Ga naar inhoud

Hulp bij aanschaf van een vfr750


cake
 Delen

Aanbevolen berichten

Ok, ik heb me niet kunnen inhouden en al eens gereageerd op een zoekertje voor een RC24.

Vandaag heb ik een mailtje terug gekregen:

 

Momenteel rijdt de moto niet meer simpelweg omdat ik voorlopig gestopt ben met rijden

wegens chronisch tijdgebrek.

Technisch is hij volledig in orde, enkel een nieuwe batterij is nodig.

Hij staat onder een dekentje in een verwarmde garage.

 

Vraagprijs was in het zoekertje 1000 Euro, maar aangezien hij niet meer rijdt en een nieuwe batterij nodig heeft, denk ik dat er wel iets van de prijs moet te halen zijn.

 

Bekijken jullie het even en laten jullie me weten waarop ik moet letten als ik ga kijken?

RC24

 

Greetz,

Caro

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 528
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Hahaha, Paula, ik wist niet goed waar ik het moest zetten, bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op zich alleen de gebruikelijke dingen.

Kijken of hij nergens lekt en voel eens aan de voorvork of daar geen speling op zit.

Je kan de batterij van je CB meenemen en die even aansluiten om te kijken of hij start, doet hij dat vrij vlot dan is het een kwestie van de kennis die je met de vorige hebt opgedaan erop loslaten om hem rijklaar te maken.

Hij is Pre V-tec dus kans dat de SR stuk is of gaat maar dan heb je het met een VFR wel gehad volgens mij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dan leeft de droom van zwart nog ff voort ;)

 

maar niewe banden en nieuwe remschijven. als dat inderdaad zo is vind ik het een koopje.

neem iemand mee met ervaring bij zoiets. want ook een koopje kan je duur komen te staan.

 

gr dennis.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb al een zwarte RC24 gezien hoor, maar dat was op marktplaats en in Nederland (bij jullie worden motoren hoger getaxeerd en verkocht).

Hoger van prijs en dan nog invoerpaperassen...

Hoe merk ik of er iets is aan die SR?

Ik weet het nog niet al hé! ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo raar, ik had nooit gedacht dat ik zo snel al ging toe zijn aan iets anders... :scratchchin:

Kriebelt enorm om de CB terug weg te doen en voor zo eentje te gaan!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een niet rijdende motor aanschaffen blijft natuurlijk een gok en afhankelijk van hoelang die stil heeft gestaan kan dat starten met de accu van je CB ook nog wel eens tegen vallen.

Ik zou als ik jou was pas tot koop overgaan als ik er met iemand met wat meer kennis van motoren was geweest die de motor ook daadwerkelijk heeft horen/zien lopen.

 

Het kan een koopje lijken maar ook uitdraaien op een bodemloze geldput.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als hij start en netjes loopt, dan is er meestal niet zo heel veel aan de hand. Kijk wel of de achterschokdemper nog heel is, die ben ik wel eens in ver versleten toestand tegengekomen.

Vraag na hoe lang hij stilstaat. Als hij niet wil starten en de motor gaat wel netjes rond, heb je na lange stilstand meestal vuile carbs. Niet lopen bij de koop is meteen een flink lagere prijs. We hebben ooit een VFR 400 gekocht voor 800 euro, die niet liep. De reden was een letterlijk droge tank. 2 liter peut erin, 2 x starten en het ding liep. Daarna een goede beurt gegeven en vervolgens een mooi probleemloos fietsje.

 

Gewoon iemand met genoeg kennis meenemen en gaan kijken. Je hebt pech dat Noord Nederland zo ver van België af ligt. En bij twijfel niet kopen, er zijn er nog genoeg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kan zijn dat ik het Vlaams niet volledig juist interpreteer, maar kan het niet zo zijn dat de verkoper gewoon bedoelt dat hij er op dit moment niet meer rijdt; wat dus niet wil zeggen dat de motor zelf het niet doet, en dus niet zou kunnen rijden?

Zo te horen zorgt ie er goed voor... (hij lijkt er namelijk met liefde over te praten)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey allemaal,

 

dat is inderdaad wat ze bedoelt. Momenteel staat hij niet ingeschreven en wordt er dus ook niet mee gereden, maar hij is wel technisch compleet in orde.

Enkel de batterij is leeg, kan zelfs zijn dat ze niet stuk is, gewoon leeg.

Het zoekertje dateert van eind juli vorig jaar en volgens mij was toen pas de stap gezet om er niet meer mee te rijden.

Ik wacht nog op een reply van die mevrouw ivm de prijs en de batterij...

 

Wat die vuile carbs betreft, daar ben ik met mijn eerste knutselproject ook mee begonnen, remember? ;)

Ik denk echt wel dat de motor verzorgd geweest is, aangezien die persoon inderdaad met liefde over de motor praat.

 

Ik wacht af, maar wel met veel kriebels! :blush:

Volgende week zaterdag mag ik gaan testrijden met de rijschool en dan weet ik wanneer ik examen kan doen.

 

Niemand met kennis van zaken die in België woont en wil meegaan? :help:

 

Greetz,

Caro

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een startaccu die verder is ontladen dan leeggestart heeft over het algemeen zijn beste tijd gehad. Je kunt mazzel hebben maar startaccu's kunnen hier slecht tegen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als echt alleen de accu stuk is, ziet het er heel mooi uit. Een nieuwe accu kost meestal niet zoveel dat het niet te overzien is. Ik ben benieuwd Caro... Spannend!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien


×
×
  • Nieuwe aanmaken...