Ga naar inhoud

Gipro Versnellingsindicator


 Delen

Aanbevolen berichten

Beste VFRienden,

 

Ik ben van plan om een Gipro X Versnellingsindicator aan te schaffen.

Voordat ik dit ga doen ben ik echter wel benieuwd of er hier mensen zijn die ervaring hebben met de Gipro X.

Zo ja, dan ben ik ook benieuwd naar de montageopties.

Daarmee bedoel ik dat er veel mogelijkheden zijn voor de plaatsing van de Gipro op je dashboard.

Kortom alle info is van harte welkom.

P.S.: Ik rij een VFR FI '98 - '01

 

Vriendelijke groet van Fabian!

post-4619-1301991324.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een acumen.

Installatie is simper. Ik heb hem boven op mijn cockpit in het midden. Ik heb hem ook bij VFR's boven de klok geplakt zien zitten.

Zelfs iemand gezien die hem IN de cockpit geplaatst had door wat knutsel werk.

 

Let wel op dat voor de 98-01 geen kabel te krijgen is en dat je de bedrading zelf moet zoeken op de VFR (mbv het forum uiteraard...)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een Gipro versnellingsindicator. Zie de afbeelding van mijn Vtec..

Denk er wel aan dat je de versnelling pas ziet als je de koppeling hebt opgelaten. Dus bijvoorbeeld na terugschakelen bij een stoplicht zie je de ingeschakelde versnelling pas nadat je de koppeling hebt opgelaten.

De aansluiting is zeer gemakkelijk te maken, alleen de kabel aan de diagnosestekker aansluiten. Ik heb een 2006 model met een 4-polige, vierkante diagnosestekker.

Ook zie je mijn voltmeter, de Pro-oiler en de GPS

post-1829-1302005659.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

De aansluiting is zeer gemakkelijk te maken, alleen de kabel aan de diagnosestekker aansluiten.

 

Let op wat je zegt... De vraagsteller heeft een 98-01 model. Daarbij kan hij niet op de diagnose stekker geplaatst worden maar moet hij op de bekabeling gesoldeerd worden.

 

@ Manu,

Dat is een acumen gearindicator met voltmeter.

Handig voor als je meteen de SR wil kunnen checken :)

Via ebay rond de 90 euro te koop...

sorry, zag net dat je hem al gevonden had haha... ben te snel...

 

Zoals al eerder gezegd werd is het een handig apparaatje. Je kan zien in welke versnelling je rijdt zolang je niet koppelt! Hij meet het aantal pulsen icm de toeren die er gereden worden en berekend dan in welke versnelling je rijdt (is uiteraard altijd een vaste verhouding) Dit betekend wel dat je hem de eerste keer goed moet calibreren.

 

Mijn Acumen zit er heel af en toe even voor een halve seconde naast, en dat is meestal net na het opschakelen aangezien de koppeling dan misschien nog wat slipt (meer toeren ten opzichte van pulsen, dus denkt de indicator een andere versnelling).

Toch vind ik het een handig apparaatje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zag op de sleuteldag (2 april) iemand (ben zijn naam kwijt :( ) die had een Versnellingsindicator met een voltmeter ernaast.

jep misschien ikke :piraat:

post-3491-1302296165.jpg

aangepast door VFRLoos
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag heb ik een Gipro indicator geplaatst, hier besteld http://www.race-motoronderdelen.nl/a-16661...-gear-indicator

Aansluiten was geen probleem, stekker voor op je snelheids sensor en een draad om aan te sluiten op de toerenteller die ik overigens niet zoals beschreven heb aangesloten op de ecu maar op de kabel naar de toerenteller achter het dashboard, die moet toch al open voor de andere kabel.

Helaas nog niet kunnen inregelen/testen wegens visite maar het lijkt allemaal te werken.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag de Gipro ingeregeld, fluitje van een cent, kind kan de was doen.

Werkt goed, morgen eens goed testen tijdens een toertocht van de lokale rijschool.

Link naar reactie
Delen op andere sites

VFRienden,

 

Alvast hartelijk dank voor de reacties tot nu toe!

Uiteraard zijn meer reacties welkom maar ik heb nu alvast wel een beter beeld van wat ik kan verwachten.

Ook de combinatie met een voltmeter is een serieuze overweging waard.

 

Groeten van Fabian!

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...