Ga naar inhoud

Oordoppen, otoplastieken


dude-nl
 Delen

Aanbevolen berichten

  • 2 maanden later...

Ik heb ook otoplastieken van Schonenberg en die bevallen goed (concerten, in mijn cabrio) maar op de motor bevallen ze een stuk minder. Mijn helm zit redelijk strak en daardoor vervormt mijn gehoorkanaal, waardoor de doppen gaan lekken. (windgeruis) Hier moet ik toch eens een oplossing voor gaan vinden. Misschien toch maar een ander setje laten maken, speciaal voor onder de helm.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 11 maanden later...
  • 4 weken later...

Gisteren sinds lange tijd weer eens met de otoplastieken gereden.

Ik had ze paar jaar gelee weggelegd daar ik helse pijn kreeg in mijn oren. Elke beweging van mijn hoofd of helm leek het alsof ik een vuistslag tegen mijn oor kreeg (ik kan het als oud kickboxer weten haha).

Toen werd door de leverancier Audisafe, de schuld gelegd bij mijn helm (toen een C3) vanwege het teveel drukken van de helm op de oorschelp.

 

Nu toch echt met 2 andere helmen gereden en precies hetzelfde. Mijn oren zijn ook echt knalrood en het afdoen van de helm is een hel. Dan al helemaal niet gesproken over het dan nog uit krijgen van die dingen.

 

Man wat een slechte ervaringen heb ik ermee...

Heb ik nu gewoon de pech dat ze gewoon niet goed gemaakt zijn? Zijn mijn oren gewoon misvormd ofzo?

Of heb ik 3 helmen die te strak zitten rondom de oren?

aangepast door dude-nl
Link naar reactie
Delen op andere sites

En nog belangrijker zijn ze wel voor motorrijders bedoelt.

Dus ook zonder uitsteeksels etc aan de doppen?

In principe moeten ze mooi in je oren vallen zonder dat er maar iets uitsteekt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zijn op de beurs aangeschaft (nee niet de gehoorapparaten beurs).

Zijn redelijk zacht. Vergelijk het met siliconen hoesje van je telefoon.

 

Hierdoor ben ik enorm huiverig geworden om nieuwe aan te schaffen. Was iets van 100,- ofzo weggegooid geld.

 

 

post-4223-0-67174900-1433967423_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is de reden dat ik weer wacht op een beurs of open dag waar Alpine staat want daar hoor ik veel goeds over.

Laatst in Utrecht was ik wat verkouden en ook oorpijn dus leek me niet slim om het dan aan te laten meten maar ze zitten me te ver weg om even aan te laten meten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zijn op de beurs aangeschaft (nee niet de gehoorapparaten beurs).

Zijn redelijk zacht. Vergelijk het met siliconen hoesje van je telefoon.

 

Hierdoor ben ik enorm huiverig geworden om nieuwe aan te schaffen. Was iets van 100,- ofzo weggegooid geld.

 

 

attachicon.gif image1.JPG

Loop anders een keer bij beter horen binnen. Die mensen doen niets anders dsn gehoor geven of beschermen. Zelf zeer goede ervaring met het product en service. Beter horen is ook gewoon een winkel die 6 dagen in de week open is en vast wel een filiaal in de buurt heeft....en ja ze moeten speciaal voor motor rijders zacht zijn. Ik kreeg de mijne ook moeilijk uit. Daarop is er kosteloos een aanpassing gedaan en ben ik goed geïnstrueerd over het plaatsen en uitnemen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan het niet zo zijn dat mijn oren er niet geschikt voor zijn?

Is toch wel vreemd dat een prof bedrijf op de beurs er zich anders zo makkelijk vanaf maakt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan er nog eens langs gaan met de nieuwe bevindingen dat het niet aan de helm ligt maar sommige bedrijven maken het er zich inderdaad makkelijk vanaf.

De oren zal het probleem niet zijn, hooguit de vorm van je hoofd waardoor er bij elke helm een druk op je oren komt maar dat lijkt me ook stug.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...