Ga naar inhoud

Oordoppen, otoplastieken


dude-nl
 Delen

Aanbevolen berichten

Ik heb een setje van earmo via mijn werk aan laten meten. Gewoon de transparante (maar volgende keer met een kleurtje want al te vaak op mijn knieen gezeten) met het wit filter. Ook geprobeerd met rood filter maar dan hoorde ik te weinig van de omgeving. Ik rijd eigenlijk ook nooit meer zonder en bevalt goed. Ik heb eerlijk gezegd nog nooit langer dan 2 jaar met een setje gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zeer tevreden Alpine gebruiker, nu +- een jaar.

Alleen op de motor rijd ik nooit meer zonder. Als ik met mijn geliefde ga rijden, en dus de intercom wil gebruiken is het volume niet optimaal; als we alleen lagere snelheden aan denken te gaan houden, laat ik ze uit.

 

(Deze week ook nog gebruikt bij het schuren met de (toch wat oude en dus lawaaige) bandschuurmachine; blijkt ook goed te werken. :) )

 

 

Hahaha, als ik met mijn geliefde ga rijden, ben ik blij dat hij me de oren niet van mijn kop kletst. Ik wil ook geen radio etc etc. Mijn man heeft alles aangeschaft zodat hij kan communiceren met de ploeg waar hij vaak mee gaat rijden. Ik wil gewoon stilte en genieten. Ik denk dat ik ook zo'n dure set ga aanschaffen alleen voor protectie. Ik lees alleen maar goede recensies.. Als ik de motor nog maar een beetje kan horen. Das toch zo'n lekker geluid!.

 

Nan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan kloppen, maar dat ligt niet aan de doppen ;) Volgens zeggen groeien je oren (en ook je neus :P ) je gehele leven door. Ze geven ook aan dat je dergelijk oorprotectie ca. 5 jaar kan gebruiken voor je ze moet vervangen.

 

 

Beetje flauw, maar ik heb daar beelden bij :schater: Word ik er niet knapper op. :tease: Als ik ze bestel, wordt het roze.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ze vandaag binnen gekregen.

 

Stomme vraag, hoe moeten ze precies in? whahaha...

Ik krijg ze niet lekker in.

Toen hij eenmaal zat (erin gestopt en beetje gedraaid tot hij voor me gevoel afsloot) kreeg ik hem er bijna niet meer uit haha... zit niet echt iets aan waardoor je hem eruit kan trekken...

Is het wennen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ze vandaag binnen gekregen.

 

Stomme vraag, hoe moeten ze precies in? whahaha...

Ik krijg ze niet lekker in.

Toen hij eenmaal zat (erin gestopt en beetje gedraaid tot hij voor me gevoel afsloot) kreeg ik hem er bijna niet meer uit haha... zit niet echt iets aan waardoor je hem eruit kan trekken...

Is het wennen?

 

als het goed is staat er in ieder geval een L of R op?

 

een beetje vochtig maken met iets helpt ook.

 

Tip: zorg dat je oren goed schoon zijn of neem een zakdoekje mee in je zak :whistle:

 

bij die van mij zit er zo'n oogje aan, waar je eventueel zo'n nek touwtje aan kunt doen. Daar kan ik ze er mee 'uittrekken'

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een beetje vochtig maken en met een draaiende beweging in het oor duwen werkt het beste, maar het is inderdaad even wennen. Maak je geen zorgen als je ze er lastig uit krijgt: dat betekent dat ze goed passen ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lastig eruit betekend eigenlijk niet eruit zonder grof geweld :(

 

Moest echt met mijn nagels een randje pakken (ik heb amper nagels) en proberen eruit te trekken.

Helaas schoten mijn nagels een aantal keren los waardoor er een soort subwoofer effect in mijn oor ontstond haha, was niet erg fijn.

 

Vandaag met de auto naar de zaak gegaan dus kan nog niet zeggen of ze bevallen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lastig eruit betekend eigenlijk niet eruit zonder grof geweld :(

Dan zou ik er even mee bij Audisafe langsgaan om ze te laten controleren. Misschien moet je er inderdaad even aan wennen en/of het trucje doorkrijgen, maar voor hetzelfde geld passen ze niet goed. Zelf heb ik destijds mijn Alpine-oordoppen ook op de beurs aan laten meten en de rechtse van de twee paste echt voor geen meter. Weet niet of ze die met een andere hadden verwisseld of zo, maar hij moest in ieder geval opnieuw aangemeten worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan zou ik er even mee bij Audisafe langsgaan om ze te laten controleren. Misschien moet je er inderdaad even aan wennen en/of het trucje doorkrijgen, maar voor hetzelfde geld passen ze niet goed. Zelf heb ik destijds mijn Alpine-oordoppen ook op de beurs aan laten meten en de rechtse van de twee paste echt voor geen meter. Weet niet of ze die met een andere hadden verwisseld of zo, maar hij moest in ieder geval opnieuw aangemeten worden.

 

Ze zitten niet echt om de hoek bij me, dat is natuurlijk het nadeel van op de beurs kopen.

Eerst maar even aan proberen te wennen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze zitten niet echt om de hoek bij me, dat is natuurlijk het nadeel van op de beurs kopen.

Eerst maar even aan proberen te wennen...

 

Heb je de harde of de flexibele? Ik had eerst flexibele (van Alpine) en heb sinds kort harde (van Earmo) maar moet ook nog al wennen. De harde gaan veel moeilijker in en uit mijn oor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eergisteren Earmo een mailtje gestuurd met de vraag wat de dopjes kosten, en waar ik ze kan aan laten meten.

Ze hebben de prijs gemaild, en de vraag in welke regio ik een dealer zoek.

Gelijk terug gereageerd.

Nu maar wachten op de dealer info.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze zitten niet echt om de hoek bij me, dat is natuurlijk het nadeel van op de beurs kopen.

Eerst maar even aan proberen te wennen...

Waddinxveen - Hellevoetsluis is ongeveer 60 km... Dat valt toch wel mee? Ga je meteen even een bakkie doen bij Bazz :k

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet elk oor is geschikt voor zachte doppen. Oordoppen zijn idd met in en uit doen wel wat wennen en ook het in hebben is best wel wennen. Het makkelijkste om ze in en uit te doen is door ze als het ware je oor in te draaien. Dus niet alleen maar duwen maar met een draaiende beweging. Makkelijkste is om het kromme gedeelte omhoog te laten wijzen en ze dan naar achteren je oor in te draaien. Dat is bij je rechter oor dus tegen de klok in en bij je linker oor met de klok mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...