Ga naar inhoud

VFR800 1998/1999 VS 2000


Koelie
 Delen

Aanbevolen berichten

Hallo mede VFR rijders.

 

Even een vraagje.

 

Weet iemand welke verschillen er allemaal zijn tussen de VFR800Fi uit 1998/1999 en het 2000 model?

Ik weet dat het 2000 model andere (mooiere) spiegels heeft, dat deze HISS heeft en dat de choke of starthulpgas automatisch is.

Maar zijn er nog andere verschillen??

 

Ik heb 2x een 98er gehad en ben op zoek naar weer een VFR nadat ik een uitstapje gemaakt heb naar Aprilia :smileystupid: ((het is moeilijk om van het VFRirus af te komen :)~ ) die niet goed bevallen is.

 

Alvast bedankt voor de reactie's.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind hem daarnaast ook iets soepeler schakelen, maar dat kan ook exemplarisch zijn.

Grootste verschil zit hem inderdaad in de ECU en de koppeling.

Je rijdt gewoon twee kilometer verder op een liter peut.

VFRikus

edit: zin volledig gemaakt :rolleyes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb trouwens zelf op allebij de modellen gereden, met de koppeling merkte ik eigenlijk geen verschil.

Kan het zijn dat het 1998 model iets rapper oppakt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gebruik even de zoekfunctie. Er is al eens een Engelstalig document van Honda gepost met alle technische verschillen duidelijk op een rijtje. Ik heb ze allebei gehad (98 en 2000) en de 2000 is gewoon een "iets" fijnere motorfiets, al zit het hem in de kleine dingen. Wél een groot verschil in verbruik ;-).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb trouwens zelf op allebij de modellen gereden, met de koppeling merkte ik eigenlijk geen verschil.

Kan het zijn dat het 1998 model iets rapper oppakt?

 

 

Wellicht was jouw 98er al een keer van een andere koppeling voorzien en is een en ander toen aangepast, want het verschil heel duidelijk merkbaar.

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Bedankt allemaal voor de reactie's

 

Het is een rode VFR800 V-tec geworden uit 2002 via Vfroem.

Mooi ding en een gaaf geluid en knap op de bandjes.

Nu nog een paar weekjes met spanning wachten tot ik hem op kan halen. :yahoo:

 

 

Koelie

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...