irriteren als ik ze in de helm gebruikte. Ik heb ze laten testen en een bleek zo lek als een mandje, bouwde helemaal geen druk meer op. Ik heb toen nieuwe Comfoor Road laten aanmeten met korting via de KNMV.

Deze heb ik nauwelijks hinder van, hooguit als ik even niet droog ben achter in de oren ;) Ik rij altijd met oordoppen op de motor.

Je kan ze trouwens ook voor verbouwlawaai gebruiken ;)

post-1346-1301388739.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

.. Volgens zeggen groeien je oren (en ook je neus :P ) je gehele leven door. Ze geven ook aan dat je dergelijk oorprotectie ca. 5 jaar kan gebruiken voor je ze moet vervangen.

Klopt gedeeltelijk.

De neus, oorschelp, haren & Nagels blijven je gehele leven groeien (zelf nog enige tijd na de dood)

De gehoorgang zelf groeit niet meer.

Wat wel kan veranderen is de dikte van de gehoorgang.

Dit wordt namelijk beïnvloed door je persoonlijke gewicht.

Veranderd je lichaamsgewicht met als 8 kilogram, moet je eigenlijk de otoplastiken laten inspecteren op lekkage.

 

Ik had altijd otoplastiken heel wat jaar geleden vanuit mijn toenmalige werkgever.

Inmiddels weer acht jaar een kantoorbaan, en het nodige aangekomen :)

Nieuwe maken is dus de enige optie voor mij.

Een maat van me heeft nu al zeven jaar dezelfde set, en is nog steeds goed voor hem.

Zijn lichaamsgewicht is al die tijd zo goed als niet veranderd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de laatste 5 min. van de beurs nog kunnen regelen dat ik otoplastieken van ALPINE kan laten aanmeten tegen de beursprijs (incl. VFROC-actie)

Ik kan me aanstaande vrijdag in Venlo melden voor het aanmeten van de plastieken. Zij sturen de spullen vervolgens naar Alpine waarna ik ze over een weekje of 4 in huis (oor) heb.

 

Ik rijd nu overgens soms met de "standaard" gehoorsbeschermers (die universele dingetjes). Echter irriteren deze dingen behoorlijk en sluiten ze m.i. niet erg goed af. Vandaar dat ik toch maar de stap naar otoplastieken heb genomen.

 

Ik ga ze overigens wel in transparant bestellen. Ik gebruik de ook tijdens het muziek-maken (Bigband, Dweilorkest,...en wat losse flodders hier en daar).

Zo'n gekleurde dingen kunnen dan wel eens een raar beeld opleveren.(niet dat ik zelf zo'n enorm model ben....(ik ben jullie maar even vóór)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb 2 jaar geleden Alpine doppen laten aanmeten bij een actie bij de Motoport in Wormerveer, ik rijd sindsdien nooit meer zonder. En als ik ze vergeten ben dan stop ik nog in de straat omdat ik de brommer dan zo goed hoor :lol: . Op de site van Alpine staat ook een mooi tabelletje van hoeveel dB je als motorrijder op je kop krijgt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij hebben ook doppen van Earmo. Elk jaar op de motorbeurs laten we ze doormeten, lek = nieuwe aan laten meten. Bevalt erg goed. Oh ja, na het doormeten op de beurs vragen we ook altijd een aantal van die schoonmaak pennetjes en eventueel een nieuwe etui. Is gratis :pompom:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hoop dan in ieder geval dat ik ze snel krijg. Sinds mijn Corbin zadel heb ik erg last van windgeruis en turbelentie.

Ik ga nu ook weer tijdelijk het standaard ruitje terug plaatsen in de hoop minder wind inslag in mijn helm te hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zeer tevreden Alpine gebruiker, nu +- een jaar.

Alleen op de motor rijd ik nooit meer zonder. Als ik met mijn geliefde ga rijden, en dus de intercom wil gebruiken is het volume niet optimaal; als we alleen lagere snelheden aan denken te gaan houden, laat ik ze uit.

 

(Deze week ook nog gebruikt bij het schuren met de (toch wat oude en dus lawaaige) bandschuurmachine; blijkt ook goed te werken. :) )

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...